Alla inlägg under maj 2010

Av Anna Bergman - 31 maj 2010 19:04

Idag har sista skolveckan påbörjats. Vi har träffats i studiegruppen och förberett fredagens seminarium. Fyra dagar kvar av denna termin, och det känns jätteskönt att det efterlängtade sommarlovet är så nära. En uppsats har jag kvar att påbörja - och avsluta samt ett gestaltande seminarium att genomföra innan lunch på fredag då lovet börjar. Då är det slut för denna termin och första året är avklarat på lärarprogrammet. Fick idag veta kursbetyg från förra kusen, den då vi gjorde naturrutor, och fick godkänt på den med, så nu har jag samlat ihop 52,5 hp, och efter denna kurs 60 hp. Härligt!


Nu sitter jag och väntar på att Anders skall komma hem från träningen. Maten är i ugnen och lägenheten är städad. Det enda jag inte hunnit med som jag tänkt idag, var att kila ut på en springtur. Har haft problem med ena knäet när jag sprungit tidigare så igår köpte Anders mig nya springskor- och det var dessa jag tänkte springinviga- promenader har dom hunnits användas till redan! Dock får nog knäet vila idag med och ladda inför onsdag istället :)

  




Av Anna Bergman - 31 maj 2010 18:43

Idag fyller min lillebror år. Dock är han fortfarande inte riktigt pigg, så han ligger fortfarande på intensiven och försöker bli frisk! Jag håller alla mina tummar och tår för att det ska bli snart och att han ska få komma hem igen och njuta av sommaren!


Stort grattis Fredrik på 19-årsdagen!

Puss och kram

Krya på dig!


  

Av Anna Bergman - 30 maj 2010 18:06

Stoooort grattis till världens bästa mamma på morsdag!

Älskar dig!

Puss och kram

  

Av Anna Bergman - 29 maj 2010 14:43

Älskar denna låt.


Av Anna Bergman - 27 maj 2010 15:25

För ett år sedan var jag uppe i Kalix och firade farfars 85-årsdag. Vi hann med en sväng till Haparanda och hade en trevlig dag med en kämpande farfar. När vi kom hem på eftermiddagen blev farfar dålig och fick läggas in på sjukhuset.


För ungefär ett halvår sedan gick farfar bort, och idag är det hans första födelsedag som passerar utan att han är i livet. Ingvar har varit med blommor på graven idag och jag hoppas att farfar ser där uppifrån att vi alla tänker på honom!

 

Stort grattis farfar på 86-årsdagen!

Vi saknar dig!

 

  

Av Anna Bergman - 26 maj 2010 17:40

Sen jag bloggade sist så har vi hunnit med en hel del. Vi hade besök av Robin & Josse under valborgshelgen. Vi hann med after work, drinkar, spel, shopping, luncher, GBG, en tripp till Marstrand, bio och en massa annat. Helgen gick hur fort som helst och det var väldigt trevligt med besök :)


Onsdag den 12e maj åkte jag och Anders upp till norrland. Vi möttes av mamma och Mona på flygplatsen och hann med en liten shoppingtur innan vi styrde kosan mot Kalix. På kvällen kom Josse och Robin till Kalix och vi drack lite vin, spelade spel och kvällen avslutades på Valhall. På torsdagen var det Monas dag. Dagen började med tårtbakning, fantastiska resultat blev det och Anders skulle nog kunna extraknäcka som konditor. Bild på underverken finns nedanför. Kvällen spenderades på Näsbyn och firandet av Monas 55 årsdag (och Anders 26årsdag i efterskott)satte fart, god mat och trevligt sällskap. 


På fredagen insjuknade min lillebror i en kraftig lunginflammation och hamnade i respirator. Resten av helgen och hela förra veckan spenderade jag på Sunderbyns sjukhus för att finnas där för både honom och min familj. Tillståndet har varit kritiskt och gått i berg och dalbanor hela tiden, men nu börjar det gå mot ljusare tider och han börjar piggna till vilket känns väldigt väldigt skönt.


Här kommer ett par bilder från de roligheter vi hann med under Kalixvistelsen, innan tråkigheterna tog över!


                                       

      

Av Anna Bergman - 24 maj 2010 21:48

Den senaste veckan har för mig varit den värsta i mitt liv. Att det från en dag till en annan kan ske en sån stor förändring i en människas liv är skrämmande. Det börjar ljusna nu och lättnaden över det  är enormt stor. Vad som hänt är något jag väljer att inte berätta nu, det får bli senare, när oron lagt sig och framtiden är ljus och klar.


En insikt av det som hänt är i alla fall, att man aldrig ska ta en människa för givet, man skall leva för dagen och ta hand om och visa hur mycket man uppskattar det liv man har och de människor man har runtomkring sig.


Jag är lycklig över att omges av underbara människor som stöttat och visat sitt stöd åt mig och min familj denna vecka. Det betyder mer än ni anar!


Carpe diem- Fånga dagen

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards