Alla inlägg under april 2008

Av Anna Bergman - 25 april 2008 11:15

Eftersom jag är dålig på att blogga under helgerna så blir det ett litet förskottsinlägg här för imorgon fyller Anders 24 år, gamla gubben;) Bilden är från förra årets kalas som vi då tillbringade i Sälen med tårtkalas och fest. Imorgon blir det också fest, men hemma i Falun med lite buffe och läskedrycker;) Här ska det firas:)



STOOOOOORT GRATTIS (i förskott)

Älskling på 24- årsdagen! Love you!=)

Av Anna Bergman - 23 april 2008 16:44

Av Anna Bergman - 22 april 2008 11:15

Helgen har varit bra. I fredags blev det som förväntat thaimat framför teven, och efter det gick vi en sväng till Stefan och Cathrine. Lördagen gick vi en snabbis på stan,Anders köpte sig ett par nya springskor och lunch lite senare med Marlene. Kvällen spenderades med middag på Banken tillsammans med ett par stycken och efter det satt vi en stund hos Stefan och Cathrine, men då de andra gick på krogen. Gick jag och Anders hem och sov. Duktiga som vi är ;) haha


I söndags jobbade Anders, så då jag klev upp så blev de lite plock i lägenheten, tog tag i disken och gick på en liten promme. Kring Tvåtiden var Anders hemma och en stund efter de blev de en biltur Runn runt med stopp för lite glass. Middag och film på kvällen.


En mycket skön helg med andra ord!

Av Anna Bergman - 22 april 2008 11:05

1) Vid lunch, sitt i din parkerade bil med solglasögonen på.
Peka på förbipasserande bilar med en hårtork. Se om de saktar in.

2) Sök dig själv via växeln. Försök INTE förställa din röst.

3) När någon ber dig om hjälp, Säg: jag delegerar!

4) Varje gång någon ber dig att göra något, fråga om de vill ha
pommes frites till det?

5) Ställ sophinken på skrivbordet med en lapp med texten: Inkorg

7) Häll koffeinfritt kaffe i kaffeautomaten i tre veckor. När alla
har kommit över sitt koffeinberoende, byt till espresso.

8) I minnesfältet på alla dina inbetalda räkningar skriv: För
sexuella tjänster.

9) Avsluta alla dina meningar med: "I enlighet med profetian."

10) Använd inte punkt

11) Så ofta som möjligt: hoppa istället för gå.

12) Fråga folk vilket kön de tillhör. Skratta hysteriskt när de har
svarat.

13) Specificera att din drive in order är för att "ta med".

14) Sjung med på Operan

15) Gå på poesiafton och fråga varför dikten saknar rytm.

16) Häng myggnät runt ditt skrivbord. Spela band med djungelljud hela dagarna.

17) Fem dagar i förväg talar du om för dina vänner att du inte kan komma på deras fest för att du har huvudvärk.

18) Be dina arbetskamrater tilltala dig med ditt Gladiatorsnamn, Rock Hard, eller varför inte Snöret......

19) När pengarna kommer ut ur bankomaten, skrik "Jag vann!","Jag vann!" "Tredje gången denna vecka!!!"

Av Anna Bergman - 21 april 2008 10:41

I förra veckan ringde en trevlig säljare från Telia till mig. Han erbjöd mig en ny telefon om jag ville fortsätta med mitt nuvarande abonnemang i 18 månader till. Utan några som helst avgifter eller förhöjda kostnader osv osv.. Jag tackade ja. Och i fredags kom den. Min nya glädjekälla.


Den spelar Hur svårt kan de va? när någon ringer, den är svart och guld och nu på morgon fick jag vakna till Empty Room. Kalla mig schlagernörd om Ni vill, men detta är livet..haha




Av Anna Bergman - 18 april 2008 10:14

Ja, sen sist då? Ser iaf inte ut som gumman på bilden nedanför iaf men kände mig som det i helgen iaf.


Festen med jobbet blev över förväntan bra och arbetsdagen på fredagen hur tröttsam och jobbig som helst. Väl då klockan slog 16 skulle man hem och ladda om batterierna. En powernap hanns med innan duschen och efter lite styling var jag "fit for fight" igen och förfesten var ett faktum. Hey, tänkte jag, det här kommer ju gå bra. Kände mig betydligt piggare och tänkte att Yes, nu håller det i sig hela kvällen. Det här kommer bli kul! Trodde jag iaf. Framme på destinationen för fredagens fest satte vi oss vid bordet, avnjöt torra hamburgare och hörde en massa olika personer prata. Tröttheten kom smygandes på mig och jag kände att man inte var purfärsk nåmera och att en tvådagars inte riktigt är min grej nåmer och då de andra senare gick på krogen åkte jag och Sofia hem. En blandning av rödvin kvällen innan och att det var fredag(vilken alltid är en tröttkväll för mig) tog det beslutet vilket de andra på lördagen konstaterade att vårt val att åka hem var det bästa:) 


På lördag tog vi sovmorgon, gick en sväng på stan, käkade räksallad til lunch med ett par stycken och gick en snabbis på stan. Kvällen spenderades med Stefan och Cathrine då vi grillade och lagade italiensk potatiskaka, åt efterrätt,godis,chips, - Ja lite av varje och kikade på film.


Promenad stod på söndagens förmiddagschema för mig och Anders, å efter den gick A & S och tränade och jag och Cathrine kikade på The holiday och åt rester från gårdagens frosseri. Lasagne till middag och ännu en film blev kvällens nöje även denna dag, eller var det hockey..Kommer inte ihåg:)


Veckan som passerat har inte varit så händelserik alls. Jobbat, promenerat, sett film, tagit det lugnt. Kid har fått en släng av magsjuka så eftermiddagarna efter jobbet har mest gått åt till att mysa med honom och tycka lite synd om honom. Men nu börjar han bli på bättringsvägen iaf. Lilla gubben.


Idag har jag varit till tandläkaren på morgon. Vetskapen att gå ut därifrån UTAN hål är nog en av de skönaste känslorna som finns. Jag hatar tandläkaren. Kom på mig själv med att ligga och spänna mig och knyta ihop händerna fast det inte ens kändes när hon höll på i munnen. haha, nåja ett år till nästa gång nu iaf:)


Helgen för övrigt kommer nog att bli rätt lugn. Inga planer. Anders ska jobba på hus-och hemmässan på Lugnet ikväll till 18 å sen på söndag så det blir nog mest mys. Skulle tippa på att det blir thaimat ikväll:)


Hoppas Ni där ute, om Ni orkat läsa så här långt, får en trevlig helg. Förresten tycker jag det är glest mellan besöken hit till Falun nu ;)


Pussss och kram till Er alla.


Av Anna Bergman - 18 april 2008 10:09

Satt och funderade på nya saker, när det är vår vill man helt plötsligt göra om överallt hemma. Man vill förnya, bara att byta gardiner gör stor skillnad. Så jag satt och surfade runt lite och blev kär. Såhär vill jag ha det! Kan man annat än att älska detta vardagsrum?? Möblerna, färgerna allt. K L O C K R E N T.


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards