Alla inlägg under maj 2012

Av Anna Bergman - 31 maj 2012 10:57

För en liten stund sedan så kom ICA:s , för mig, nya reklam. Hen, är ju ett ganska omtalat ämne i dagens samhälle. Ica Stig vill inte göra skillnad på kön! Haha, jag tyckte den var väldigt bra så jag delar med mig av den till er som missat reklamfilmen :)


Av Anna Bergman - 31 maj 2012 10:35

Idag är det Fredriks födelsedag. 21 år hade min fina älskade lillebror blivit idag.

Jag älskar dig.

 


Det finns något som är starkare än döden.
Det är närvaron av de frånvarande
i minnet hos de levande.
Jean d'Ormesson 

   

Av Anna Bergman - 30 maj 2012 12:22

Ibland känns det som att denna blogg blir en enda stor upprepning. Även så idag :) Dagen började med den obligatoriska morgonpromenaden. Den värme vi hade i helgen vill inte riktigt infinna sig längre, soligt är det men lite kyliga vindar så vindjackan åker på under morgonen.

På väg hem gick jag förbi Kalasboden och köpte med mig lite frukost/lunch. Nu är den uppäten och jag ska strax sätta igång med den himla uppsatsen som tynger mina axlar just nu! Fick inte gjort lika mycket som jag hade tänkt mig igår. Men men, klar kommer jag ju bli - frågan är bara när :)


Igår grillade vi fläskfilé till middag. Jag älskar grillat i alla former och smaker. Skulle lätt kunna leva varje dag på det! Till maten firade vi dagens "G:n" med ett glas kallt Rosé. Gott :) Kiddan han fick sig en dusch och efter det låg han i soffan och mös resten av kvällen. Sötisen.

  

Hoppas ni har en bra dag!



Av Anna Bergman - 29 maj 2012 13:22

Tjohoo! Dagen började bra - fick reda på resultat från den muntliga examinationen och på den pedagogiska planeringen i matematik idag. Båda godkända!!


Idag har jag varit på min morgonpromme och sedan handlat lite middagsmat, ätit lunch och nu sitter jag med datorn i famnen. Försöker ladda motivationen till att påbörja uppsatsen som skall in på söndag. Jag tror ändå att den blir ganska rolig att skriva ihop då den handlar om intressanta ämnen som skolans styrning, bedömningsproccesser, likvärdighet osv. Finns mycket att fundera kring i de ämnena.


Ikväll när Anders kommit hem från jobbet och tränat så blir det grillat till middag. Köpte färskpotatis så någon slags hemmagjord potatissallad blir nog som tillbehör. Igår när vi satt framför teven så tände jag lite ljus. Det är nog det enda jag kan sakna med sommaren. Att tända ljus i kvällsmörkret, men än så länge är det ingen bastu här hemma så då kan man gott tända lite ljus och få lite mysigt tycker jag :)


  

Hoppas ni har en bra dag!

Kram från mig!



Av Anna Bergman - 28 maj 2012 17:57

Idag har sista obligatoriska momenten i skolan varit, därmed ytterligare två examinationer avklarade och nu har jag inga schemalagda moment på skolan kvar i kursen. Sommarlovet närmar sig. Imorgon drar jag igång sista uppsatsen för terminen och den hoppas jag bli klar med innan fredag. Då blir de sommarlov :) Idag har vi fått tillbaka två inlämningar, en i svenska och en IUP som båda var godkända. Då det i min utbildning bara finns ett betg så är det alltid lika skönt att se "G" på examinationerna :)  Nu väntar jag bara svar på resten.....


Efter skolan har jag inte gjort alltför mycket. Tog en promenad med Kid och satte mig sedan i soffan och tog en kaffe, surfade runt lite och sitter nu fortfarande kvar. Ska nog iaf ta mig ut på en lite kortare "långpromenad" innan det är dags att börja med middagen. Idag blir det kyckling med vitlökssås och stekt broccoli hemma hos oss.


En liten sommarbild från igår får avsluta detta inlägg, När vi var ute och promenerade så såg vi en så söt liten Canadagässfamilj (jag tror det var Canadagäss iaf) som var påväg ner i vattnet :)

  

Ha en trevlig kväll!

Av Anna Bergman - 27 maj 2012 18:34

Innan man hinner blinka så är helgen förbi. I fredags var jag hemma hela dagen. Solade på förmiddagen och sen på kvällen blev det en del pluggande. Unnade mig lite jordgubbar som fredagsgott. Älskar jordgubbar - längtar tills de svenska kommer!


Igår började dagen med en promenad för min del. Då solen inte värmde lika mycket som fredagen så blev det lite plugg och så istället för att tillbringa dagen i solstolen. På kvällen åkte vi hem till Malin och Richard och grillade och åt gott. Självklart kikade vi på Eurovision och lagom till omröstningen åkte vi hemåt. Gissa om jag satt och hoppade hemma i soffan. Lycklig i schlagerhjärtat kunde jag gå sedan och lägga mig då Loreen kammade hem segern för Sverige i år. Så roligt. Ett bra slut på en trevlig kväll.

  

Idag har vi varit nere vid Skräcklan och solat lite. Efter det åkte vi och handlade lite, gjorde oss en kasslersallad och därefter gjorde jag färdigt morgondagens inlämning i skolan. Näst sista examinationen för terminen har vi imorgon. Nu väntar bara arbete med en uppsats i veckan innan jag kan ta det efterlängtade sommarlovet.


Hoppas ni har haft en bra helg!

Många kramar från mig.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Idag går mina tankar till min älskade farfar, som idag skulle ha fyllt 88 år.

Saknar dig.



 

Av Anna Bergman - 27 maj 2012 18:25

Stort grattis älskade mamma på morsdag- Jag älskar dig


Är glad att just
du är min mamma
Utan dej
skulle livet ej vara detsamma
Så många minnen
från min barndom jag har
Längst in i
hjärtat jag dom bästa spar
Du stöttar
mej i mina beslut
Och har alltid
ett vänligt ord på lut
När det stormar är du min hamn
Min trygghet är i din famn

  

   

Har ju även en fantastisk svärmor som jag också vill säga stort grattis till på morsdag :)


Hoppas ni båda har haft en underbar dag!

  

Av Anna Bergman - 25 maj 2012 10:01

Igår började dagen med en muntlig examination från vfu-perioden. Jag tror det gick bra och nu väntas svaret komma på tisdag. Kändes bra iaf! Efter den gick jag, Anna och Erica ner till Strandgatan och åt lite lunch och samlade ny energi innan kvällens examination. Jag är så glad över att jag hittat så fina vänner från skolan, känns tryggt att ha dessa att bolla allt möjligt med :)


   Fina Erica och Anna


På kvällskursen hade vi det sista tillfället. Opponering på kartläggningen som skickades in i början på veckan. Det gick också bra. Några få justeringar ska jag fixa till i eftermiddag och sedan skicka in den för rättning. Idag har jag tagit mig ledigt och skall snart, så fort solen kommit till vår innegård, hoppa ner i solstolen och bara njuta av värmen. Så här ser prognosen ut för Vänersborg idag;) Inget att klaga på! 


 


Senare i eftermiddag ska jag plugga lite så jag slipper sitta något sen i helgen då vädret ser ut att hålla i sig :)

Ha en bra dag! Kram från mig

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards