Alla inlägg under december 2008

Av Anna Bergman - 16 december 2008 13:30

Idag är sista "lediga" dagen jag har innan jag åker upp till Kalix för årets julfirande. Imorgon kommer dagen vara fullspäckad så något bloggande kommer inte ske då och förmodligen inte heller under tiden jag är i Kalix. Så jag vill passa på att önska er alla, kända och okända, som läser min blogg;

En riktigt god jul




Av Anna Bergman - 9 december 2008 21:58

Nu ska jag strax hoppa in i sängen och skriva klart min uppsats om Finska vinterkriget. Eller i alla fall lite till. Har drygt en sida kvar med egna reflektioner innan jag är klar med den.


Men innan det, tänkte jag önska er en god natt, och lägger in en klipp med världens gulligaste dialog mellan far och son.


Av Anna Bergman - 9 december 2008 12:27

Idag är det Annadagen och därmed har jag namnsdag:) Gratulationer har kommit i form av mess, mail och telefonsamtal.




Ett par presenter har jag även fått, av mamma och pappa och bröderna fick jag en bok,massage och ett linne. Av Anders fick jag den vackra blombuketten idag då han kom hem på lunchen:) Tuuuuuusen tack för det!!


Nu ska jag återvända till pluggandet. Kommer nog spendera resten av dagen med detta också. Igår satt jag i princip från det jag steg upp tills jag gick och lade mig. Puh. Skönt att det snart är över iaf.



Av Anna Bergman - 8 december 2008 21:53

Helgen i Falun har varit jättetrevlig och väldigt skoj att träffa alla underbara människor som bor där igen. Dom är bäst helt enkelt!


Tiden gick väldigt fort men vi hann med en del iaf. Vi var framme kring halv fyra på fredageftermiddag. Bar upp väskorna och inspekterade Ante och Mickes väldigt fina lägenhet och gjorde oss hemmastadda på vårt rum. Lite snicksnack hann vi med innan de åkte på samling inför kvällens match. Då gick jag och Anders en snabbis på stan innan det var dags för bandy.


Glöggen värmdes och mössan åkte på och bilresan gick upp mot Lugnet. Tyvärr slutade matchen med förlust, men men, det var roligt att se på den iaf.


Väl hemma igen så lagade vi middag tillsammans, tacos blev på menyn och kvällen avslutades med idoltittande som vi spelat in, med ännu mera glögg, denna gång Englundsglöggen, pepparkakor och ost. Och lussebullarna förstås.


Lördagmorgon ringde väckaren kl 9 och en dryg timme senare åkte vi iväg till Lager 157. Bara Ante som shoppade litegrann, efter det åkte vi tillbaks till Falun och mötte upp ett par stycken och käkade lunch på Kings Arms. Efter det tog jag en liten runda på stan. Hittade en julklapp åt Anders och lite småtjafs åt mig själv. Tråkiga saker men sånt man måste ha. Strumpbyxor, och sånt inför kvällen.


Kvällen till ära var det fest i etagevåningen. Folket bara vällde in och slutligen då vi var som mest passerade vi nog miiiiinst tjugo stycken. Roligt var det, dans i sofforna, allsång och en massa prat och törstiga var rätt många också tror jag minsann. Kring halv ett promenerade vi ner på Harrys och efter lite mer dansande gick vi för att köpa med oss lite mat.


Vi hamnade hos Stefan och Cathrine och i säng var vi nog inte förrän kring halv fem.......


Söndagen bestod av lite "trötta" människor. Vi beställde pizza som vi avnjöt innan det var dags för att tacka för oss och styra kosan mer söderut. Innan vi lämnade Falun hälsade vi på Jaana och Thomas en sväng och önskade dom en god jul.


Hemma var vi kring niotiden.


Det var min helg i ord. Väldigt rolig och händelserik. Helgen i bilder kan ni se här .


Så, tack Ante och Micke för gästfriheten, och tack ni och alla andra för en väldig mysig och trevlig helg. Nu är det eran tur att komma hit. 1-0 till oss=)

Av Anna Bergman - 4 december 2008 19:39

Har glömt att berätta att Anders i tisdags kokade den berömda Ernieglöggen. Dock är receptet hemligt. Ett familjearv kallar Anders det. Haha..Resultatet blev iaf väldigt bra - och starkt:)



Fina va?=)

Av Anna Bergman - 4 december 2008 17:28

............till Falun. Jag och Anders har tagit ledigt imorgon, så kring tiotiden styr vi kosan liiiite mer norrut över helgen. Ska bli riktigt skoj och mysigt att träffa alla där igen.


Imorgon blir det nog mest att gå på stan en sväng då vi kommer fram och sedan på kvällen se bandy på Falu BS har match. Efter det gemensam middag och "catching up". Vad resterande av helgen kommer innefatta vet jag inte men tvivlar inte en sekund på att vi kommer få långtråkigt iaf:)


Nu ska jag plugga lite så jag kan släppa historia och matten under helgen med gott samvete. En helvetesvecka i pluggsammanhang väntar så ska vila upp krafterna under helgen.


Puss o hej!.

Av Anna Bergman - 2 december 2008 16:18

Börjar med att säga att lussebullarna blev väldigt goda. Till och med Anders smakade på dom, han brukar inte annars vara först på fikabröd:)


Idag har jag varit på stan en snabbis, inhandlat lite ingredienser till ett julkok som Anders faktiskt ska stå för, antingen idag eller imorgon. Det blir spännande att se om sonen är lika duktig som far sin;)


Efter det har jag promenerat med Kid, fixat med lite fler julklappar och pluggat, har gjort en historiareflektion som är inskickad och klar till läraren nu. Nu är det bara denna nedrans matte som ligger och hänger bakom mig. Det är såååååå tråkigt. Men men, måste rycka upp mig lite. Får se om jag hinner räkna ikväll, annars får de bli imorgon och på torsdagförmiddag innan lektionen.


Nu ska jag förbereda mig för ett spinningpass.

Kram på er!

Av Anna Bergman - 1 december 2008 21:18


Nu är det bara provsmakningen av en eller två eller tre som gäller,hihi, Det luktar juuuuul här hemma nu! Första gången NÅGONSIN som jag gjort lussekatter dessutom så lite stolt är jag minsann över min prestation=)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards