Alla inlägg under juni 2007

Av Anna Bergman - 15 juni 2007 10:18

Hej alla,


Idag är dagen med stora D, dagen då jag går på min sex veckors långa semester! jihooo!! ska bli så otroooligt skönt att vara ledig=) synd bara att Anders inte kan följa med mig och Kiddan ikväll, men men han kommer ju på onsdag så de blir ju inte alltför länge tills vi ses igen iaf:)


Slutar kl 16, hem och packa ihop de sista grejerna, äta lite och gå ut med Kid, 17,32 går mitt tåg ner mot Stockholm och 21,35 går mitt flyg upp mot Luleå=)...Väl i Luleå har jag två underbara sötnosar, Elin och Amme, som väntar på mig :) ska bli så skoj att träffa familjen och vännerna igen:) Sen direkt jag kommer fram till Kalix blir de nog att sova på en gång, för att vakna upp till Kalixdagen,ska bli riktigt skoj med fest!. Blir tjejfest ute i Nyborg hos Elin, vet inte riktigt vad som står på schemat:) men kul komemr det bli iaf. Även där blir det många kära återseenden:)



Nu ska jag jobba vidare lite,

Pussokram vi syns på stan ;)



...

Av Anna Bergman - 11 juni 2007 09:16

Om man vill bli smal jättefort kan man bara gå till doktorn och bli dammsugen." Marius, 6 år


Hej hej, måndag och sista arbetsveckan för mig på 6 veckor:) Bara 4 dagar kvar tills jag är hemma i Kalix nu:) ska bli så skönt, men har mycket att stå i tills dess.


I helgen har vi tagit de mest lugnt, i fredags var vi och hälsade på två stycken som tagit studenten!..fick god mat och gott att dricka:) Efter det satt vi på våran balkong och mös på i värmen!...I lördags åkte vi ut till Roxnäs och solade, men man orkade inte länge, var ute cirka 2,5 timme och efter det var man helt slut. Åkte då och kikade på streetrace!..hmm mindre kul men men, var 3 mot 1=) Efter det åkte vi ner på stan och kikade på alla finklädda studenter som skulle gå på bal, och avslutade med att gå på Banken och äta middag och dricka en cosmopolitan, mums - Men jag rekommenderar inte att tappa en klyftpotatis i drinken, vilket jag lyckades med :) , den goda smaken lixom försvann och det blev ett litet oljigt lager på den:)....


Igår var vi ut till Roxnäs igen, men molnen kom så vi åkte hem och städade istället, sen grillade vi och såg film:)...Inte mycket mer intressant har hänt under helgen som var.


”Det största landet i världen heter Utlandet.” Philippa, 6 år




Av Anna Bergman - 7 juni 2007 22:11

Ååå klockan är 22,15 och det är 25 grader varmt ute!..häärligt:)


Mina killar har nyss gått och lagt sig i sängen för att se sporten och jag tror att jag ska gå och göra dom sällskap nu:) natti natti.



Av Anna Bergman - 7 juni 2007 09:57

Äntligen har värmen kommit, Äntligen kan man vara ute och sola, Äntligen har man fått lite färg på kroppen, Äntligen uppdaterar jag min blogg ;)


Helgen

Fredag:

Jobbade till 16, gick hem, ut med Kiddan sen hoppade jag in i duschen och gjorde mig redo för kvällen, sen kom Emelie upp med vinflaskan i högsta hugg, satt och surrade litegrann innan vi traskade ner till Rix fm-festivalen, som faktiskt gjorde stor succe, iaf i våra öron:) Hittade oss en plats längst fram (haha) och fick agera lite livvakter åt två små tjejer som höll på att bli mosade av de andra!..Läste dagen efter i tidningen att det var Tonårshysteri längst fram, haha åh vad jag skrattade. Efter framträdandet var slut, så kom vi på att vi var lite hungriga, gick på Mc Donalds och tog en mc chicken meny, efter den hade vi lite extra energi, så vi gick bort mot tivolit där vi hamnade i radiobilarna, haha...Ja efter det var det inte så mycket mer att göra än att höra oss för vad grabbarna hade för sig, så vi gick till Osten, där vi stannade en liten liten stund, och se var den kvällen slut.


 


Lördag:

Vaknade pigg som en lärka kring 09,30 snåret, gick på den dagliga morgonpromenaden, och sen satte jag igång med mat till kvällens grillfest. Blev pizzasnittar, pastasallad, räktortillas och kycklingspett och lite annat smått och gott att tugga på till kvällen, då det var klart var klockan redan ett och femkampen skulle strax börja nere på stan, Anders jag och Kid gick ner på stora torget där Anders m.fl från laget skulle möta andra idrottslag här i Falun i som sagt femkamp.

Såg tyvärr inte hela för det drog ut så på tiden, men Falu BS hamande tyvärr sist. ajaj.

Nåväl, då jag kom hem satte jag mig ute på balkongen i typ en timme, fick besök av Ante och Emelie och efter en stund kom Anders hem igen. Sen var det dax att hoppa in i duschen och göra sig i ordning igen innan gästerna skulle anlända. Kring 18-snåret började det droppa in folk som till slut hamande på en 17-20 stycken tror jag, grillen startade och efter en sisådär 2 timamr var alla mätta och belåtna och då satte Fotbollen igång - och hur den gick vet nog alla vid det här laget:) Sen fortsatte festen och till slut var även den kvällen slut.



Söndag:

Vaknade även här rätt tidigt, satte igång med städning efter kvällen innan, dikade bort ett berg av disk och Anders hjälpte till med att dammsuga och skura, sen var det klart. Varmt som det var satte vi oss ute på balkongen och solade i några timmar, ÅÅÅÅÅÅ så skönt det var. Efter en stund ringde AP och frågade om vi skulle komma och spela minigolf, vilket vi gjorde. Sen på kvällen var det bara mys och film i soffan med brända axlar som gällde, och verkligen längtade till måndagmorgon då det var dax för en ny arbetsdag...hmm....


Igår var vi ut till Roxnäs, solade och hade picknick i det gröna, även Kid fick följa med, lite varmt för honom kanske men han hittade sig till skuggan. Och till grönskan. Han hittade sig en fläck på gräset där han kunde rulla sig i, så efter en stund såg den beiga lilla chihuahuan ut som hulken! :) men med lite vatten försvann det mesta iaf :) Sen vart det även där en kväll med film och fotboll.


Är även nu bara en vecka kvar tills jag åker hem mot Kalix, ska bli så fruktansvärt skönt att vara ledig och kul att träffa familjen och alla sötnosar igen, fick lite hemlängtan när jag i tisdagsnatt blev väckt ett antal gånger av några söta smålulliga fnittrande tjejer:) haha ni är så söta.

Så i helgen blir det att fixa och dona så allt är klart för hemresa. Tvätta, städa ja ni vet allt sånt kul. Ska även hinna med att sola sola och sola lite till hade jag tänkt:)


Nää nu är det dags för mig att fortsätta jobba, laddar upp lite bilder i eftermiddag från helgens bravader, finns fler bilder här


Puss o kram



Av Anna Bergman - 1 juni 2007 08:52



Mobilfria Dagen är en temadag som hålls den 1 juni varje år sedan 2002 på initiativ av Mossenmarkska ljudfonden. Då uppmanas alla mobiltelefonägare att stänga av sina telefoner för att låta tystnaden råda. Uppmaningen ska bidraga till en ökad ljudmedvetenhet och aktsamhet om den gemensamma ljudmiljön och erbjuda en dag till ljudvila för såväl användare som ofrivilliga lyssnare.


 


För övrigt så är det sommarens första dag!..Och solen skiner, kommer bli en superbra helg känner jag på mig!..slutar 16, hem och duscha och fixa mig lite för kvällen, sen lite vin med Emelie Marlene Lina och Lotta, och sen kila ner till stora torget för en dos av rix fm festival!..=) Hade dock hoppats att några andra sötnosar var med :) men man kan ju inte få allt, syns ju om två veckor iaf :)



Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards