Alla inlägg under oktober 2009

Av Anna Bergman - 23 oktober 2009 11:37

Vips så är det fredag igen.


Idag är jag ledig från skolan men sitter och grejjar på med lite olika arbeten som snart ska lämnas in. Anders jobbar till klockan fyra idag och när han kommer hem då tänker även jag ta helg :)


Ikväll har vi inga planer än så länge- middag och soffhäng skulle jag tro, men imorgon om vädret är hyffsat åker vi nog till Göteborg över dagen för lite shopping och så och sedan kommer Marcus och Andreas med oss tillbaka till Vänersborg på eftermiddagen.


På söndag är det matchdags igen. Denna gång mot Surte (tror jag det var iaf). Och nästa helg börjar ju serien och allvaret drar igång! Ska bli väldigt skoj faktiskt :) Även får jag finbesök av världens bästa Alexandra nästa helg och det ska bli jätteskoj! Träffas alltför sällan nu för tiden och det gäller för många av mina underbara vänner och närstående. Men men, så blir det tyvärr när alla sprider ut sig i detta avlånga land.


En STOOOR tanke och kram vill jag också skicka upp till Kalix och hem till min kära familj. Jag klagar på att jag har mycket ,men vet att ni har det tio gånger värre! Beundrar er för att ni orkar med allt och alltid med ett gott humör dessutom! Ni är de bästa! Kyss

 

Nu ska jag laga mig någon slags lunch och sedan fortsätta med plugget ett par timmar till!


  







Av Anna Bergman - 22 oktober 2009 20:39

Idag har det varit full rulle från morgon till kväll. Steg upp klockan sju, gick ut med Kid, kom hem och in i duschen för att sedan göra mig redo för dagen och hoppade på bussen 08.38 som skulle ta mig till Trollhättan för en underbar heldag i skolan. En föreläsning om vetenskapligt synsätt har vi lyssnat på idag. Kaffet gjorde att jag vaknade till då och då :)


Efter den kastade vi i oss lite lunch och satte sedan igång med en gruppuppgift som vi skulle sammanställa från VFU:n. Fyra slog klockan och då var vi äntligen klara, med kladdskrivningen iaf. Sprang till bussen som gick 16.03 och var hemma igen kring kvart i fem. Väl hemma var det bara att fortsätta tuta och köra. Har suttit och renskrivit lite och grejjat på med arbeten i stort sett fram till nu med undantag för en promenad med Kid och lite matintag.


Så jag känner att jag lever nu iaf. Men imorgon har vi "egna" studier så då får man jobba på lite i egen takt. Ska starta upp min egna vfu-uppgift då! Wish me luck....


Förutom en massa skola har denna vecka även öppnat upp mina dörrar till det som så fint kallas gymet! Ett bodypumppass i måndags och ett gympass igår har jag hittils hunnit med denna vecka. Inte illa för att vara mig som inte pallrat mig iväg på gymet på över en månads tid. Måste försöka skärpa mig på den fronten nu. Två gånger i veckan ska jag piska iväg mig dit i framtiden har jag tänkt iaf, om det blir av är en annan femma. Har ju liksom aldrig sagt så förr, hrm.


Anders har sen träning idag men borde nog vara hemma snart så nu ska jag slå igång teven och låta hjärnan koppla av lite från dagens aktiviteter. Imorgon måste den vara påfylld med nya ideér och tankar!


Ska bara avsluta med en bild som Anders skickat till mig på mailen idag. Nästan på pricken lik våran lille kille ju! Lite söt va? :)


  

Av Anna Bergman - 19 oktober 2009 20:04

Idag har jag varit ledig från skolan. Eller ledig och ledig - lektionsfri iaf!


Började dagen med en morgonpromenad kring Skräcklan med Kiddan. Lite senare efter den mötte jag upp Anders för en lunch på stan och inhandlande av födelsedagspresent till hans pappa som fyller år i slutet av veckan. När jag kom hem skulle jag så stort plugga litegrann, men hade inte riktigt tankarna på rätta ställen för att nöta in information så tiden gick och jag bestämde mig för att gå iväg på ett bodypump pass istället med Malin. Och detta kommer jag få känna av om några dagar känner jag redan nu i mina små stackars obefintliga muskler :)


Anders har sen träning ikväll så nu har jag just tagit en dusch och surfar runt lite på interner och har teven på i bakgrunden. Ska försöka ta tag i lite studier om jag orkar, annars får det bli imorgon - är ju faktiskt ledig då också.


Man är faktiskt förtjänt och mår gott av att ta sig en ledig dag då och då.

Imorgon är en annan dag :)







Av Anna Bergman - 18 oktober 2009 18:59

Veckorna bara flyger förbi tycker jag. Vi är snart i slutet av oktober - den månad började ju nyss! Jösses.


Nu är mina två veckors praktik avklarade och nu är det tillbaka till verkligheten som gäller. Praktiken har varit jätterolig och givande på många olika sätt. Känns faktiskt lite tråkigt att man inte skall gå tillbaka dit till veckan igen. Imorgon blir det istället att läsa, läsa, läsa och skriva litegrann på mina vfu-uppgifter. Nu börjar den första kursen dra ihop sig mot sitt slut och examinationerna närmar sig.


Veckan som varit har innehållit olika saker. Mysiga hemmakvällar, musikquiz med brudarna, hundpromenader, fikor, Idoltittande och mycket annat.


Igår var Anders för en gångs skull träningsledig så vi tog först en liten runda på stan här i Vänersborg - men eftersom denna stad inte är alltför stor så gick detta ganska fort och vi styrde kosan mot Överby. BUSS åkte vi. Kollektivt. Man måste ju tänka på miljön Tungan ute. Det som inhandlades var lite ljus och ett hårspray. Vi hann även med en fika tillsammans med Johan och hans tjej Anni som var på besök. Dessa spenderade vi även kvällen med hemma hos oss med lite middag och sånt. Trevligt, trevligt!


Idag tog jag sovmorgon. Anders åkte iväg på samling kring elva och jag mös på i soffan största delen av förmiddagen. Klockan två vankades match mot Villa där IFK tog hem segern i sista sekund med straff. Grattis till det, alltid skönt med vinst! 

 

Nu ligger Anders i soffan och sover. Ska gå och väcka honom nu så han inte behöver vara uppe halva natten! 


Trevlig kväll önskar jag er alla:) 

 

Av Anna Bergman - 15 oktober 2009 20:02

Har än en gång fått det konstaterat att jag verkligen har världens bästa pojkvän!


Den senaste tiden har varit rätt körig för mig. Har haft fullt upp på schemat och när man inte är van vid att göra saker hela tiden så blir man rätt trött och slut av detta. Ett par kvällar har slutat med huvudvärk och att jag stensomnat på soffan. Städning, plockning och andra "vardagssysslor" har kommit eftersläpande och jag har kanske inte varit världens bästa sällskap här hemma. Trött och småirriterad utan orsak ibland som jag kan bli när jag stressar och inte riktigt har koll på läget. MEEEEEEEEN därför betydde det SÅÅÅ mycket för mig när jag idag kom hem och möttes av en härlig doft av nystädat! Anders hade slutat tidigare och då på sin lediga tid (som är väldigt dyrbar för honom då han ALDRIG annars har fritid) städat - tvättat sängkläder, dammsugit, skurat och dammtorkat. Allt som jag hade tänkt göra i helgen är nu bortgjort.

 

  

 

Vilket ängel han är va? =)

Älskar dig raring!

Av Anna Bergman - 13 oktober 2009 22:27

En liten önskan....

 

  

Av Anna Bergman - 12 oktober 2009 22:39

Sommar. Sol. Brunbrända ben. Mysiga kvällar. Jordgubbar. Familjen. Vänner. Rosé. Värme. Bryggan. Gröna gräsmattor. Kärlek. Vattenmelon. Båtresor. Promenader. Grillkvällar. Ljusa sommarkvällar. Blommor.

- Listan kan göras lång -

 

  


Satt nyss och kikade igenom bilder på datorn ifrån sommaren som passerat. Vilka underbara människor jag har runtomkring mig.


Jag gillar egentligen alla årstider på sina sätt. Alla har de sin egen charm. Hösten är härlig på det sätt att det börjar mörkna lite, man får börja tända lite ljus, ta på sig stickade tröjor och se den vackra naturen förändras i olika färger. Vintern då det vankas juletid och backen blir vit. Våren då solen tittar fram igen. Men det är någonting med sommaren som gör att man blir sådär extra glad i kroppen.


Är det bara jag som är konstig och längtar till sommaren redan i oktober :)?

Av Anna Bergman - 11 oktober 2009 19:05

Tänkte dela med mig av ett recept på en vääääldigt smarrig cheescake som är min mammas "specialitet". Hoppas det skall smaka :)


200g Philadelphia ost
3 äggulor
2 dl socker
3 dl vispgrädde
1 tsk vaniljsocker
3 äggvitor
4 st digestivekex


Skål 1. vispa äggulor o socker,blanda i philadelphia ost .

Skål 2. vispa grädden hårt tillsätt vaniljsocker..
Blanda ihop ettan o tvåan
Skål 3. vispa äggvitorna till hårt skum, och rör sedan försiktigt ner det i blandningen...

ta en pajform,(smöra om det behövs)
smula ner två digestivekex i botten,
häll ner blandningen
smula de två andra kexen på toppen
sätt in i frysen ca tre timmar eller över natten
servera med bär eller frukt....

Ät och njuuut:)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards