Alla inlägg under september 2010

Av Anna Bergman - 30 september 2010 17:38

Imorse när jag loggade in på facebook gick jag med i ett evenemang för dagen som kallades "Positiva dagen". Det betyder att under dagen skall man bara tänka positivt. Tappar jag en kaffekopp - så är det inte "Fan" utan "vad bra att jag inte fick den på mig" osv, ja ni fattar galoppen? :)


Detta berättade jag om till Erica i bilen och med det så har vi idag i skolan försökt att bara vara positiva till allt. Det har gått bra med viss ironi då och då. Allt är ju faktiskt inte positivt från början - men vrider och vänder man på situationen så går det att finna något positivt i det mesta!


Det jag förundrades över var det faktum att man ofta hittar något negativt. Flera gånger har man kommit på sig själv eller någon annan - påmint eller blivit påmind över "kom ihåg positiva dagen". Ibland är det självklart skönt att få gnälla och vara lite pessimistisk och tycka att allt inte alltid är så bra, men samtidigt är det skönt att ha positiva och glada människor runomtkring sig hela dagarna :)


Sååå, nu ska jag fortsätta tänka positivt och berätta att det ska bli jättekul att förbereda vfu-uppgifter, städa lite, besikta bilen, tvätta och sånt imorgon på min lediga dag. Så kul så ;) 


Efter skolan var jag på en liten promenad med Kiddan. Vi har haft jättefint väder idag. Solen sken och man kände av de kyliga men även härliga höstvindarna! Jag gillar hösten såna här dagar! Snart ska jag börja lite med middagen och resten av kvällen blir i soffan framför idol!


  

 

Trevlig kväll


Av Anna Bergman - 29 september 2010 17:47

Idag har jag varit ledig och har faktiskt tagit tag i en sak som jag haft på min "att göra lista" väldigt länge. Nämligen sortera in mina kurser jag läst i pärmar och kasta onödiga papper och liknande. Nu är jag nästan klar med det, har lite att komplettera på vissa kurser bara, sen kan detta ställas undan och ge plats för de nya kurserna!


Förutom det har jag tvättat lite och lunchat med Anders. Nu ligger Kiddan i min famn och snart ska jag bege mig mot Trollhättan och kolla på när Gripen möter Laik.

 

Vill också passa på att gratta min bror Mikael och lilla Molly MIKAELA som har namnsdag idag:) Grattis grattis!!


Ha en trevlig kväll!

Av Anna Bergman - 29 september 2010 10:22

Här kommer en bild på mina nya skor :)

 

  

Av Anna Bergman - 27 september 2010 22:32

Nu är jag hemma i Vänersborg igen. Idag har jag haft föreläsning på förmiddagen och efter det har jag bara tagit det lugnt och grejjat lite här hemma.


Kalixtrippen var jättebra - som vanligt. Man njuter av varje sekund då man får träffa sina nära och kära. Efter jag bloggadet sist hann jag med middag hemma hos mamma och pappa med svärföräldrarna och svägerskan på fredagkväll och shopping i Luleå med mamma, Kristina och Peter på lördag. Väldigt trevligt och TACK snälla mamma och pappa för påfyllningen i garderoben :) Ska lägga upp en bild imorgon på mina nya skor som jag fyndade på 70% på favvobutiken i Luleå. Kul med fynd ibland!


I söndags åkte jag, pappa och mamma till Luleå ett par timmar innan flyget skulle gå för att äta lunch! Klockan 15 var det avresa och kring 20 klev jag in här hemma där middagen väntade.


Nu ska vi gå och lägga oss i sängen och kika på tv.En av favoritfilmerna har nyss börjat, Big Fish, och den får avsluta denna dag!


Sov gott

Av Anna Bergman - 24 september 2010 15:46

Nu är jag uppe i Kalix där hösten slagit ut för fulla muggar. Har hunnit med ett frisörsbesök och är numer liiite mörkare än vanligt.


Förutom detta har det varit besök till mormor och morfar, en sväng på stan för att vara smakråd till Sara och fått finafina fikabesök hemma hos mamma och pappa.


Har även hunnit goas en del med Molly, som är en riktig liten sockertopp. Oj så söt hon är - och oj vad hon växer. Undra hur stor hon hunnit bli till jul när man får träffa henne nästa gång.


                      


  


Ikväll kommer Erling, Mona och Mia på middag så förberedelserna i köket är i full gång av mamma. Halloumisallad till förrätt, köttgryta till varmrätt och pannacotta till efterrrätt och till detta mitt och Anders favvorödvin. Det kommer nog smaka väldigt gott tror jag :)


Trevlig helg allesammans!

Puss och kram från norr


Av Anna Bergman - 21 september 2010 17:41

Imorgon åker jag upp till Kalix över helgen. Har precis packat - så gott som färdigt - väskan och nu är det bara till att packa ner neccessären så är jag redo för avfärd och kära återseenden!


  


Mona, Erling, pappa och mamma i somras då vi var i Danmark och firade mammas 50-årsdag :)


Även idag har det varit skoldag. Föreläsning på förmiddagen och gruppmöte inför praktiken med läraren på eftermiddagen. Har lunchat med klasskompisar på subway och sedan sprang vi runt i ett par affärer tillsammans med Erica som letade efter en babyfilt. Väl hemma i Vänersborg igen blev det en tur på stan igen - och då kom jag hem med en liten påse till en liten tjej som igår fyllde fem månader, lilla Molly :)


  


Snart är det dags för middag och resten av kvällen blir nog framför teven med lite fruktsallad att tugga på! Men först, vika in lite tvätt. Världens roligaste syssla ever! :)

Av Anna Bergman - 20 september 2010 22:46

Anders har i många år prenumererat på tidingen KING. Varje gång han fått den hem i brevlådan, har han lusläst den flera gånger om. Han tar fram den då och då och läser lite till - och jag har fascinerats över att man läser en tidning så noga. Själv är jag den som köper, bläddrar lite och sedan glömmer bort att den finns. MEN, nu har jag påbörjat en prenumeration på en egen tidning. I slutet på förra veckan kom första numret och jag hoppas att jag kommer bli en sån som lusläser min tidning också.


  


Ska börja med det nu ikväll. Ska nu krypa ner under täcket, småkika på Kvällsöppet med Ekdahl, läsa min tidning och säga godnatt!

Av Anna Bergman - 20 september 2010 18:28

Måndag. En trött måndag har det varit för mig idag. Låg vaken länge och kikade på valvakan igår. Stängde av teven strax efter halv ett och det tog ett tag innan jag tillslut somnade, så när jag vaknade imorse tjugo över sju så kände jag mig som klubbad! För den delen - vad hände igår? Vem röstar på SD? det är för mig helt obegripligt.

 

Idag har jag varit på skolan, har haft två föreläsningar om matematik. Intressant att se hur man kan jobba med detta och på vilka sätt man lär barnen - men samtidigt blir man lite stressad över sitt eget kunnande inför tentan. Men får man kika på gamla tentor innan så känns det nog bättre närmare tentadagen.


Har även bokat en resa hem till Kalix över helgen idag. Vi är lediga från skolan så på onsdag åker jag upp och det ska bli så skönt att komma hem ett tag och träffa alla man träffar på tok för sällan igen. Tiden brukar gå lite för fort bara.... 


  

En liten bild på min nya fina dator - med matchande vit/grårandig mus :)


 


Idag fick jag en liten present av Erica. Hon har lånat en kursbok av mig och idag lämnade hon tillbaka den, tillsammans med denna ängel av tvål som tack för lånet. Tack söta du för den! :) 


Ikväll blir det soffläge. Ska snart börja med middagen tills Anders kommer hem från träningen.


Ha en härlig kväll i höstmörket!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards