Alla inlägg under december 2010

Av Anna Bergman - 31 december 2010 12:15

Vill passa på att önska er alla ett riktigt

 

Gott nytt år

 

Hoppas ni får en fantastisk dag och kväll!

 

  

 

Av Anna Bergman - 30 december 2010 15:53

Idag tog jag en lång sovmorgon. Vaknade vid halv elva av ett sms från Anders som frågade om vi skulle gå ut och äta lunch! Gick ut en snabbis med Kid och gjorde mig i ordning innan jag mötte upp Anders kring halv tolv. Champinjonsoppa och pannkakor på Folkets hus blev dagens lunch. Efter det gick jag vidare på stan, köpte ett nytt nagellack och lite smått och gott inför morgondagen. Var även på systemet och köpte lite vin och en skumpa så vi har något att fira in det nya året med :)

  


Imorgon kommer vi vara hemma hos oss tillsammans med Rickard, Malin, Robin, Josse och våra tillsammans tre fyrbenta vänner.  Vi har delar upp middagens tre rätter mellan oss och på oss föll lotten varmrätt. Vi ska laga helstekt oxfilé med lyxig italiensk potatiskaka , smörförsta champinjoner (fanns inte kantareller) , rödvinssky och  krämig savoykål. Tror det kommer bli väldigt gott!

  


För den som vill testa samma finns receptet här : http://www.tasteline.com/Recept/Helstekt_oxfile_med_lyxig_italiensk_potatiskaka__smorfrasta_kantareller_och_kramig_savoykal



Nu ska jag strax börja med dagens middag som inte blir riktigt lika tjusig. Stekt chorizokorv och makkisar. Anders har sen träning ikväll, så när han är borta börjar jag nog med lite dekorationer och grejjer inför morgondagen!


Hoppas ni får en fin kväll och trevligt nyårsfirande!


Av Anna Bergman - 29 december 2010 23:45

Idag kom jag hem till Vänersborg igen efter en jättemysig julvecka i Kalix. Jag åkte upp för en vecka sedan och tiden har gått så fort så man knappt hunnit blinka.


Jag landade i Luleå på onsdagkväll och då hämtade mamma och pappa mig. Så kul att träffa familjen, man ses så sällan nu. I torsdags var jag på den ”årliga” Rajalasvängen med pappa och Peter och inhandlade de sista klapparna. På kvällen kom Sara och Molly förbi och jag fick äntligen kramas lite med den dockan igen. Även moster, Pernilla och Becci kom under kvällen från Stockholm. Vi drack en kanongod hallon/lakritsglögg och satt framför uppsittarkvällen på bingolotto innan det var dags att gå och knyta sig.


På julaftonsmorgon åt vi lite gröt till frukost och åkte sedan till graven för att tända ljus åt farfar och Fredrik. Första julen utan Fredrik och det känns väldigt konstigt och jobbigt. Efter vi vart där åkte vi runt på en liten ”lämna julklapparrunda” innan vi åkte hem igen. När vi var hemma var det dags att förbereda det stundande julbordet och göra sig själv redo för julafton med Kalle Anka i bakgrunden. Vi var arton stycken hemma hos oss och det är kul när det är mycket folk tycker jag- dock saknades några barn och tomten såklart! Efter julbordet blev det kaffe och kaka, julklappsutdelning, Ris a´la malta och julgodis i mängder innan kvällen rundades av och gästerna åkte hem.


Juldagen blev en slappardag på förmiddagen och på eftermiddagen bestämde jag och Alexandra att vi skulle kolla utelivet på kvällen. Vi satt hemma hos mig fram till dess att det var dags att gå ut och surrade om ditten och datten. Finns mycket att prata om när man ses! Valhall var helt okej, kul att träffa folk man inte träffar så ofta och andra hemvändare! Kvällen avslutades på Frasses i vanlig ordning och min snälle kusin Robert agerade taxi åt mig under kvällen!


På annandagen började mellandagsrean så jag, mamma, moster och Peter åkte in till Kalix en sväng, fikade och kikade i affärerna. En grå tunnstickad tröja fick följa med mig hem!  På eftermiddagen åt jag middag hos mormor och morfar och efter det åkte jag förbi Näsbyn en sväng innan jag till slut avslutade kvällen på soffan!


I måndags fyllde jag år – 25 år gammal! En jätterolig dag med finfina presenter och många underbara gäster. Tack för att ni kom!


Igår var jag och mamma på stan igen en sväng, vi fikade lite med farmor och sedan åkte jag, mamma och pappa på Kina och åt min favoritpizza. Lovar att husets specialpizza på Kina i Kalix är kanongod om ni har vägarna förbi – med bearnaisesås!


Som ni förstår har det varit full rulle hela veckan och det är med blandade känslor man åker hem igen. Väldigt tråkigt att lämna alla där hemma men samtidigt kul att komma hem till Anders och Kiddan igen. Dock har Anders bortamatch idag och har ännu inte kommit hem så jag har inte hunnit träffa honom ännu, men han borde vara på ingående snart!


Imorse när jag åkte från Luleå visade termometern – 28 grader, och då jag kom fram till Vänersborg klagade taxichauffören på att det var så kallt idag, hela -11, då kontrade jag med morgonens temperatur och då tyckte han att jag vann den ronden :)


Här kommer lite bilder från min vecka i Kalix och på en del av alla fina julklappar och presenter jag fått. Måste ha varit vääääldigt snäll i år! TACK igen till alla er!


God jul i efterskott från mig :)


                  

   

     

                   

Av Anna Bergman - 20 december 2010 18:13

På juldagen börjar Änglagård 3 gå på bio. Denna film tycker jag ska bli så jäättekul att se eftersom jag älskar de tidigare filmerna. Det är något med dom som gjort att jag fastnat! Här kommer ett litet smakprov :)



Av Anna Bergman - 20 december 2010 18:05

Helgen har bara rusat förbi och innehållit en massa trevligheter. I fredags kämpade jag på med min uppsats kring kartläggnigen och Anders hade bortamatch, förlust och kom hem med ett svullet ansikte, efter att ha fått en klubba över nosen, som nu resulterar i två blåtiror!


I lördags åkte vi ut till Överby en sväng och sedan på kvällen var vi hembjudna till Sofia och Per på en liten julfest som slutade på Butlers i Trollhättan- En väldigt trevlig kväll.


Igår kom Amme förbi oss ett par timmar, vi spenderade tiden i soffan framför diverse program! På kvällen kikade även Malin och Richard förbi.


Idag har jag varit i skolan. Vi har haft redovisning på vårt grupparbete och blev godkända så det känns väldigt skönt att kunna bocka av detta nu. Imorgon har jag två kartläggningsexaminationer kvar innan den stundande julledigheten börjar.


I lördags färgade jag även håret på salong Englund och måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet. Dock blir det bara mörkare och mörkare och jag trivs som fisken i vattnet!

  


Nu ska jag gå och fundera ut vad jag ska hitta på med köttfärsen som står i kylen. Hoppas ni har en trevlig kväll och myser lika mycket som nedanstående gör. Kuddar är livet! :) Kram från mig.

  

Av Anna Bergman - 17 december 2010 14:57

Idag när jag var ute med Kiddan så var det en såndär isande kyla som fick mig att tänka på hur skönt det vore att ta på sig en varm päls - och snyggt också såklart! Har därför suttit och surfat runt lite och hittat två stycken kandidater! Kanske en "God jul Anna önskar tomten"-julklapp det blir åt mig själv! Vilken röstar ni på? Den svarta från sisters eller den lite mer mönstrade från MQ? =)


    




Av Anna Bergman - 16 december 2010 13:36

Igår var sista dagen i skolan för denna vecka. Vi är äntligen klara med vårt grupparbete och den skriftliga delen är inlämnad, nu är det bara den gestaltande redovisningen på måndag som ska bockas av. Väldigt skönt att ha det avklarat.


På kvällen åkte vi och kikade på Vänersborgs match mot Boltic vilken slutade med vinst för VBG, kul att de vann :)


Idag har jag hittils tvättat lite och lunchat med Anders. Ska snart ta tag i min uppsats om kartläggningen jag gjorde under vfu:n och försöka få den relativt färdig iaf så jag kan känna mig ledig under helgen. Har ju morgondagen på mig också så känner mig inte jättestressad öven den ännu, den ska ju faktiskt inte vara inne förrän på tisdag :)


Ska även städa lite idag tror jag så det också är avklarat innan helgen. Dammsuga, dammtorka och skura lite. Brukar gå fort när man väl kommer igång!



Roligt inlägg, jag vet - men det händer faktiskt inte så mycket mer än detta just nu. På tisdageftermiddag får jag lite julledigt och jag längtar sååååååå till dess och till att åka hem till Kalix för julfirande. Synd bara att Anders aldrig kan åka med så vi kan fira tillsammans!


Ha en fin dag alla ni där ute!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards