Alla inlägg under juni 2009

Av Anna Bergman - 19 juni 2009 11:18


Ville bara passa på att önska er alla en underbar midsommarafton!



Vi kommer spenderar denna afton tillsammans med goda vänner, knytkalas, lekar, vin, tält och förhoppningsvis soooool:)


Stora kramar från mig!

Av Anna Bergman - 12 juni 2009 11:43

För exakt ett år sedan gick flyttlasset till Vänersborg! Det var med blandade känslor som iaf jag lämnade Falun med nytt sikte mot Vänersborg. Hade ett jobb jag trivdes med i Falun, väldigt goda vänner och ja, helt enkelt ett liv där. Vad som väntade i Vänersborg hade jag ingen aning om. Kändes lite jobbigt att slitas upp från allt det där.


Men nu ett år senare har de känslorna ändrats! Jag trivs mycket bra i vår nya hemstad. Även här har vi hittat många nya goda vänner och staden i sig är väldigt mysig, dock kan jag väl sakna en riktig "stadskärna" med lite shopping å så, men men, plånboken är lite tyngre här iaf än vad den var i Falun, haha! :)


Det tar alltid ett tag att "bo" sig in i en ny stad men jag tycker det har gått väldigt bra att komma in här! Känns väldigt skönt!


Så med andra ord, idag firar jag och Anders ettårsjubileum i Vänersborg!=) 

Av Anna Bergman - 11 juni 2009 18:17

Nu är vi snart i mitten av juni och det är inte någon sommarsol och värme så långt ögat kan nå! När skall detta ändras? Jag vill ha sommar nuuuuu!


Har varit lite glest de senaste dagarna med uppdateringar och det beror bara på att jag inte riktigt har det där suget på att blogga något mer! Vi får väl se hur länge till jag orkar fortsätta med bloggen! Sommaren brukar bli lite dålig på den fronten, men det är ju då man oftast är uppbokad var och varannan dag och att sitta inne för att blogga är inte direkt prio ett då!


Idag har jag iaf varit på body pump, för första gången på ett bra tag känns det som. Och det märker mina muskler av nu känner jag, haha, kommer väl bli än värre imorgon- och då har jag bokat in spinning! Men träning tar väl bort värken, visst är det så? =) Förutom det har jag varit och köpt nya cykeldäck åt Anders eftersom han fått punka och sedan handlat lite mat.


Nu ska jag snart börja med middagen. Anders är och tränar och borde vara hemma kring åtta tror jag! Idag serveras det en Pastapestosallad som jag knyckt recept av från Cathrines blogg, vilken i sin tur fått det av Tessans. Så jag kallar det Tessans pestosallad!!


Hoppas ni alla har det bra!

Av Anna Bergman - 9 juni 2009 10:05

I helgen har det varit full rulle för oss!


I fredags när Anders kom hem från jobbet kring lunchtid så gick vi och tränade. Efter det rullade allting igång. Handling var på schemat för kvällens grillning. Sedan kom Marcus, vi var och kikade på en bil, hämtade Mia i Öxnered, åkte hem, lagade middag som blev hur god som helst- Grillad fläskfile, majskolvar, halloumiost till det ugnsbakad färskpotatis, tzatziki, sallad och lite till! Åt som en tok:) Kvällen spenderades hemma hos oss till framåt midnatt. Då åkte vi ner på stan en sväng och hamnade till slut på TG!


Även lördagen var fullspäckad. Anders och ett par andra ur laget hade roddtävling så vi var och kikade lite på detta. Dock var det sviiiiinkallt så längtan att det skulle vara över kom ganska fort! Brrr, man kunde inte tro att det var juni iaf, snarare mars! Nåväl, IFK hamnade på en tredjeplats iaf! När detta var färdigt åkte vi hem en snabbis och sedan ut till Överby. Jag hittade mig ett par jeans och ett knallrosa nagellack som jag invigde kvällen till ära. Väl hemma igen hann vi med en koooort powernap innan det var dags att göra sig i ordning och folk började rulla in för att se fotbollen! Tjejerna hamnade i köket för lite surr om dittan och dattan, medan killarna tog över sofforna! Festen varade även nu fram till kanske halv tolv eller nåt då det var dags att gå in på området och kika lite i öltälten! Kvällsmat efter detta blev en kebabtallrik från grillen!


En sovmorgon väntade på söndagen! Steg upp kring halv elva, elva kanske?  Åt frukost, satte oss i soffan en stund och sedan kring två, halv tre åkte vi vidare till Göteborg! Middag blev på Texas Longhorn, grillad entrecote med pommes, och en snabbsväng hem till Mia och Marcus innan det var dags att kika på ännu en bil! Dock fick vi inte med oss någon sådan hem, så vi tog tåget tillbaka och landade hemma i soffan kring nio på kvällen!



 Fler bilder finns under "mina bilder" (pixbox)


Det är vad man kan kalla händelserik helg tycker jag:) Men vääldigt roligt och trevligt har vi haft i alla fall!


Igår däremot var det inte så mycket aktivitet från min sida. Det enda som var  planerat var ett besök på arbetsförmedlingen. Förutom det så grejjade jag på här hemma, och mös med Kiddan lite. Sedan hade klockan slagit 16 och Anders kom hem en sväng från jobbet innan han skulle vidare på träning. Resterande av kvällen spenderades i soffan framför Lilla Jönssonligan, haha!


Nu har jag just varit på morgonpromme med Kid! Ska strax hoppa in i duschen och sedan möta upp tjejerna för en fika! I eftermiddag blir det träning efter Anders slutat och sedan ikväll har vi bostadsrättsmöte. Så det är vad min dag kommer bestå av:)

Av Anna Bergman - 5 juni 2009 10:29

Fredag, så skönt va?=)


Vaknade denna morgon, dels av Kids krafsande men även av studenters sköna sång utanför fönstret i deras vrålåk. Haha, bra start på morgonen tycker jag. Har under morgonpromenaden gått runt och tänkt tillbaka då vi tog studenten. Kommer även ihåg att vi gjorde en egen låttext till sången "34:an" men kommer inte ihåg texten nu, typiskt. Sjukt bra tror jag vi sjöng iaf. Haha. Nåja nooooog om studentnostalgi.



I helgen får vi finbesök från Göteborg. Både Marcus och Mia kommer dyka upp här under dagen! Ska bli himla trevligt. Vad som står på schemat vet jag inte ritkigt, men det är iaf Aqua Blå festival här i helgen, så en tripp eller två ner på staden för besök på detta skulle jag nog anta att det blir. Och i öltälten kanske;)


Nu ska jag ta mig något i magen hade jag tänkt! Sedan blir det ett besök på gymmet med Anders. Han skulle bara jobba halv dag idag! Efter det kanske lite handling och sånt inför helgen!


Hoppas ni alla får en underbar helg, nationaldag och med allt vad det kommer innebära:)


Av Anna Bergman - 3 juni 2009 20:38

Hej hej!


Har för en liten stund sedan kommit in genom dörren efter en heldag ute på stan!


Träffade först Karin kring tvåtiden på Nordfeltds för en fika. Blev glass och en kaffe! Efter ett tag kom även Matilda, och senare hennes syster Anna! Mycket surr om det ena och det andra hann vi med  innan vi gick vidare för att kika på lite studentpresenter!


Idag är det även baldag här i Vänersborg så jag mötte upp Malin kring femtiden på torget för att sedan kolla lite på de fina studenterna! Åh vilken rolig tid det var när man själv var i de skorna, dock fem år sedan nu, hoho. Malin och Richard skulle efter det en sväng på Överby så jag sprang hem en snabbis för att rasta Kiddan lite och åkte sedan med dem dit. Lämnade tillbaka ett par byxor åt Anders och hittade ett svart enkelt linne åt mig själv! Var även på shoppinguppdrag åt Peter där jag plussade på lite plagg innan shoppingen var klar!


Nu sitter jag mätt och belåten i soffan! Blev lite couscoussallad och kyckling till middag idag! Samma som till lunchen jag gjorde åt mig och Anders, dock utan guacamolen så inte riktigt lika gott blev det, men men. Anders är på "träff" med jobbet på kusten och kommer hem imorgon så jag och Kiddan får klara oss själva ikväll.


Ska strax gå en liten promme med Kiddan och efter det tänkte jag bädda ner mig i soffan framför en film hade jag tänkt, lät inte det ganska skönt va? :)

Av Anna Bergman - 3 juni 2009 10:25

Nu är det ett tag sedan jag bloggat så jag tänkte skriva ihop en kort sammanfattning om vad jag pysslat med :)


I torsdags åkte jag hem från Kalix och när jag satt på tåget mellan Göteborg och Vänersborg i torsdags så ringde Elin och berättade att hon också var på väg till Vbg för besök över helgen! Glada nyheter med andra ord:) När jag väl var hemma så blev det inte så mycket annat än upp-packning av väskan och llite sånt som blev av under dagen! Myskväll i soffan med Anders som just då var lite krasslig!


I fredags kom Elin och Sara och hämtade mig och vi åkte hem till Matilda och solade och grillade lite korv under dagen! På kvällen blev det grillning hemma hos oss tillsammans med Elin, Sara och Mattias.


Lördagen spenderades solande ute i "skogen" vid en sjö tillsammans med Malin och Richard. Väldigt fint, väldigt varmt och väldigt trevligt. Dock väldigt mycket myror. Introducerade spiralkorv åt Malin och Richard och jag tror den fick godkänt iaf:) På kvällen var vi bjudna på 30-årskalas,blev mat och lite dryck men vi var rätt så lugna och hämtade hem Kiddan för kvällen kring tiotiden då inte Anders kände sig helt kry ännu!


Även på söndagen åkte bikinin på. Vi promenerade ner till Skräcklan och låg där ett par timmar. Efter det gick jag och Anders och tränade en sväng och söndagskvällen avslutades med middag på ett ställe som ligger vid kanalen som hade nyöppnat och ltie film på det.


I måndags mötte jag upp Matilda och en kompis till henne på Skräcklan och solade lite även den dagen! Dock var värmen olidlig då det inte fläktade något så jag och Kiddan promenerade hem kring tvåtiden. Har iaf fått tillbaka lite färg på kroppen efter helgen, får hoppas på att det blir lika fint väder nu till helgen!


Igår försvann värmen. Blev då städdag för mig så nu är hemmet skinande rent igen:) Då Anders kom hem från jobbet så gick han iväg och tränade lite och jag fixade middag. Efter den så hamnade vi i soffan framför filmen "Doubt" och till det åt vi chokladdoppade jordgubbar, såååå gott!'


Idag har jag inte några direkta planer. Blir eventuellt en fika på stan med Karin lite senare! Och ikväll tänkte jag gå och kika på alla fina studenter eftersom studentbalen är idag i Vänersborg.


Ha en bra dag alla där ute!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards