Alla inlägg under januari 2008

Av Anna Bergman - 31 januari 2008 16:43

Eftersom att Anders hade skola hela dagen i Borlänge idag var jag tvungen att mot min vilja gå hem på lunchen och rasta Kid. Anledningen till varför jag inte ville gå hem var för att Hm idag släpper sin kollektion "Fashion against aids" och jag hade spanat in tre stycken godingar som jag ville ha innan de tog slut vilket de brukar göra på två minuter då H&M släpper något nytt!

 

s

 


Som tur är så har man världens bästa sambo som ringer mig fem över tolv och säger att han är påväg till H&M i Borlänge och frågar vad jag vill ha......


Alla tre fanns på affären och nu är jag lycklig ägare av de allihopa! Är han inte för gooooooo ;)


Thanks honey!

Av Anna Bergman - 25 januari 2008 10:14

Hej hopp,


Så var det fredag - IGEN - och jag har typ 1000 saker som borde och behövs göras idag.


För det första efter jag slutat kl 16 idag ska jag ta en sväng på stan, min shoppingfria månad tar idag officiellt slut då en ny lön kommit in på kontot, för att testa om mina eftersuktade gråa stentvättade cheap monday jeans kommer passa. Om dom nu , vilket jag hoppas, kommer göra det, blir mitt nästa projekt att hitta en överdel till dessa! Annat som ska inhandlas är tråkiga grejer som hårspray, hudkräm å sånt, dyrt å trist, men ett måste.


Efter den förhoppningsvisa shoppingen blir det att traska hemåt och ta en promenad med Kid, sola, dammsuga och skura, snabbt dammtorka, åka och handla inför morgondagen eller göra bort att träna. Antingen eller. Det som inte blir av idag blir av imorgon.


Sen ikväll blir de bara att ta de lugnt framför teven med sällskap av Cathrine, Stefan ska spela poker med grabbarna å min andre hälft har ju flytt fältet cirka 100 mil härifrån under helgen. Kanske att det blir lite coca cola zero och nå onyttigt också. Det är inte omöjligt iaf:) haha


Imorgon ska jag ta en lååång sovmorgon, sen blir de som sagt ovan antingen handling eller träning, efter det  hem och fixa i ordning inför den stundande tjejfesten som väntar kvällen till ära! Så på med partyskorna och det glada humöret så kommer kvällen sluta hur bra som helst tror jag:)


Mysdag är väl vad som gäller på söndagen då och tvättning. Även ha nedräkning tills jag får kramas med Anders igen som kommer hem någon gång på eftermiddagen:)


Men nu ska jag jobba vidare, ha en trevlig helg!!


Pussokram



Av Anna Bergman - 24 januari 2008 13:22

Inatt har det kommit snö! Första snön man sett på länge. Då jag gick till jobbet imorse fick jag dock tyvärr ha på mig huvan för att regnet hade börjat falla ner över snön. Jaha tänkte jag, Jävla pissväder. När det för en gång skull kommer ner snö så ska den regna bort och bli slask istället. Aja har man bosatt sig här så får man väl skylla sig själv. Ingen riktig vinter!


Meeeeeeen, som Tony Irwing i Let´s dance säger, nu då jag gick ut på lunch så möttes jag av stråååålande sol. Varför jag nu sitter här på jobbet igen är en fråga i sig. Jag vill vara uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuute och känna på dagsljuset för en gångs skull.


Men mycket vill ha mer. Man kan inte få allt här i världen. Så de är bara att bita i det sura äpplet och sitta instängd som den kontorsråtta man är och jobba vidare tills klockan slår fem! Tre timmar och trettio minuter kvar.


Fan vad härligt!


Av Anna Bergman - 24 januari 2008 09:07

Om du har en dålig dag - kom ihåg att den skulle kunna vara värre.... 


 

Av Anna Bergman - 22 januari 2008 14:59

Dessa två jackor från H&M kommer nog förmodligen bli mina vårjackor. Den gråa endast för 298 kr och den svarta parkasen för 398. Hur bra som helst. Speciellt då jag har presentkort på det också. Jag säger då det, H&M nästa vecka, here i come :)


         

Av Anna Bergman - 22 januari 2008 14:24

Igårkväll då jag gick kvällsronden med Kid så gick jag förbi en "Second hand butik" och i fönstret hade dom en broderad tavla med ett ordspråk som jag fastnade för väldigt mycket.

"Lycka är att kunna le genom tårarna när Du gråter"


 



Av Anna Bergman - 22 januari 2008 13:20

Förra veckan var de dåligt med uppdateringar om dagsgörat. Detta berodde väl på att det i princip hade låtit samma sak som de gör alla andra veckodagar på den här bloggen. Jobb till 17, hem, varannan dag träning, film, matlagning osv :) På veckorna har man inte mycket tid för det lilla extra roliga att göra. Annat är det på helgerna!


I fredags blev de oxfile till middag, bandy, hem till slutet på Let´s dance, tv, sova.


På lördag förmiddag fastnade jag i en serie som Anders fixat hem "Californaications". Hela första säsongen plöjde jag igenom under dagen. 12 avsnitt fast dom är inte så långa. Typ cirka 30 minuter styck. Men helt klart att rekommendera. Går på TV4 kl 22,25 på typ torsdagar eller nåt. Vi hann även med att luncha med Sofia, Ante och Micke. På kvällen blev de middag på O´learys med Stefan och Cathrine och efter det gick vi vidare och inhandlade efterrätten på ICA (chips och godis) för att avsluta kvällen hemma hos oss med lite vin och två partier av TP. Vi spelade i lag, killarna mot tjejerna. Och självklart vann vi tjejer. BÅDA gångerna vilket resulterade i att killarna stod för middagen på söndagen och kvällsrastningen av Kid.


Söndag blev en vilodag. Tog en promenad i det vackra vädret för att sen spendera resterande av dagen liggandes i soffan framför teven med undantag för toabesök och matintag. Precis som en söndag ska vara.


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards