Alla inlägg under februari 2011

Av Anna Bergman - 27 februari 2011 19:31

Igår slutade kvällen väldigt oväntat i Göteborg.


Efter melodifestivalentittande och ett par glas vin kläckte Anders klockan 23.20  idén att vi åker till Göteborg istället för Trollhättan. Jag och Micke var inte sena att nappa på det och cirka tjugo minuter senare satt vi i bilen på väg.


Vi åkte och plockade upp Amme och sedan avslutades kvällen på Park Lane. En rolig spontantripp och en väldigt trevlig kväll! Idag åkte vi hem och väl hemma har soffan varit vår bästa vän :)


      




      


Hoppas ni haft en fin helg!

Av Anna Bergman - 26 februari 2011 12:27

  

Gårdagens inköp och sista touch efter städningen!


Det blev en tidig lördagsmorgon för oss idag. Anders hade samling i Trollhättan klockan 8.30 och jag skulle skjutsa honom dit.  Det var riktig GLASHALKA ute och  verkligen en minst sagt spännande resa ut från Vänersborgs centrum tills man kom ut på stora vägen. Det var halkigt - men hem kom jag iaf till slut:)

 

Väl hemma lade jag mig i soffan under filten, kikade på ett avsnitt av Greys anatomy och åt frukost. Idag blev det frallor med kalkon, ost och avokade och en kopp kaffe med skummad mjölk till det.

  


Nu sitter jag och ser reprisen av Let´s dance. Ska snart hoppa i duschen och göra mig redo att möta lördagen - som går i pluggandets tecken.


Pussokram

Av Anna Bergman - 25 februari 2011 21:11

Är inte fredagar underbara? Här hemma är den lite extra skön eftersom lägenheten är nystädad och våra täcken och kuddar är nytvättade. Kommer sova så gott inatt :) Förutom städning har jag handlat lite, lunchat med Anders och läst lite inför nästa veckas uppgifter i skolan! 


Kvällens middag blev Köttfärs- och olivpaj med vanlijpannacotta toppat med dajm och bär till efterrätt. Pajreceptet är hämtat från Arla och är ett recept jag varmt rekommenderar. Jag serverade pajen till en sallad och fetaoströra. Väldigt gott och en favorit i pajväg hemma hos oss!

  

  

 

Hoppas ni har en mysig fredag- det har vi!

Trevlig helg allesammans!




Av Anna Bergman - 23 februari 2011 22:34

Matchen ikväll slutade efter en väldigt rolig andra halvlek med vinst för Gripen och resultatet 8-7. Lite extra roligt med vinst då det var sista hemmamatchen för säsongen. Sista matchen spelade dom på bortaplan på lördag!


Nu har vi precis ätit lite och ska strax gå och lägga oss. Börjar 08.15 imorgon så behöver ett par timmars sömn för att orka med och vara på topp för dubbla seminarium och grupparbete vilket morgondagen innebär :)


Bjuder på några bilder från matchen!

 

    

 

Sov gott allesammans!

Av Anna Bergman - 23 februari 2011 10:51

 

  

Kiddan myser på sin favoritfilt


Strålande sol, klarblå himmel och ett par minusgrader. Härligt väder  vaknade jag  med andra ord upp till denna morgon. Morgonpromenaden är avklarad och jag ska strax göra mig i ordning för dagen, äta lite lunch och sedan sätta mig och skriva en seminarieuppgift till morgondagen.


Ikväll har Anders sista hemmamatchen för säsongen. Denna säsong har verkligen gått med väldigt snabb fart. Känns som att det var nyss den började och på lördag är den slut. Trist att inte få se någon mer match, men desto trevligare att ha Anders hemma lite mer om kvällarna!


Hoppas ni får en trevlig dag!

Kram kram

Av Anna Bergman - 22 februari 2011 20:54

Rubriken sammanfattar min kvällsform just nu. Har börjat dagen med en föreläsning om anmälningsplikter, barnkonventioner och andra lagar och precis avslutat den med att skriva på min komplettering. Nu är den äntligen inskickad och jag håller tummarna för att det ska gå vägen denna gång!  


Det blir med andra ord en tidig kväll för fröken Bergman idag, men först ska jag ta en dusch och koka mig en kopp te!


Avslutar ett allmänt tråkigt inlägg med en underbar färgklick som är fotat från vårt vardagsrumsbord precis. Blombuketten vi fick i förra veckan står sig jättefin ännu och nu har de rosa liljorna äntligen slagit ut :)


  


Trevlig kväll! 

Av Anna Bergman - 22 februari 2011 20:53

  

Av Anna Bergman - 21 februari 2011 19:58

I lördags efter matchen, som slutade oavgjort, hoppade jag och Anders på tåget som efter två byten och cirka fyra timmar senare anlände till Stockholms central där Marcus plockade upp oss. Vi åkte direkt hem till honom på Kungsholmen och avslutade kvällen med ett glas vin och lite godis i soffan framför teven.

  

Kiddans självvalda placering under tågresan!


Söndagmorgon började vi med att äta frukost/lunch på ett fint café som hette Thelins. En tonfiskpanini och en kaffe senare knallade vi iväg till tunnelbanan och åkte in till centrum. Anders köpte sig en vårjacka och en tröja under shoppingturen och var den enda som kom hem med en påse i handen. Middag lagade vi sedan hemma och även denna kväll avrundades i soffan framför solsidan och Big Brother!

  

Marcus & Anders fast i ett nytt spel - Fruit Ninja!

 

Anledningen till att vi åkte till Stockholm var att vi köpte oss en bil som Anders gjorde affär på imorse. Det är en mörkgrå audi A4-08, sedan och dieselmotor för den som vill veta. Bild kommer imorgon. Idag var den så smutsig så den kändes inte så rolig att fota :)


Innan vi började vår avresa hemåt igen kikade vi snabbt förbi min moster på hennes jobb och sa hej! Vi var hemma idag kring 18 och Anders åkte direkt iväg till träningen och jag packade upp väskan och håller nu på att laga middag!


  

Snart hemma :)


Helgen har gått med rasande fart och imorgon är det dags för skola igen!

Hoppas ni haft en fin helg!

Kram kram

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards