Alla inlägg under september 2008

Av Anna Bergman - 30 september 2008 20:57

Fick ett mail av min kusin för ett tag sedan med en bild på deras framtida nytillskott i familjen. En liten kille just nu i alla fall, som kommer få namnet Dino, och är han inte det sötaste man sett på länge så säg=) och eftersom någon säkert kommer att fråga så är det en blandning av Bullmastiff och Boxer!


Av Anna Bergman - 30 september 2008 20:00

Nu är jag äntligen klar med hemprovet. Har varit en tuff utmaning men nu är det just inskickat och jag är ganska nöjd över resultatet iaf=)


Nu är det iaf dags för den där stunden på dagen som jag väntat på, att få mysa ner mig i soffan. Dock blir det inte Mamma Mia riktigt ännu, utan kommer nog kika på Idol först, men efter det då blir det Mamma Mia och Rocky Road-glass! Lovely! 


Håller tummarna för älsklingen också som just nu förmodligen påbörjat andra halvleken in i kvällens match, Heja heja honey- och självklart resten av laget.

Av Anna Bergman - 30 september 2008 15:06

Japp som ni läste så har jag nu besvarat två av sex stycken frågor på provet. PUH. Jag har alltid förut tyckt att hemprov, det verkar väl bra. Men nu, så föredrar jag nog faktiskt hederliga gamla salsprov. Även om dom kommer med många dagar och kvällars pluggande och en orolig natts sömn dagen innan, men det köper jag. Nu måste man istället sitta och analysera och tänka, menar hon så menar hon si. Och pressen blir på något sätt mycket större på ens egna svar.



Men som tur är har jag världens bästa chihuahua här hemma som faktiskt måste få göra sina behov då och då, vilket leder till tilltåliga välbehövliga syrepauser för mig. Därför tänker jag nu smita iväg på en promme och skjuta de andra fyra frågorna under mattan en stund och försöka glömma bort att de existerar. Iaf cirka fyrtiofem minuter framför mig. Tra la la la la la la la la.

Av Anna Bergman - 30 september 2008 11:40

Ikväll har Anders träningsmatch i Surte och jag ska ha myskväll med mig själv i soffan och kika på Mamma Mia, Som jag har väntat på den filmen. Anders har vägrat att gå på bio med mig och se den filmen eftersom den är kategoriserad som musikal. Bara ordet ger honom gåshud, haha, själv tror jag att den kommer vara kanonbra och längtar redan tills jag får slå igång filmen!



Meeeeeen, innan jag ens kan tänka på en kväll i soffan har jag hela dagen framför mig. Ett hemprov i historia skall vara inlämnat imorgon så det är vad jag skall göra denna dag. Dock kommer Anders hem på lunch alldeles strax, och då kommer jag inte få något gjort så jag väntar tills han går tillbaka till jobbet innan jag sätter igång. Pluggandet tar aldrig slut, jösses, och detta är inte ens högskolan. PUH, nåja Mamma Mia, here i go -IGEN! 

Av Anna Bergman - 29 september 2008 17:09

Fredagen började med sista provet för veckan, Naturkunskap. Kändes okej men absolut inte mer. Efter det någon timmes lektion och kring 11.30 fick jag helg. Åkte och handlade lite och efter det hem och gick på en promenad med Kid! Bodypump stod på schemat kl 16.45 och sen var alla "måsten" för veckan gjorda. Firade detta med räkor, paj,sallad, vin, ost och kex framför teven tillsammans med Anders. Behövdes verkligen. Hjärnan hade varit på högvarv och kände mig allmänt stressad hela veckan.


Då vi vaknat på lördagen åt vi lite frukost och traskade till mattaffären och beställde oss en svart glansig och fin ryamatta. Kommer någon dag i veckan=) Kring tvåtiden fick vi finbesök av Marcus och vi hämtade oss lite Thaimat till sen lunch. Vi introducerade Buzz åt Marcus, vilket blev helgens mest gjorda syssla. Kring åttatiden kom Rickard och Malin förbi och vi käkade middag och spelade en omgång Buzz innan vi åkte iväg med Andreas till Trollhättan för discobowling. Delade upp två lag och trots att "mitt" lag hade väldig flyt så kom de andra laget om oss sista rundorna. Typiskt. Nåväl, väldigt roligt var det iaf. Efter bowlingen och några drinkar senare åkte vi tillbaka till Vänersborg och skulle testa på utelivet på "TG" (Teatergränd) i stan. Tyvärr var det inte så mycket folk så ställer visade sig inte från sin bästa sida men vi hade skoj iaf. Det är ju sällskapet som räknas=)


Gårdagen bestod till största del av att titta på tv och några rundor Buzz. Efter middagen åkte Marcus hem till Göteborg och vi gick på en promenad som avslutades med att gå förbi Hemmakväll och köpa lite godis till kvällen.


Idag har jag till min förtjusning fått kika på nya avsnitt av Greys och Desperate, åh det är så bra. Längtar redan till nästa avsnitt. Dock har det inte blivit så mycket pluggande som jag hoppats på, men jag får ta tag i det imorgon istället.


Veckan i övrigt kommer bestå av skola och pluggande. Har en hel del att ta itu med så jag slipper det då jag är hemma i Kalix. Åker dit på söndag och stannar drygt en vecka och det ska verkligen bli jätteroligt att komma hem och träffa alla igen! Har ju gått drygt två månader sedan man träffade alla där så nu är saknaden stor =)


Menmen, på tal om pluggande, ska jag ta mig i kragen nu och lägga mig i sängen nu läsa lite historia. Medeltiden är vi inne på nu och har ett hemprov som skall in på onsdag. Ingen vila ingen ro!!

Av Anna Bergman - 23 september 2008 20:14

Ja som sagt, efter en skön helg i Falun, har jag nu en kaotisk vecka framför mig. Har idag och igår suttit hela dagen med naturkunskapen framför mig. Kemiprov står på schemat och jag frågar mig om och om igen varför jag valde denna kurs, haha. Imorgon ska jag iaf få handledning av läraren så förhoppningsvis får jag svar på mina frågor då och kan börja ta till mig det jag läser de två sista dagarna iaf. Inte nog med det, på torsdag har jag matteprov så imorgon blir det att sitta hela kvällen med att nöta in matte! Kan säga att jag nu önskade jag verkligen att jag hade ett jobb istället för studier. Såååååå mycket enklare, och skönare. 


Över till något annat, soffan, många har bett om bilder men dom läggs inte ut förrän vi har införskaffat ny matta och lite kuddar och annat smått och gott. Den som väntar på något gott........


Nu ska jag börja med middagen, blir wokad lövbiff och en massa goda färska grönsaker med kokosmjölk, grön curry, sweetchilisås och jasminris. Lät väl inte helt fel de va?=)

Av Anna Bergman - 22 september 2008 16:01

Kom fram ill Falun kring halv fyra tiden på torsdagen efter ett par timmar i buss. Kom hem till Cathrine och Stefan och hann inte mer än in genom dörren så hoppade jag och Cathrine in i träningskläderna och traskade iväg för ett tungt benpass på Friskis. Efter träningen gick vi hem igen, lagade god mat och surrade hela kvällen lång.


På fredagen träffade jag gamla arbetskamrater till lunch, tog en shoppingtur med Sofia och en fika på stan innan det var dags att svida om till kvällen för lite vin och mat hos Marlene. Munnarna gick i ett och glasen fylldes på och kring tvåtiden traskade vi hemåt igen och stupade i säng=) 



Äntligen fick Kiddan och Cathrine återförenas=)



Jag och Sofia väntar på att få hugga in på maten...




Marlene och Cathrine =)



Efterrätt, ost och kex och dajmglass!



Sofia och Kiddan!


Lördagen spenderades mest i soffan med undantag för en längre promenad med Kid innan det var dags att hoppa in i duschen igen för nya kvällsbestyr. Denna gång var det fröken Karls som anordnade fest och där träffade man på både nya och gamla ansikten, himla kul hursomhelst=) Dock med tanke på morgondagens bussresa så tackade jag och Cathringe för oss kring halv ett och promenerade hemåt.



Tessan och Sofia




Cathrine =)



 Frida!



Sofia och Jag



Frida och Ida =)


På söndag morgon steg vi upp kring tiotiden, promenerade med Kid, duschade och packade väskan! Lunch bestod av en pizza för mig och en Falafelrulle till Cathrine. Kring halv tre skjutsade Marlene mig till Preem där bussen hämtade upp mig och kring niotiden igårkväll låste vi upp dörren här i Vänersborg. Helgen har varit helt kanon och längtar redan till nästa gång!


Nu är det bara att ladda om batterierna, två prov i veckan som jag knappt börjat läsa på. Dags att begrava sig i matte- och naturkunskapsboken nu!


Av Anna Bergman - 17 september 2008 16:27

Nu har jag gjort bort historiaprovet och det kändes riktigt bra, Skönt att göra bort det! Nu är det bara att fokusera på de två nya jag har nästa vecka, men de får jag ta tag i på riktigt på söndag, för imorgon åker jag till Falun och det ska verkligen bli jätteroligt=) träning med Cathrine imorrn, middag med tjejerna på fredag och lördag utgång, precis som på den gamla goda tiden=)


En annan sak är att vi idag ÄÄÄNTLIGEN fått våran soffa, så nu har jag just packat upp den från allt plast och nu väntar jag bara på att Anders ska komma hem och bygga ihop den! Den ser himmelskt skön- och stor ut=)


Resterande av denna dag blir ett 45 minuterspass på spinningcykeln om en timme ungefär och sedan bara till att packa inför helgen och slappa i våran nya soffa! Det är helt sjukt hur glad man kan bli över en ny soffa, men har man suttit i en hård minisoffa i en månad så vet man vad jag pratar om=)


Hoppas ni alla får en kanonhelg iaf, för det tänker jag ha!!


Pussokram

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards