Alla inlägg under mars 2011

Av Anna Bergman - 28 mars 2011 15:44

...Ja, det var den!


I fredags bjöd vi över Malin och Richard på middag. Dessa filurer åker nämligen till Thailand idag och kommer vistas där i två veckor framöver, är inte ett dugg avis ;) En trerätters bestående av skagentoast med avokade och färska räkor till förrätt, oxfilé med potatisskivor och en sås med inslag av lingon och choklad till varmrätt och passionsfruktscheescake till efterrätt. Smakade bra och tror det fick godkänt :)


På lördag åkte vi ut till Överby en sväng. Jag köpte mig en ny grön armeinspirerad   vårjacka från Sisters. Kul med ny jacka :) Kvällen spenderade vi hemma i soffan med hämtmat och diverse teveprogram.


Igår var vi iväg och tränade på förmiddagen och sedan pluggade Anders i stort sett hela eftermiddagen och jag grejjade lite här hemma och kika på repriser på teven.


En lugn och skön helg helt enkelt..

 

Idag är jag ledig från skolan. Har varit på stan en sväng i vårvädret, sprang på Sandra och hennes små underverk och köpte en present åt mormor som fyller år på lördag. Nu sitter jag i soffan och skall strax förbereda middagen. När Anders kommer från jobbet blir det en sväng på gymet och då är det skönt att maten i stort sett är klar när man kommer hem, blir så sent annars!


Ha en fin dag!


Av Anna Bergman - 28 mars 2011 15:36

Helgen i Falun var toppen!
 
Vi kom fram på fredageftermiddag och ställde in väskorna hemma hos Stefan och Cathrine, bytte om och promenerade iväg till O´learys där "gänget" var samlat. God mat och kära återseenden kan sammanfatta den kvällen. Även ett nytt ansikte fick jag träffa denna gång - nämligen lille Mio - som inte är så liten längre.
 
Lördagen spenderade vi uppe på Lugnet och kikade på skidspelen, grillade korv och drack oboy med minttu. När detta var avslutat tog jag, Anders, Stefan och Cathrine oss en promenad hem och sedan gjorde vi oss i ordning för att gå vidare till AP, där kvällen spenderades i vanlig ordning med allt vad det innebär :)
 
Söndagen började med en promenad i solen och med en fika hemma i Sofias nya lägenhet. Sedan köpte vi med oss mat och lite godis och åkte alla iväg till Marlene och Anders för inspektion av deras nya finfina hus. Där kikade vi på bandy, åt fruktsallad och hade det trevligt innan det var dags för oss att lämna Falun och åka hem mot Vänersborg igen.
 
Tusen tack alla inblandade för en helmysig och rolig helg!
Bilder från helgen kan ni se omo ni klickan på nedanstående länk :)
 

Av Anna Bergman - 28 mars 2011 15:32

I fredags gjorde jag det lite vårigare här hemma. I julas fick vi en matta av mamma som jag nu satt in i vardagsrummet. Blev ljust och fint. Även har vi införskaffat ett par nya kuddar och nu pryder vår nya vas vardagsrumsbordet med härliga rosa tulpaner.


      

När vi var i Falun fick vi en förlovningspresent av Sofia. Nämligen dessa fina bokstäver som tillsammans bildar ordet kärlek - och vart passar det bättre att ställa dem, än på sänggaveln. Tusen tack snälla du för den presenten!

 

 

Av Anna Bergman - 18 mars 2011 11:07

Nu har jag precis stängt väskan och gjort mit i ordning. Ska strax ta en promenad och köpa sallader till mig och Anders och samtidigt rasta Kiddan. Anders slutar halv tolv och efter vi ätit plockar vi upp Micke och åker mot Falun!


Ikväll är planerna att gå på O´learys och äta. 19 personer är det bokat bord för. Ska bli sååå kul att träffa alla igen! Imorgon blir det skidspelen hela dagen lång och avrundas med lite fest skulle jag tro ;)


Ha en toppenhelg allesammans!

Kraaam

Av Anna Bergman - 17 mars 2011 18:21

  


Denna blick vaknade jag av imorse, dagen kan knappt börja bättre va :)?

 

När morgonpromenaden var avslutad tog jag fram skurhinken och satte igång med städningen. Ett par timmar senare var det dammtorkat, dammsugit och skurat och det luktade ajax i hela lägenheten. Även tvättkorgen är tömd så nu är hemmet redo för helg.


Dock kommer hemmet stå tomt i helgen eftersom vi imorgon åker till Falun för att hälsa på våra underbara vänner där. Ska bli väldigt roligt - har inte träffat de flesta sen midsommar!

  


Nu ska jag snart börja med middagen och sedan ta tag i packningen!

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Kram kram

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards