Alla inlägg under november 2009

Av Anna Bergman - 30 november 2009 19:43

Hej hej,


Helgen har varit väldigt mysig. Fredagen har jag redan skrivit om så jag kör igång med lördagen istället då! Dagen började med en sovmorgon. Efter en stund åkte Anders iväg och tränade lite och jag blev bjuden på en fika hos Malin.


Till middag lagade jag plankstek och till det avnjöts ett glas rött. Senare lagom till kaffet kom Malin, Richard och Karro förbi. Jag hade bakat en saffranskaka som passade utmärkt tillsammans med glöggen och pepparkakorna! Vi hade med andra ord tjuvstart av adventsfikat kvällen innan den rätta dagen :) Väldigt lugn och skön kväll.

Receptet på saffranskakan är detta:


    


Kanonenkel att göra, kanongod och kanonsaftigt resultat :)

Ibland lönar det sig att ta den enkla vägen......


I torsdags hade vi dubbla examinationer i kursen. Nu är det mesta gjort bort. Har en "lektion" kvar innan kursen avslutas den 10e december. Resterande tid är uppsatsskrivning som jag skall ta tag i imorgon. Idag har jag tagit mig ledigt. Lunchat med Anders och efter det blev det en liten shoppingrunda och fika tillsammans med Malin. Inhandlade lite namnsdagspresenter åt Anders och julklappar åt mamma!


På tal om julklappar är jag snart HELT klar! Såååå skönt att vara ute i god tid för en gångs skull  


Anders är iväg och tränar nu och jag ska strax gå ut med Kiddan en sväng. Efter det täntke jag bädda ner mig i soffan och se på Faddergalan- och förmodligen få samma tanke som varje år; Varför är man inte fadder? Kostar inte många kronor att hjälpa ett stackars barn? 

Ha en trevlig kväll!


Av Anna Bergman - 30 november 2009 18:46

....på namnsdagen :)


      honey  


Älskar dig! 

Av Anna Bergman - 27 november 2009 22:45

Har blivit bjuden på middag, druckit glögg, ätit pepparkakor med ädelost, ätit godis och ser på Idol i en nystädad och julpyntad lägenhet och är glad över bandyns resultat tillsammans med två goingar! Kan det bli en bättre fredagskväll än så ?=)

 

           

Av Anna Bergman - 27 november 2009 17:43

Idag har stjärnan kommit upp i fönstret. Gardinerna är strukna. Granen är klädd och vi har förberett oss för julen och första advent!


      


Eftersom att jag varit så duktig idag tänkte vi lyxa till det med att gå ut och äta och låta någon annan laga en god middag åt oss istället för att slava vid spisen själv:) Förutom det är planerna att se Idol och kanske ta en kopp glögg till det!


Ha en mysig kväll allesammans!

Av Anna Bergman - 24 november 2009 23:44

Jag lovade ett inlägg, men glömde tyvärr bort det på din stora dag, men here it comes!


GRATTIS i efterskott på 28 (Tungan ute) -årsdagen till världens bästa svägerska!

 

Mia och Jag  

 

Saknar dig!

Puss och Kram från mig, din bror och lillchefen!

Kyss

Av Anna Bergman - 23 november 2009 22:56

Helgen har varit hur bra som helst. I torsdags kom Sofia och i fredags anslöt även Marlene och Olympe! Vi har hunnit med en massa trevligheter. I torsdags var vi hemma, såg på tv och lagade mat och prata ikapp litegrann! Under fredagen var jag på skolan och kring femtiden mötte jag upp Marlene och vi åkte hem och hämta Sofia för att åka mot arenan där Malin och Karro väntade. Det var dags för lite matintag och en match mellan IFK och Falu BS, vilken IFK vann ;)


Efter matchen åkte vi hem till oss, drack lite glögg och åt pepparkakor med lite ost. Myspys. På lördag gick jag och Marlene en sväng med hundarna medan Sofia och Anders låg och sov. När vi kom hem stod frukosten framdukad och redo att uppätas. Eftermiddagen spenderades på Överby för lite shopping och en fikapaus. Middag och lite singstar hann vi med innan vi avrundade kvällen en stund hemma hos Pekka.


I söndags åkte tjejerna hem och vi hade BRF-möte. Kvällen spenderades i soffan framför Inglorious Bastards. Skum film - kan inte bestämma om jag gillade den eller inte.


Tjejerna är underbara och jag är väldigt glad över att ha dom som mina vänner :) Verkligen JÄTTEKUL att ni kom och hälsade på! Kyss Hursomhelst så säger bilder mer än ord så jag tänkte bjuda på lite bilder från helgen.

 

                        



Av Anna Bergman - 23 november 2009 08:20

Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet. En flicka bidrog med följande alster:

 

  


Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:
 
”Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!”.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards