Alla inlägg under februari 2009

Av Anna Bergman - 27 februari 2009 16:49

I julklapp fick jag av mina föräldrar överfallslarm och pepparspray! Jag skrattade åt det och menade att jag förmodligen inte kommer ha så stor användning för detta. Så när jag kom hem tillbaka till Vänersborg så packade jag upp väskan och placerade dessa saker i byrålådan och i stort sett glömde bort detta.


Tills igår.


Igårkväll blev en vän till mig överfallen på väg hem från gymet. Förövaren kom upp bakom henne och satte sin arm runt hennes hals. Som tur är så lyckades hon slå sig fri och springa därifrån oskadd men chockad. Fortfarande är den personen på fri fot och det skrämmer en verkligen.


När jag fick veta detta blev jag alldeles kall och många tankar flög runt i huvudet. Man tänker ofta att sånt inte händer en själv. Det är sånt man läser om i tidningen. Men när det händer en som står en nära så känns det inte lika långt borta nåmer. Är väldigt glad- och lättad att det slutade "bra" i alla fall.  


Nu kommer jag inför varje kvällspromenad ta med mig mina undanstoppade julklappar. Man vet aldrig vad som kan hända! Så var försiktiga där ute och tänk aldrig "Det händer inte mig".


http://ttela.se/start/vanersborg/1.399717

Av Anna Bergman - 27 februari 2009 10:32

Sooolen skiner och jag har för en stund sedan kommit in från morgonens promenad! Det var riktigt skönt väder ute idag:)


Doooock, så kommer jag inte kunna vara ute och njuta av detta så himla mycket idag. På mitt schema för dagen står städning, tvättning, träning och handling! Varför ska man alltid spara det roligaste till sista veckodagen?=) Men efter det tänker jag ta helg iaf och bara ta det lugnt!


Vad kvällen har att erbjuda är nog heller inte så mycket skulle jag tro! Anders har träning i vanlig ordning och imorgon är det match så det blir nog en hemmakväll i soffan bara:) Men det är inte fel det heller.


Nu ska jag börja ta tag i mina sysslor! Ha en bra dag alla!



Av Anna Bergman - 26 februari 2009 13:39

Hej hej,


Idag har vi varit och tagit den andra twinrixsprutan, så nu är vi redo för Thailand. Den sista sprutan skall vi nu ha om cirka fem månader!


Efter vi var på vårdcentralen åkte vi till Quality hotel och käkade lunch. Idag blev det gulaschsoppa för mig och köttfärslimpa för Anders. Och plättar till efterrätt!


Nu sitter jag i soffan och kikar på tv! Förmodligen kommer jag nog att fortsätta med detta ett tag till. Sedan om jag känner för det kanske jag tar tag i veckostädningen. Men annars får den bli av imorgon! =) 

Av Anna Bergman - 25 februari 2009 10:23

Nu har jag just kommit in från en promenad i det vackra vädret. Solen skiner och värmer faktiskt idag. Temperaturen ligger nog på en minst fem plusgrader! Åh så härligt. Pratade även en snabbis med mamma under turen och även hon var ute och gick i solen cirka 120 mil härifrån. Våren är på väg nu tror jag- hoppas jag.


Idag har jag inga möten att passa. Dock blir det en fika med tjejerna på Nordfeldts kring halv fyra och efter det ska jag gå iväg och träna med Anders när han slutat jobbet! 


Vaknade denna morgon av en morgonpigg/ jetlaggad Amelia som frågade om jag inte skulle komma till Göteborg idag. Hade väl egentligen kunnat göra det, men det kom så snart inpå, plus att pengarna inte rullar in på kontot förrän imorgon. Så eventuellt åker jag dit på söndag eller måndag istället, då Anders ändå är i Edsbyn,beror på om hon är ledig från skolan osv. Vi får välla seeee, annars kommer det fler tillfällen! =)




Av Anna Bergman - 24 februari 2009 21:40

Anders åkte efter middagen iväg med grabbarna och kikade på fotboll. Ingen annan av tjejerna skulle med och sedan är jag ju inte alltför intresserad av fotboll så jag stannade hemma och bäddade ner mig i soffan under täcket istället och har just kikat på det första avsnittet av "Den rätte för Rosing". Vad jag tycker om detta program är väl att det i dagsläget inte kommer bli någon succé. Det var töntiga intervjuer och killar som var kring 20 år gamla blev valda. Har svårt att se att ett förhållande mellan Linda Rosing 35 år och en dryg 20-åring skall fungera,eller?  Nåja, även om jag inte gillar detta NU så kommer jag säkert iaf vara en trogen följare av utvecklingen av programmet. Jag är hopplös! =)


Klockan tio börjar Hannibal som jag faktiskt tänkte försöka mig på att börja se. Får se hur länge jag orkar innan ögonlocken faller igen! 


Av Anna Bergman - 24 februari 2009 16:08

Nu har jag varit på Arbetsförmedlingen, gick jättebra och hade en väldigt gullig handläggare! Oftast brukar det inte alls kännas nå bra när man går ut därifrån men idag var humöret på topp!


När jag satt och väntade på min tur i väntrummet så ringde telefonen och det var Mia som berättade att hon kommer och hälsar på nästa helg hos oss! Hon slår två flugor i en smäll då hon har ett möte i Göteborg på måndagen! Himla roligt iaf! Besök är alltid kul när man tyvärr inte träffar de där hemifrån så ofta nuförtiden!


Har just förberett dagens middag. Det blev ett experiment av det som fanns i kylen. Fyllda kycklingfiléer med chevréost och soltorkade tomater och sedan rullade jag in dessa i parmaskinka och klyftpotatis till detta och lite extra kryddor på allt såklart! Tror det kan bli gott. Får hoppas på det i alla fall!



Någon semla har det ännu inte blivit- och kommer nog heller inte bli av. Får bli imorgon istället då det är inbokat en fika med tjejerna på Nordfeldts!


Ha en fortsatt bra dag alla där ute!

Av Anna Bergman - 24 februari 2009 11:06

Idag får man med gott samvete äta lite semlor,det är nämligen fettisdag idag! Traditionen säger väl även att man skall äta bruna böner, men det hoppas iaf jag lätt över. Uh inte min favorit direkt! Pratade med mamma tidigare och hon och Kristina satt och mumsade på en semla redan! Måste nog gå och köpa hem en semla lite senare idag, om det inte blir en fika på stan eller om nu Malin skulle bara de där minisemlorna, har inte hört något mer än då hon pratade om dessa eventuella planer i söndags på matchen:)?



Jag har iaf varit på en promenad med Kid, den dagliga, direkt då jag vaknade. Ute skiner solen och några plusgrader. Härligt väder, känns som att våren saaaaakta men säkert närmar sig nu!


Idag ska jag på ett möte med min handläggare på arbetsfömedlingen. Det är väl dagens egentliga måsten och planer! Träningen i veckan blir onsdag, torsdag, fredag, jag har inte glömt bort det ;)


Dagens stora nyhet är väl ändå att Kronprinsessan ÄNTLIGEN skall få gifta sig med sin Daniel. Sommaren 2010 blir det kungabröllop. Det var väl på tiden tycker jag, har varit nooooog så många spekulationer runtomkring detta förhållande :)


Och bara så ni vet, 27 dagar kvar till Thailand......


Av Anna Bergman - 23 februari 2009 15:24

Jag hittade en kasslerbit i frysen och hade ingen aning om vad jag skulle tillaga av den, så jag gick och googla lite på Kasslerrecept och hittade detta från Matklubben som jag tänkte testa på idag! Lätt och snabbt att koka ihop och bara namnet lät himla gott iaf=) Återkommer med omdöme!


Gottigott kassler

4 Pers


Ingredienser

400 g kassler
50 gr marinerade soltorkade tomater
3 vitlöksklyftor
1 msk smör
4 dl matlagningsgrädde
1 köttbuljong
2 msk tomatpuré
2 dl creme fraiche
1 dl färsk basilika eller 2 tsk torkad


Gör så här


Strimla kassler och soltorkad tomat. Skala hacka vitlöken. Bryn kassler och vitlök i smöret.
Häll i grädde och smula i buljongen. Låt sjuda 5 min.

Tillsätt tomatpuré, creme fraiche och soltorkad tomat. Låt koka upp. Strö över basilika.
Inget salt eller peppar behövs.


Servera med ris och grönsallad.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards