Alla inlägg under mars 2010

Av Anna Bergman - 23 mars 2010 14:03

Nu är väskorna packade och igenstängda och vi redo att lämna VBG för ett par veckor! Ska försöka slänga in ett inlägg eller två under resans gång så ni får veta att vi lever!


Nu ska jag mysa lite med Kiddan innan det är dags att åka! Han ska ju nämligen också på semester, även hans väska är packad och han väntar på att bli avhämtad :)


Ska iaf bli skönt att lämna ett grått och regnigt Vänersborg. Förhoppningsvis väntar ett riktigt soligt Västindien på oss istället. Vi landar på onsdag eftermiddag och tiden är cirka 6 timmar bak från svensk tid för den som vill veta :)


Puss och kram från oss!

 

  

Av Anna Bergman - 22 mars 2010 16:16

För ett år sedan i min blogg skrev jag att "Vi är på gång" då stod väskorna packade och det var bara några timmar kvar innan avfärden mot Stockholm och Thailand!


Idag är vi också på gång, med att packa och greja. Tiden går fort. Känns som att det var igår vi bokade och nu är snart dagen här. Imorgon åker vi till Göteborg och sover över hos Amme och på onsdagmorgon åker vi från GBG till Kastrup för vidare resa mot Västindien och vårt resemål Guadeloupe!


  

Bild på hotellet :)


Ska om en stund bära in resväskan och börja se över vad jag ska packa med mig. Har en tendens att packa med för mycket, så min taktik denna gång är att lägga fram allt jag vill ha med, och sedan plagg för plagg verkligen fundera "Kommer jag att använda denna?"  Hursomhelst så är det ett ganska litet problem och kommer nog lösa sig till slut tror jag!


Har varit på stan just och inhandlat lite nödvändigheter som skall fylla neccesären! Och fyllt på Kiddans mat- och godisförråd så han klarar sig under sin tvåveckorssemester hos Malin och Richard :)

 

Det ska verkligen bli såååå skönt att komma iväg. Släppa tankarna på skola, jobb och annat och bara njuta och rå om varandra!



Av Anna Bergman - 12 mars 2010 16:03

Äntligen fredag! Tycker denna vecka har kännts så lång. Kanske för att man stiger upp 06.20 varje morgon. Man är inte van vid det!


Denna helg känns också lite sådär extra bra eftersom att vi strax när Anders kommer hem ska åka iväg till Sunne med Malin och Richard över helgen för en helg i skidbacken och boende på hotell! Väldigt mysigt. Hoppas solen visar sin bästa sida i helgen och att inga benbrott uppkommer :)


  


Hoppas ni alla får en kanonhelg

Kram från ett soligt och vårigt Vänersborg!


Av Anna Bergman - 9 mars 2010 20:46

Nu kanske det är dags för en liten uppdatering!.


Vad har hänt sen sist då?


Ja, till och börja med så är den första praktikveckan avklarad och nu är jag inne på den andre av tre. Klassen är supermysig och jag trivs bra!  Skönt att slippa högskolan ett tag samtidigt som man uppskattar den fria tiden man har då man pluggar på egen hand. Nu blir de långa dagar med en massa planeringar. Men men, de har sin charm det med. Man uppskattar helgen mycket mer iaf.


I helgen har det varit full rulle. Slutade kring två i fredags. Fick besök av Amme och en mysmiddag med en tevekväll stod på schemat. I lördags kikade vi  på IFK:s sista kvalmatch, vilken de vann och fick därmed en plats i nästa års elitserie. Grattis till det! Efter matchen åkte vi hem, Anders gick iväg på lagmiddag och jag och Amme förberedde för en tjejkväll som väntade hemma hos oss. Schlager, vin, goda kakor, och trevligt sällskap bestod kvällen av som avslutades på TG, med lite dans och så! En mycket trevlig kväll.


I söndags gick vi på en promenad i vårsolen innan Amme åkte hem till Gbg igen. Sedan fick vi lite senare besök av Malin och Richard som stannade på kvällen och vi kikade på film och hade söndagsmys!


Nu har en ny vecka rullat igång och som sagt, så är det VFU som står på schemat. Idag har jag haft min första aktivitet med barnen som gick sådär. Ska göra om den nästa vecka och förenkla lite och se omd et går bättre då! :)


Sitter nu i soffan och kikar på bandy. Jag och Anders har varit och tränat idag då Anders slutat. Måste ju vara i form om sådär 15 dagar då vi åååååker iväg till Guadeloupe. Gissa om man har nedräkning nu! SVAR JA! :)


Det var iaf en liten uppdatering. Hoppas ni alla har det kanonbra!

Puss och kram från mig!



Av Anna Bergman - 4 mars 2010 18:33

 

GRATTIS GRATTIS

 Pappa på födelsedagen:)


  

Hoppas du får en finfin dag!

Puss och kram

Av Anna Bergman - 2 mars 2010 20:52

Nu äntligen är det bokat och klart för oss. Den 24 mars åker vi till Guadeloupe i Västindien i dryga två veckor! Ska bli otroooligt härligt med lite semester. 3 veckor kvar.


 

Nedräkningen har börjat!    

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards