Alla inlägg under september 2007

Av Anna Bergman - 28 september 2007 13:52



Vad är höjden av slöseri?

- Att fotografera en zebra med färg film.



Av Anna Bergman - 28 september 2007 09:17

Måndag och fredag. Det består mina veckor av känns det som. Tiden går så otroooooooligt fort nu för tiden. Inte gick den så fort då man var liten va?


Nåja, Igår efter jobbet gick jag en snabbis på stan, handlade lite julklappspapper, en tröja åt Anders på HM och lite underkläder åt mig själv. Efter det gick jag hem, plockade ihop lite som vanligt, förberedde middagen, surrade med Mia i över en timme, såg Idol, och efter Idol kom Anders hem då åt vi och såg på en film, 1408, läskig till en början men sen gick den som överstyr så man tyckte inte ens att den var obehaglig. Efter den filmen så la jag köttet till dagens middag i marinad och sen var kudden min bästa vän :)


Idag blir det kanske lunch med Marlene, ska även försöka hinna lämna tillbaka lite kläder under lunchen som jag inte hunnit tidigare under veckan. Slutar klockan 16 idag, så skönt, så efter det ska jag nog bara gå hem, förbereda middagen, tända lite ljus å göra lite mysstämning, för ikväll är planerna inga alls. Vi ska bara ta de lugnt,s e på tv, äta gott å mysa.


Imorgon däremot, Håll i hatten, är det fest på gång, Ovanligt eller? haha...Det är Sofia som styrt ihop tjejfest så jag och Cathrine ska dit och förhoppnnigsvis även Marlene. Försöker få henne att stanna hemma från Edsbyn och följa med mig imorgon istället. Jag hoppas jag klarar av det. Jag är ju en tjatmoster av dess like så ja jag tror jag ska fixa det =)  Det kommer nog bli huuur kul som helst iaf:) Karin kommer ju hem från Uppsala till och med..Blir väl en favorit i repris då ? haha näää liiite lugnare måste de allt vara, fö min del iaf:)

Förmiddagen blir nog lugn iaf, ska ta en välbehövlig sovmorgon och sen gå ner på stan en sväng, köpa lite vin och sånt.


Söndag blir en städdag. Måste ju få bort alla dammråttor innan vårt besök som kommer nästa helg. Annars lär dom dö av dammattacker. Haha...Annars blir söndagen en slappdag.


Idag har Anders sin första "dugga" en mindre tenta, Så jag håller tummarna för att det ska gå bra,Good luck honey!.. Fast jag tror inte det ska vara några problem. Han är ju en naturbegåvning! 


Nu ska jag fika. hej svejs





Av Anna Bergman - 27 september 2007 15:20

 Detta ska vi iaf äta imorgon, och kan lova att den är suuupergod.



INGREDIENSER
(6 portioner)·  2 fläskfiléer (cirka 1 kg)·  1,8 kg potatis, i klyftor·  1 röd paprika, strimlad·  1 gul paprika, strimlad·  1 gul lök, strimlad·  3 tomater, skivade·  1 burk fetaost i kuber

Marinad till fläskfilén:·  3-4 pressade vitlöksklyftor·  1-1 1/2 dl olivolja·  1-1 1/2 tsk sambal olek·  2 msk soja

Kall sås:·  4 dl turkisk yoghurt·  4 msk majonnäs·  2 pressade vitlöksklyftor·  2 tsk italiensk salladskrydda·  lite pressad lime

SÅ GÖR DU·  Strimla fläskfiléerna. Blanda ihop marinaden och lägg ner köttet. Ställ i kylskåp och låt marinera över natt.·  Smörj en långpanna och lägg i potatisklyftorna (ska täcka botten). Salta och ställ in potatisen i ugnen, 220 grader, i 10-15 minuter.·  Ta sen ur pannan och strö över fläskfilén och marinaden, 1 röd och 1 gul paprika i strimlor och 1 gul lök i strimlor. Överst lägger du skivade tomater och en burk fetaost i små kuber. Sätt in i ugnen igen, ca 35-40 minuter.·  Blanda ihop den kalla såsen och bjud den tillsammans med en vanlig sallad till delikatesspannan.

Av Anna Bergman - 27 september 2007 08:43

Ja jag vet, har varit hemskt dålig på att uppdatera nu i några dagar, men har haft rätt körigt på jobbet. Och jobbet går väl före bloggen? eller?=)


Nåväl, jag börjar där jag slutade. Greys anatomy var ju inget nyss avsnitt. Det var ett resuméavsnitt med intervjuer och grejer. Helt okej iaf. Känslorna för programmet började svalla igen iaf, haha..Efter det programmet var det dags för middag och denna gång vart de kycklingtortillas med chilicremefraiche..Starka men goda, och till middag såg vi IDOL. Efter Idol var de dags för sängen där vi slog igång en film som vi båda gott somnade till.


Tisdag jobb 8-17, sen hem, såg Las Vegas, la mig i sängen och läste PRIVAT min nya bok av Gynning och Schulman. Snopet slut. Man fick ju aldrig reda på om dom kände varandra eller inte. Nåja. Det känns som att JAG känner DOM nu iaf:) Varför är det så? Då man ser dåkusåpor eller läser självbiografer eller liknande, varför känns de som att om man skulle möta dom på gatan skulle man säga hej som världens naturligtaste grej? Eller är de jag som är konstig? =)

Efter två timmars bokmalning så lagade jag middag lagomt till IDOL, maten stod färdig 20,05 men ingen Anders hade kommit hem så den fick stå å puttra lite till.


Igår var de jobb igen, samma tid samma plats. Efter jobbet gick jag hem, tog en macka och satt mig i soffan och då slog Anders igång Heroes. ÄNTLIGEN har de kommit ett nytt avsnitt av det med:) Hösten är räddad. Serier är mina bästa vänner hahaha.. Längtar tills Mia kommer för då ska vi ha Entoruagemaraton. Vi är grymma på att ha seriemaraton tillsammans. I vintras då Mia var och hälsade på satt vi och nötte Greys anatomy hela tiden, vi satt och grät och grät haha och Anderes var sur på oss för han tyckte att man faktiskt kunde göra annat än se på Greys. haha, nåväl tillbaka till onsdagen. Efter Heroes, bytte jag om och sedan tog vi en promenad till Anders och Marlene där vi var bjudna på middag. Vi lämnade även, bättre sent än aldrig, Marlenes 25-årspresent. En norrbottensring i silver. Maten och sällskapet var hur bra som helst och lite Idol hann vi med innan vi traskade hemåt igen.


Jag och Mia gjorde även en liten beställning från ASOS igår:) två par stövlar å två par örhängen för mig och ett par stövlar och ett halsband för Mias räkning. Varorna kommer nog att levereras lagom i tid till nästa vecka då det blir fullt hus i vår lilla tvåa i en och en halv vecka framöver =)


Idag är det torsdag. En dag kvar till helg. Efter jobbet idag ska jag antingen gå på stan och lämna tillbaka två tröjor som jag shoppade i helgen och köpa lite julklappar eller bara gå hem och läsa vidare i min bok om Nicole Ritchie som jag startade med igår. Ja jag vet vad ni tänker, Julklappar nu? men situationen är denna. ATT min käre sambo mest troligt kommer att stanna i Falun över jul :( och då ska jag flyga hem och då får jag inte med mig några julklappar alls nästan så jag måste köpte lite nu och skicka hem med Erling å Mona då dom åker hem efter Svenska Cupen.


Nu ska jag springa och koka lite kaffe, men nu vet Ni ju iaf vad jag sysselsatt mig med under den tid av veckan som hittils har gått.


Pussokram/A









Av Anna Bergman - 24 september 2007 16:16

Efter jobbet idag ska jag göra något jag väntat på ända sen i jaaa maj kanske. Nämligen se det nya avsnittet av mitt favvoprogram Greys anatomy. ÅÅh vad jag längtar:) sen ska jag äta en dajmstrut till det också.


Lycka kallas det då jag igår såg att det kommit ut ett nytt avsnitt. Lycka. Haha

Av Anna Bergman - 24 september 2007 09:14

I mitten av augusti gjorde jag ett smsmassutskick till sådär cirka 15 tjejer. I messet var det en inbjudan till tjejhelg, som man varje sommar pratar om att man ska ha under hösten men som aldrig blir av. Helgen skulle vara den 20-23 september, då jag hade sambofritt eftersom han skulle iväg på läger.


En person nappade. Nämligen Elin Rydberg. STARKT JOBBAT tycker jag =)


Torsdagen har jag redan skrivit om, så jag tar väl från fredag då. Jag slutade klockan 12, gick hem, vinkade av grabbarna, gick på promenad med Kid och sedan styrde vi kosan mot Borlänge för lite shopping, och lunch på MAX. Efter cirka två timmars shopping åkte vi hem mot Falun där vi sprang runt lite i affärerna som finns här och sedan gick vi på bolaget och köpte lite vin till kvällen. Sen vart det långpromenad med Kiddan, och lagomt till IDOL hade vi hämtat mat från Greken och inhandlat lite godis m.m att släcka sötsuget med.


 


På lördagmorgon steg vi upp vid nio, la oss i soffan och åt frukost och såg på film, sen kring 12-snåret åkte vi och hämtade ut Anders mobil som varit på lagning och sedan pkte vi ut till Lager 157 i Sågmyra för att kika om dom hade något att erbjuda, självklart hade dom det. Men ekonomin fanns inte så det blev ingen shopping för någon av oss där.


Efter Lager 157 åkte vi och handlade lite mat till middagen för kvällen. Elin L, Marlene och Linda skulle komma förbi, så vi slängde ihop en sallad och satte Rosévinet på kylning lagomt till sjusnåret då dom ramlade in. Efter några timmars surr och matintag åkte dom hem och vi gick och la oss.



Kring halv tio på söndagmorgon steg vi upp, åt frukost, fixade till oss lite och åkte än en gång till Borlänge, denna gång var det Elin som bestämt sig för att hon ville ha en likadan kjol som jag köpt, så självklart skulle hon får det också. Jag (som egentligen bara skulle vara sällskap) hittade mig en oversize skjort då som jag letat efter såååå länge.


Efter en snabbrunda på Kupolen igen, så åkte vi hem mot Falun, åt lite kladdkaka å såg på tv, sen kom Anders hem kring tvåtiden och vi åt lunch, resterna från lördagens middag,Pastasallad. Sedan var klockan närmare tre och det var dags att skjutsa Elin mot tåget som skulle avgå 15.32


Tiden går fort då man har roligt.


Sen på söndagskvällen hände det inte så mycket. Åt frysrester till middag och kikade på tv. Och somnade i sängen till Godfellas. Bra film.


Det var min helg och nu är det fikadags. 


Tack och hej!











Av Anna Bergman - 24 september 2007 08:38

Av Anna Bergman - 21 september 2007 11:40


Man vet att man surfat på tok för länge då man kommer till den här sidan:
              


http://ekanal.no/slutten.html



Då har Timbuktu rätt, då jävlar är botten nådd.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards