Alla inlägg under augusti 2009

Av Anna Bergman - 30 augusti 2009 17:10

Anteckningsblocken och kalendern är inhandlad. Kåravgiften är betald, busskortet är köpt och väskan är packad!


Nu är jag redo för skolstart, iaf materiellt! Mentalt känns det väldigt konstigt att veta att jag från och med imorgon och dryga tre år framåt aldrig riktigt kommer kunna känna mig "ledig". Vet precis hur jag fungerar när jag läser till något. Ger 110% hela tiden. Sätter sjuk press på mig själv - Till och med en lärare på komvux poängterade detta och tyckte jag skulle börja tro lite mer på mig själv och mina kunskaper. Men jag är hård med mig själv- på gott och ont!


Nåväl, Ska bli vä'ldigt roligt att studera på högre nivå och det blir en prövning för mig själv också! Imorgon sätter allvaret igång och klockan 08.08 sätter jag mig på bussen till Trollhättan och klockan 09.00 blir jag en "nolla" hihi.


Idag har jag inte gjort så mycket. Mest tvättat och grejjat på. Anders är borta och tränar i Surte och kommer inte hem förrän senare ikväll så ska ha söndagsmys med Malin, äta gott och kanske se på någon film.


Hoppas ni alla också har en mysig kväll och att inte söndagsångesten är lika stor för er som för mig- som varit ledig i dryga halvåret! - Okej, kanske är dags för mig att också göra någon nytta om dagarna nu;)


Tips på en riktig bra söndagsmyslåt :)


Av Anna Bergman - 29 augusti 2009 19:43

Igår fick jag upp ögonen för programmet Photoshop och har suttit och lekt lite med det ikväll. Herrjösses vad mycket olika finesser det finns för att ändra och göra om foton! Hur lätt som helst att manipulera bilder måste det ju vara - När man väl lärt sig. Kommer nog ta en evighet innan man är ritkigt haj på det hela! Nåväl. Det var roligt iaf att testa på och kommer nog utforska det programmet lite närmare eftersom:)


 


Av Anna Bergman - 29 augusti 2009 19:30

Har i flera dagar gått och funderat och varit på väg att börja städa, men inte gjort det eftersom det kommit mycket annat trevligt ivägen för detta! Idag däremot fick jag tummen ur och nu sitter jag och njuter i soffan av vårt rena hem! Nya gardiner är på plats, nya blommor, krukor, nytt överkast och lite smått och gott har gjort en liten förändring här hemma vilket det är lite roligt med ibland -och tänkte därför låta er se resultatet :)


 


 

Nu ska jag påbörja middagen och sedan blir det bara hemmamys i soffan denna lördagskväll för oss! Hoppas ni alla har det bra!

Puss och kram!

Av Anna Bergman - 26 augusti 2009 20:18

Dagarna går så fort och tiden räcker nästan inte till för mig att blogga! Har hänt mycket sedan sist jag bloggade och tänkte nu uppdatera er litegrann om vad det är som fyllt upp mina dagar!


Har bland annat hunnit med en härlig kräftskiva hos familjen Wallin för snart två helger sedan som man kan sammanfatta med fantastiska kräftor, roliga lekar, tipsrundor och härliga människor!



Även en Kalixresa blev hastigt inplanerad efter ett tråkigt besked hemifrån. Ingenting som jag i detalj vill gå in på här, men kände att jag ville åka upp och tillbringa lite tid där uppe med familjen! Har haft en underbar liten "minisemester" där uppe igen. Alltid skönt att komma hem till Kalix och bara ta det lugnt! Har hunnit med att fira mina kusiner som fyllde fjortisålder;), umgåtts familjen och med far-och morföräldrar och träffat vänner jag inte sett på ett tag och allt möjligt annat.



Igår åkte jag iaf hem hit till Vänersborg igen (många olika "hem" nu,haha) men innan jag satte mig på tåget från Göteborg mötte jag upp Amelia som dagen till ära fyllde år och hade en mysdag med henne inne i stan. Vi åt lunch och tog en fika på en mysig uteservering och innan det var dags att åka iväg så hann vi även med en liten shoppingtur.


Var hemma i Vänersborg igen kring sextiden och då kom gulliga Matilda och hämtade mig på tågststaionen och skjutsade hem mig eftersom min väska vägde ton kändes det som. Hann med lite shopping uppe i Kalix också ;) Strax efter att jag kommit hem så kom även Anders hem från träningen och resten av kvällen spenderade vi i soffan och kikade på "Män som hatar kvinnor". Jag har ju sett den tidigare men tycker att andra gången var minst lika bra. Även Anders tyckte filmen var riktigt bra och han är annars en riktig "Svenskfilm"-hatare!


Idag har jag lunchat med min käre sambo och sedan i stort sett bara varit hemma. Pysslat på med lite rensning i diverse skåp och så vidare. Skulle egentligen ha städat och grejat med lusten for ur mig så det får bli helgssysslan istället:) Malin kikade även förbi en sväng och hade med sig goda Chokladbollar från Nordfeltds så vi fikade lite och uppdaterade varandra om vad som hänt den senaste veckan :)


Nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt och väntar på att Anders ska komma hem från träningen. Eviga väntan! Skulle tro att även denna kväll kommer spenderas i soffan framför teven!


Imorgon får vi finbesök av Amelia som kommer och hälsar på! Lunch på Quality och sedan en sväng till Överby för lite kylskåps och fryspåfyllning står bland annat på schemat.


Nu blev det en lång uppdatering men det är vad som hänt sedan sist i stora drag. Hoppas ni inte börjat gäspa ännu:)


Ha det så bra där ute och ta hand om varandra!

Av Anna Bergman - 15 augusti 2009 10:44

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Elins födelsedag.

HURRA HURRA HURRA :)

Stort grattis gumman på 24-årsdagen!


 


Puss och kram från oss i VBG!

Av Anna Bergman - 13 augusti 2009 18:07

Ja vi fortsätter väl med uppdateringen då.....


I måndags var jag mest hemma. Grejjade på lite, tvättade och så. På tisdag så lunchade jag med Anders och var sedan iväg och kikade på lite glasögon eftersom det är dags för nya då mina gamla gått sönder. Typiskt.


Igår fortsatte jakten på glasögon och tror faktiskt jag skall vara lite wild & crazy och köpa dessa bågar i väntan på de rätta. Hittade de igår på Specsavers och skulle gå på typ 1200 kr. Kan de väl vara värda eller? =)



På kvällen var jag och Hanna iväg en sväng till Malin på en fika och lite surr.


Idag har jag varit på den vanliga morgonprommen och sedan hämtade jag upp Anders och Pekka och mötte sedan upp Malin, Richard, Andreas och Johan på Quality för lunch! Fisk- och skaldjurssoppa med aioli och vaniljpannkakor till efterrätt. Vardagslyx och väldigt väldigt gott var det :) Ikväll händer det nog inte så mycket. Har regnat hela eftermiddagen men nu så har solen tittat fram lite så en promenad med Kiddan ligger nog närmast på schemat så man får lite friskluft och sedan middag ikväll när Anders kommer hem från träningen!


Hoppas ni alla har det bra! Puss och kram från mig!

Av Anna Bergman - 13 augusti 2009 17:37

Hej hopp!


Glest med inlägg på denna sida men fick en liten lucka i mitt fantastiskt stressiga schema just nu så kan väl slänga in ett eller två små inlägg!


Vad har hänt sen senast då?


Ja, i helgen var jag och hälsade på Mia i Göteborg eftersom Anders skulle ha så kallat träningsläger hela helgen! Kom iaf kring femtiden på fredagen och då mötte Mia upp mig på centralen. Vi tog oss en liten promenad hem till henne på avenyn. Lämnade väskor och Kiddan och gick vidare en sväng och inhandlade lite vin, godis, chips, kex (ost hade jag med mig från VBG), Thaimat och en massa godsaker innan vi äntligen kom hem igen och slängde oss i soffan där vi tillbringade hela kvällen. Fick även besök av Amme under kvällen vilket var väldigt skoj att få träffa henne lite också.Vi träffas alltför sällan, trots att vi numera bor väldigt nära.


 


På lördagen vaknade vi kring halv elva och efter en liten frukost vid soffbordet så traskade vi ner på stan igen för att inhandla lite smått och gott inför kvällens kräftskiva. Köpte även med oss lite lunch från subway innan vi gick hem, som vi sedan avnjöt liggandes i en park en bit ovanför Mias lägenhet i den heta värmen och förbättrade på brännan litegrann.



Efter några timmar i solen började vi känna oss aningen nöjda så vi promenerade hem igen och började förbereda oss inför kvällen. När vi var klara och fixade bestämde vi oss för att ta en taxi hem till Erik och Carro eftersom värmen höll i sig och vi hade en och annan påse att bära på! Efter oss ramlade det in ett par nya ansikten för mig och efter en stund satte vi oss till bords och påbörjade den efterlängtade kräftskivan. Jag och Mia köpte färska havskräftor och kan meddela att de verkligen är att rekommendera. Supergoda!!



Efter maten förflyttade vi oss till vardagsrummet där förfesten fortsatte ett par timmar och fler människor dök upp. Lekar, shotar, musik,dans och en massa surr kan man sammanfatta förfesten med.



Sedan knallade vi ner hem till Mia igen för att lämna Kiddan innan vi gick ner på utestället Parken. En supertrevlig kväll var det iaf=)



Söndagen däremot var lite tyngre. Vi låg mest i soffan hela dagen. Dock regnade det ute så vi hade inte mycket till val men det var skönt iaf. Kring sextiden åkte jag hem mot Vbg igen tillsammans med Anders, Micke och Pekka som hade varit och kikat på fotboll i storstaden!


Sammanfattningsvis kan jag väl säga att helgen varit mycket trevlig och mysig =)

Tack till Mia och alla jag spenderat den med från mig och Kiddan!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards