Alla inlägg under september 2009

Av Anna Bergman - 30 september 2009 17:59


Till höger i menyn finns det nu en gästbok som vem som helst kan gå in och skriva några rader i.

Låt tangentbordet flöda mina kära vänner Skrattande

Av Anna Bergman - 30 september 2009 17:34

Jag hade glömt bort hur det var att gå i skola. Denna känsla man har i kroppen av att man aldrig är ledig är inte rolig alltså. MEN, man får lov att ta sig ledigt ibland - annars kommer man aldrig klara av detta :)


Förra veckan bestod i stora drag av pluggande, studiegruppsarbete, lite mer pluggande och så. Men slutet på veckan blev betydligt trevligare! Då tog jag mig ledigt:)


Började fredagen med en storstädning av lägenheten och på eftermiddag kom Amme hit och vi fikade lite med Malin, strosade runt lite i vår enorma stadskärna och kvällen avslutade jag, Anders och Amme med middag på Champions tillsammans med Malin och Richard och efter det  lite idoltittande med ost och kex hemma hos oss.


På lördagen åkte Amme hem kring lunch och Anders åkte iväg och tränade. Jag försökte plugga litegrann men hittade ingen motivation så jag grejjade på här hemma lite innan det var dags att börja med middagen. På kvällen gick Anders haltandes (stukat foten på träningen) över till Pekka där grabbarna skulle ha lite lördagstrevligt tillsammans och jag gick hem till Sofia och Per där även vi fick det väldigt lördagstrevligt :) Duktig som jag (och Malin) är så gick vi hem när de andra gick på krogen. Min tanke var att jag skulle plugga på söndagen. Tji fick jag. Blev bara lite läsning med söndagen spenderades mest framför teven och datorn och lite sånt.


I veckan har vi haft ett seminarium om offentlighet och sekretess eftersom att vi nu till veckan går ut på våran första VFU( praktik) som kommer vara i två veckor. Skall bli intressant och spännande :) Igår hade vi träff med studiegruppen och grejjade på med vårt studiearbete och idag har vi varit lediga.


      


Har varit till frissan idag, men lite besviken blev jag allt. Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Gick dit med tankarna att bli mörk/mörkare än jag var men jag har ju svårt att bestämma mig och frissan tyckte det skulle slita för mycket på mitt hår att bli ljus sen igen så jag gjorde ett säkert kort och bara fixade utväxten! Tråkigt - i know. Men men är man blond så är man :) Fick bort de slitna topparna iaf!


Nu på eftermiddagen har jag läst lite mer i den härliga boken "Lärare av imorgon" och även bloggat lite reflektioner på detta på min "skolblogg" som jag inte tänker lämna adressen på :)


Imorgon är sista dagen vi har på skolan innan VFU:n drar igång. Slutar klockan tolv och då kanske jag åker upp till Västerås med Marcus om jag hinner! Anders har cup där i helgen och hursomhelst hade jag och Malin tänkt åka dit på fredag. Erling och Mona åker dit redan imorgon så därför har jag planer på att också åka upp dit redan då. Men men, har inte riktigt bestämt mig ännu :) 


Så med andra ord JAG LEVER! Skolböckerna har inte riktigt ätit upp mig - ÄNNU! :)

Av Anna Bergman - 27 september 2009 20:17

Sötare får man leta efter!


Av Anna Bergman - 23 september 2009 18:28

Hej hopp!!


Inläggen är glesa jag vet. Men har haft en hel del att göra den sista veckan. Har hunnit med ett Kalixbesök och en massa plugg!


Nu ska jag äta middag och ikväll ska vi iväg på bio tillsammans med Malin och Richard. Flickan som lekte med elden. Hoppas den motsvarar förväntningarna bara. Men men, man får ju lite popcorn hursomhelst:)


Detta blir ett väldigt kort inlägg med det får bli bättre i framtiden på uppdateringarna:)


Pussohej

Av Anna Bergman - 14 september 2009 19:03

Att vara student har väl självklart många fördelar jämfört med att jobba. Ibland. I helgen hade jag gärna jobbat. I de flesta fall då man arbetar kan man lämna arbetet kvar på jobbet och gå hem och vara ledig. När man pluggar går det inte riktigt till på det viset märkte jag de sista dagarna!


Med andra ord har min helg bestått av mycket läsande och pluggande inför denna vecka. Imorgon har vi seminarium där vi ska ha läst två böcker samt göra reflektioner på dessa. Blev färdig med detta igårkväll, så ikväll tänker jag bara ta det lugnt och ligga i soffan lite :)


Trots en massa läsning har jag faktiskt hunnit med andra trevligheter också. I fredags var vi på TG:s afterwork och åt lite av tacobuffén som serverades, efter detta gick vi hem till Malin och Richard ett tag innan ögonen blev för trötta och det var dags att gå och sova.


På lördag blev det en fika på stan på förmiddagen och eftermiddagen plugg. Kvällen däremot fick sitt avslut på Väners Kök & Bar för middag och lite vin tillsammans med Malin och Hanna. Och lite vin hemma hos Hanna innan det var dags att avsluta kvällen.


Igår läste jag mest hela dagen och gjorde lite reflektioner. Anders var iväg och spelade match (vilken tyvärr blev förlust) så jag fick en hel del gjort iaf. När han är hemma kommer tankarna på annat håll och koncentrationen är inte den bästa:)


Nu är det en ny vecka och nya saker att ta itu med. Mera plugg är det bäddat för och en städning av lägenheten skulle behövas. Dammråttorna har börjat växa i hörnen nu! Man liksom prioriterar inte att städa när man för en gångs skull är ledig! Från att ha gått hemma och haft det skönt i dryga halvåret till det "liv" jag lever nu är en stor omställning kan jag meddela- Men roligt!




Av Anna Bergman - 9 september 2009 22:00

Så börjar även denna dag lida mot sitt slut!


Det har varit full rulle hela dagen känns det som! Har hunnit läsa en av tre böcker iaf, har kvar reflektionen på den boken och den tänkte jag ta tag i imorgon efter skolan. Så får jag jobba vidare med de andra under helgen.


När Anders kom hem från jobbet så promenerade vi raskt iväg till Motionspalatsen för lite träning. Spinning blev det för mig och det var faktiskt riktigt skoj att köra det igen nu när man haft lite ledigt- eller helt enkelt varit hemskt lat. Dock kände man av träningsvärken rätt bra så vissa "stå"-partier blev rätt tunga. För att inte tala om stretchningen efteråt. Puh.


Nåväl, efter det gick vi hem och lagade lite middag. Anders hade köpt med sig hem två kilo färska kantareller från någon som sålde detta på jobbet så vi gjorde lite "smörstektakantarell-och kyckingtoastar" till middag som vi åt framför fotbollen. Riktigt gott. 


  


Nu har vi nyss kikat på Idol och hittils har det inte varit någon som jag fastnat för så på en gång. Men det är ju många auditions kvar och sedan får man ju heller inte se alla som går vidare i sändningen.


Dags att avrunda och lägga sig i sängen och fortsätta tevekvällen tror jag. Heldag i skolan imorrn - IGEN!

Sov så gott!

Av Anna Bergman - 9 september 2009 12:23

Hej hopp!


Anders var just hem på lunch och med sig hade han en supergod sallad som innehöll bland annat räkor, fetost, avokade m.m Väldigt smarrig - och trevligt med lite matsällskap :)


Nu ska jag däremot inte ha så trevligt sällskap en stund framöver. Skall lägga mig i sängen med min nya bästa vän - Lärare av imorgon! Bara titeln låter väl väldigt trevligt, inte sant? Jag har iaf dryga hundra sidor framför mig som jag hade tänkt att avklara innan eftermiddagen är slut! Kan tänka mig att det blir några pauser så de är lika bra att köra igång!

  


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards