Alla inlägg under oktober 2008

Av Anna Bergman - 31 oktober 2008 17:17

Ikväll slutar Anders sin träning lagom till Idolstarten. Därför tänkte jag duka upp i vardagsrummet och tända lite ljus och ha lite fredagsstämning, dock inget vin eftersom det är match imorgon!


Tänkte dela med mig med vad jag ska laga, tyckte det lät mumsigt iaf.


Baconlindad Fläskfile
4-5 port.

500 g fläskfile
2 msk smör
1 msk grovmalen senap
1 krossad vitlöksklyfta
150 g bacon
salt, peppar, persilja


Sätt ugnen på 250 grader.
Putsa file´n ren.
Skär en djup skåra i köttet på längden.
Rör ihop senap, vitlök, smör, persilja, och smaka Fyll skåran med blandningen och tryck ihop köttet.
Linda bacon runt och lägg i en form.
Sätt in i ugnen på andra falsen nerifrån och stek i
ca 25 min.

Till detta tänkte jag göra rotfrukter i ugn, och ugnsbakade tomater som jag hittade ett recept på som lyder följande:


Ugnsbakade tomater
5 Portioner

6 Tomater
1/2 tsk Socker Salt Peppar
4 Vitlöksklyftor
2 Lökar, gula
1 msk Timjan, torkad
2 msk Olivolja

Dela tomaterna (skär bort lite av bottnen så ligger de bättre) och lägg dem med snittytan upp i en form.
Sockra, salta och peppra på halvorna. Finhacka vitlöksklyftorna och löken. Blanda med timjan och olivoljan och fördela sedan över tomaterna.


Vad tror ni? jag tror det blir mumma iaf!

Trevlig fredagskväll till er alla iaf! Och Happy Halloween=)

Av Anna Bergman - 30 oktober 2008 11:08

Halloweenhelgen närmar sig med stormsteg. Vi har inga större planer, kanske utgång på lördag, men för övrigt ganska lugnt.


Men då jag tänker på Halloween tänker jag tillbaka sådär vad är det, tre år sedan. Då jag och tjejerna var ett par år yngre utseendemässigt och partymässigt men hade en riktig halloweenfest. Riktigt roligt var det iaf så tänkte bjuda på några gamla godingar i form av bilder från den festen. Kommer ni ihåg tjejer?=)


 Spiderwoman alias Sara Olsson men som min pappa säger Olssonskan


Lite tilltugg som mamma, världens bästa, slet med under dagen åt oss=)


Ida, jag, Annso och Johanna!


Kamilla, cowgirl-Josse, Ida L och Sara


Om ni nu mot all förmodan vill se fler bilder från denna fest, kan ni kika in på http://www.pixbox.se/alb_show_id31854_page0.html och klicka er vidare.

Av Anna Bergman - 30 oktober 2008 10:56


http://www.ifkvanersborg.se/index.php?option=com_content&view=article&id=307:anders-englund&catid=19:spelarpresentation


Söt är han minsann, men informationen får man lov att ta med en nypa salt, om inte, så ska vi banne mig käka pizza här hela helgen lång.

Av Anna Bergman - 28 oktober 2008 15:52

Här kommer min första julklappsönskning för i år=)


Av Anna Bergman - 28 oktober 2008 10:44

En rolig sak som jag upptäckt och tänkte dela av mig med är att Gina Tricot har börjat med onlineshopping. Väääldigt bra tycker jag.

Hittar alltid hur mycket som helst på den affären och nu kan man bara klicka hem det om man hittar något snyggt istället för att åka dit!


Meeeeeeen, jag har köpförbud just nu har jag bestämt, nu är det fokus på julklappar som ska gälla så jag får bara drömma åt mig själv än så länge, och önska kanske =)

Av Anna Bergman - 28 oktober 2008 10:32

En liten kort uppdatering av helgen tänkte jag dela med mig av just nu=)

I onsdags hämtade jag Erling och Mona på tågstationen vid sjutiden, hann inte med så mycket mer än att äta middag och kika på teven den kvällen.


Torsdagen spenderades på Överby för lite shopping, och på kvällen åkte vi till Lidköping för att kika på bandy.


Fredag förmiddag tillbringade jag på skolan, efter det åt vi alla lunch ute på stan och lite mer shopping på det på eftermiddagen innan vi än en gång åkte till Lidköping för lite mer bandy.


På lördagen fyllde Erling år, så morgonen börjades med frukost och tårta. Efter det gick vi ner på stan för att kika på marknaden som var, och där var nog hela Vänersborgs befolkning. Knökfullt på gatorna. Lunch på Italia och en slappeftermiddag i soffan för mig och Mona, Anders och Erling åkte iväg på bandy. På kvällen åkte vi till Trollhättan och åt middag på en Libanesisk restaurang som heter Meza. Väldigt god mat, roligt att testa något nytt.


I söndags började sista matchem för helgen kl 11 så det blev en rätt tidig morgon och en bilresa till Lidköping. När matchen var slut åkte vi och handlade inför middagen som bestod av rotfrukstgratäng och fläskfile i gorgonzolasås. Väldigt gott, blev även gårdagens middag för mig och Anders=), Efter det gick vi alla på en promenad och sedan tillbringades resten av kvällen i soffan framför teven.


Igår åkte dom hem, och jag gjorde inget speciellt. Städade lite, såg på tv, och var på ett pass bodypump. Idag blir de plugg och ikväll ska jag på ett spinningpass. Fast nu närmast ska jag nog se lite på tv och äta lunch innan jag tar tag i pluggandet =) Ciao.

Av Anna Bergman - 21 oktober 2008 16:36

Nu har jag avklarat det mesta som stod på min lista för dagen. Spinningen väntar om en stund och efter det blir de dusch, matlagning, ska göra en nudelwok med kyckling av något slag, och sedan bara tv-tittande hade jag tänkt mig=)


I helgen har Anders och dom cup i Lidköping, men det ligger bara några mil från Vänersborg så dom kommer åka emellan matcherna. Detta tillfälle gör att vi imorgon får helgsgäster från Kalix. Anders föräldrar Erling och Mona kommer och hälsar på och stannar tills måndag, Ska bli himla trevligt med besök=) Vad som står på schemat är väl cupen i första hand, men vi ska nog hinna med lite shopping också tror jag =). Nåja dammråttorna är iaf väck efter idag så nu är Ni varmt välkomna till Edsgatan 45.




Nu ska jag hoppa i träningskläderna och sedan cykla iväg till Motionspalatset. Ciao.

Av Anna Bergman - 21 oktober 2008 08:39

- Långpromme med Lollo nu klockan 09.

- Städa lägenheten

- Tvätta

- Göra labrapport till NK:n

- Räkna matte

- Handla lite

- Spinning 17.30


Det är vad jag planerat idag=) Nu ska jag klä på mig och ta Kiddan med mig och gå ut och möta Lollo!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards