Alla inlägg under juni 2012

Av Anna Bergman - 13 juni 2012 20:34

Idag började dagen som vanligt med en morgonpromenad. Denna dag behövde jag dock inte gå själv, fick med mig både Peter och Kiddan. Petersom älskar att fota hade med sig kameran i högsta hugg under promenaden och fick fotat många fina bilder som jag lånat några av till detta inlägg.


      

Efter promenaden åt vi frukost och sedan gjorde vi oss i ordning och åkte till Överby för att shoppa lite. Jag hittade mig lite reafynd, bland annat ett par Levis-jeans och några tröjor, blusar som jag tidigare kikat på. Även Peter shoppade jeans och lite tröjor. När Överbysvängen var avklarade var hungern påtalig så när vi kom hem började vi med middagen, som idag blev en god räkkwok med nudlar. Resten av eftermiddagen/kvällen har vi hunnit med ännu en liten promenad och lite tv-tittande. Nu kom Anders precis hem från träningen och fotbollen hägrar nu på teven. Tur som är så har vi två apparater så niofilmen kommer nog slås på den ena iaf :)


Hoppas ni haft en bra dag! Kram från mig.



Av Anna Bergman - 12 juni 2012 22:02

Imorse åkte jag med tåget till Göteborg för att möta upp Peter på centralen. Kring halv tolv kom han fram med flygbussen, lite trött efter en lång resa. Fast man möttes iaf av ett leende, som alltid med denna kille :) Innan vi åkte hem till Vänersborg igen så hann vi med en lunch från Subway och en Latte från Starbucks, sjuuukt gott kaffe. När vi var i Thailand för några år sedan hade vi några regniga dagar i slutet av semestern och då satt vi inne på ett Starbuckscafé och spelade kort under dagarna och DÄR lärde jag mig att dricka kaffe, till och med gilla det, så Starbucks är lite speciellt för mig :)

  Även Peter gav tummen upp för Starbucks!


Under resten av dagen har vi inte gjort så mycket mer än så. Tagit tåget hemåt, handlat och lagat middag, ätit jordgubbar och gått på någon promenad. Efter middagen såg vi en film och nu sitter vi med varsin teknisk pryl i famnen och sneglar lite på fotboll, tror dock jag tackar för mig snart och går och kramar kudden istället. Fotboll (speciellt inte när Sverige inte ens spelar) är inte min starkaste intressegrej direkt måste jag erkänna!


Hoppas ni haft en bra dag! Kram från mig

Av Anna Bergman - 11 juni 2012 11:19

Måndag och den första officiella sommarlovsdagen för min del. Dock lyser solen med sin frånvaro och jag hoppas den snaaart vill visa sig igen så man kan börja njuta av sommaren. Idag har jag inte några planer. Har precis kommit in från morgonprommen, ska ta mig någon slags lunch och sedan tänkte jag städa lite här hemma. Imorgon får vi nämligen finbesök av min kusin Peter. Ska bli väldigt roligt!


Peter och jag förra sommaren på Roberts studentdag :)

  

Av Anna Bergman - 10 juni 2012 18:07

I helgen har det varit full rulle för min del. Fredagen började med seminarium på skolan under förmiddagen och på kvällen åkte jag till Göteborg för att hälsa på Amme och för att träffa Ida och Frida som kommit till Gbg under helgen. Vi hade en väldigt trevlig kväll. Vi gick och åt Dumplings på Hello Monkey, drack lite vin, surrade ikapp och beställde in en drink innan vi alla blev fredagströtta och hoppade på spårvagnen hem till Amme.



 

Dumplings :)


 

Amme och Frida :)

 

Mangomojito :)

   

Fina tjejer!


Efter en långfrukost med massa gott framför nyhetsmorgon på lördagmorgon så åkte jag hem till Vänersborg igen medan tjejerna skulle göra stan. Tack tjejer för en mysig kväll och morgon :) I helgen har det varit Aqua Blå i Vänersborg och igår var vi ett gäng på Suads och käkade och sedan blev det en hemmafest hos oss innan vi gick ner till "området". Dock trodde vi att det skulle vara öppet till två så när vi kom ner tio minuter i ett så blev vi lite snopna då det stängde redan klockan ett. Jag och Anders gick då istället och köpte med oss lite mat och gick hem.


Idag har dagen varit vääääldigt innehållsfattig. Har legat på soffan i pyjamasbyxorna och kikat på film efter film. Skönt med sådana dagar med ibland ;)


Hoppas ni haft en trevlig helg!

Stor kram från mig. 


Av Anna Bergman - 8 juni 2012 09:05

God morgon ute i stugorna,


  

Idag är jag såhäääääär glad. Har nämligen sista dagen för denna termin i skolan. Har ju egentligen haft sommarlov hela veckan men då vi var i Rom så missade jag ett seminarium som jag idag har chans att ta igen detta missade tillfälle. Ska bli så skööönt! Sen är jag även glad för att helgen snaaaart är här. Ikväll blir det trevligheter med mina fina vänner som jag inte träffa på jättelänge och imorgon blir det nog en sväng till Aqua Blå som har intagit Vänersborg i helgen. Hoppas bara att vädergudarna får lite bättre humör och ger oss lite soool eller iaf uppehåll för regn. Som det ser ut nu så verkar inte vädret bli det bästa.


I onsdags var Anders ledig från jobbet och hade tidig träning. Efter träningen åkte vi ut till Överby, åt lunch och strosade lite i affärer. Dock blev det ingen shopping, men jag spanade in några plagg som jag är lite sugen på. Får se hur länge jag blir på skolan idag :) Efter Överby åkte vi förbi på en kaffe till Richard som slet med huset. Malin och Richard har precis målat om huset och det har blivit superfint. Jag vill också ha ett hus med en uteplats! Därefter handlade vi till kvällens middag som blev räkor och smått och gott till det. Det var vårt firande av nationaldagen.


 


Igår var de ju vanlig vardag igen, men Anders jobbade här i stan på eftermiddagen så han bjöd ut mig på en lunch ute på Quality. Resten av dagen bestod av att förbereda mig inför dagen och lite annat.


Nu ska jag göra mig i ordning för att åka mot skolan och pussa lite på denna söta trötta lilla hund innan jag åker :)

 

 


Hoppas ni får en trevlig helg!

Kram från mig.








Av Anna Bergman - 7 juni 2012 20:10

   

Farfar och Fredrik vilar bredvid varandra.

  


Detta inlägg har jag börjat skriva om flera gånger under dagen. Jag vet inte vad jag ska skriva, men känner att någonting behöver jag få sagt. Det finns egentligen inte ord. Idag är det två år sedan min lillebror gick bort. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom, och framförallt på den dagen. Det kommer alltid vara en dag som väcker olika känslor. Minnen från vad som varit, hur det var då och hur det känns nu.


Söndagen den 6e juni vaknade jag av ett samtal hemma i Vänersborg om att Fredrik blivit sämre och att jag skulle kolla upp flyg till Luleå. Då det var nationaldagen så var de flesta flygen fullbokade och nästa flyg till Luleå skulle gå på måndagmorgon kring sju. Som tur var så har jag världens finaste svärföräldrar som körde ner till Umeå och hämtade mig där. Strax efter midnatt var jag framme i Luleå och på sjukhuset och efter en stund kom även Kristina, Fredriks underbara assistent och en kär vän till familjen. Natten mot måndagen var väldigt jobbig för Fredrik. På tidiga morgonsidan verkade Fredrik lite bättre, jag och mamma gick upp till anhörigrummet för att vila en stund och ta en dusch. Det tar på krafterna, både psykiskt och fysiskt att sitta vid någons sida på det sättet. Pappa stannade med honom. Då mamma duschat gick hon ner igen  och jag sa att jag kommer ner efter en liten stund. Passade på att ringa Anders som var påväg till jobbet för att berätta att Fredrik tycktes vara lite bättre nu på morgonen. Precis när jag lagt på med Anders så ringde pappa och bad mig komma. Fem minuter senare hade Fredrik tagit sitt sista andetag. Hade jag valt det tidiga flyget på måndagmorgon hade jag inte hunnit träffa Fredrik en sista gång. Jag är så oerhört glad och tacksam att jag hann hem och hann vara med de sista timmarna i hans liv. Det är märkligt hur livet vänder så fort.  


Den dagen var den värsta dagen jag varit med om. Dagarna efteråt har aldrig varit desamma. Man funderar och minns hela tiden. Man glömmer aldrig, men det blir lättare.


Älskade Fredrik. Älskade ängel.

Du fattas oss.

1991-05-31 -- 2010-06-07

  

Av Anna Bergman - 5 juni 2012 15:33

Idag vaknade jag och fick lite fredagskänsla. Måste bero på att det imorgon är ledig dag för de som jobbar ;) Själv är jag ju varje dag ledig nu några veckor framöver. Dock är det inte alls speciellt roligt att vara ledig då andra jobbar och då vädret inte visar sig från sin bästa sida. Idag har det regnat men nu skiner solen litegrann iaf. Hoppas på finväder imorgon. Har köpt en ny bikini som jag hoppas få användning för någon gång i sommar iaf :)


Efter morgonprommen har jag skurat och städat lite här hemma. Även vikt in tvätt och annat roligt. Ikväll blir det att tända grillen igen. Har lagt kyckling i marinad och köpt lite starka korvar som blir dagens middag tillsammans med någon slags sallad och kall sås till. Såg på tv-tablån att det visas fotboll ikväll, vet inte riktigt hur jag ska lyckas med att undkomma att se på detta. För den som känner mig så ärfotboll eller någon sport egentligen överhuvudtaget på tv inte my cup of tea :) tur att det finns en sovrumstv också!


   

 Har inte alltförmycket att skriva om så jag bjuder på några bilder på mina finingar istället  

Ha en bra dag! Kram från mig.

Av Anna Bergman - 4 juni 2012 11:09

Igåreftermiddag bestämde vi oss för att göra det enkelt för oss och låta någon annan laga vår middag :) Vi gick till Suads och åt en köttbit innan det sedan var dags för bio. Vi såg Prometheus, och det var en 3D version. Filmen var helt okej. Noomi Rapace var huvudperson och gjorde det väldigt bra. Det kommer nog hagla erbjudanden i Hollywood över henne i framtiden..... 

  

Vi tog den tidigare bion så filmen var klar redan vid åtta. Då traskade vi ner till Kvantum och köpte med oss efterrätt som vi sedan åt framför Big brother- finalen.


Idag började min morgon med ett sms från min mamma, som nu är i Turkiet tillsammans med min moster och svärmor. Sms:et löd "Kaffe på balkongen, snart stranden. Jättevarmt redan", klockan sju på morgon. Man blir ju inte lite avundsjuk då vädret här hemma verkligen suger. Ingen sommar så långt ögat kan nå med detta regn. Idag har jag inga som helst planer. Plocka och grejja lite här hemma borde jag göra då hemmet kommit i skymundan under denna pluggperiod. Eller lägga sig i soffan och påbörja någon trevlig bok kanske..... Det är ju sommarlov :)


Ha en bra dag! Kram från mig


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards