Alla inlägg under september 2011

Av Anna Bergman - 29 september 2011 18:20

Igår hade jag kvällskurs i matten och då jag kom hem strax efter åtta möttes jag av tända ljus, en öppnad vinflaska och middag på bordet. En väldigt bra avslutning på lill-lördagen tycker jag :)



Idag har jag varit på fältstudie och hälsat på den nya klassen som min handledare har. Kul att träffa de nya eleverna tycker jag. Om ett par veckor ska jag dit igen och då ha ett par engelskaaktiviteter med dem. Får se hur det går. Idag när jag berättade det så lät dom väldigt nyfikna på "engelska" iaf!


  

Förutom fältstudien har jag idag varit på den dagliga promenaden då vädret har varit toppen. Strålande sol och varmt. Har även handlat lite och grejjat här hemma. En lugn torsdag. Anders har sen träning med teori och mat efteråt idag så han dyker nog inte upp förrän senare ikväll. Imorgon börjar andra delen av svenska cupen som i helgen spelas i Lidköping. Imorgon spelar IFK mot Gais kl 13 och den tänkte jag åka och kika på.


Jag har alltid gillar att spela Alfapet, både på brädspel och på internet, och nu då det även finns en app för det så  har, precis som många andra, både jag och Anders fastnat i Wordfeud-träsket. Så ungefär såhär sitter vi under kvällarna och wordfeudar. Sjukt beroendeframkallat.


 

Idag vill jag också säga grattis till min bror Mikael och gudbarn Molly "Mikaela" på deras namnsdag. Grattis grattis :) 


Nu ska jag kila till köket och se efter i kylskåpet om det finns något ätbart som jag kan mätta magen med.


Ha en trevlig kväll!

Av Anna Bergman - 28 september 2011 11:02

Jag vill tipsa om en hemsida som erbjuder kampanjer på varor från många kända varumärken. Klicka på länken nedanför och bli medlem NU och börja klicka hem fina saker :)


Campadre.com är Skandinaviens första och största ”Private shopping club”, med över 500 000 medlemmar. Sen februari 2009 erbjuder Campadre mode, heminredning, resor och andra livsstilsprodukter från eftertraktade varumärken upp till 70 procent under ordinarie butikspris. Varorna säljs genom tidsbegränsade kampanjer och endast till medlemmar. Medlemskapet är gratis, men antal medlemskap är begränsat.

 

http://campadre.se/tipsa/72160

 

Av Anna Bergman - 27 september 2011 16:48

Äntligen har det börjat mörkna och svalna om kvällarna så man får tända sina efterlängtade värmeljus. Jag älskar att ha tända ljus, man får liksom ett lugn i kroppen :)


Ett annat lugn som gårdagen bringade var ett glädjande och underbart besked om att Stefan och Cathrine nu fått sin efterlängtade flicka till världen. En liten tös öppnade sina ögon kring lunchtid igår och vi är sååååå glada över att alla mår bra och att förlossningen gick fint. Stort grattis till er nya familjemedlem    

 

Idag har vi haft heldag i skolan med diverse workshops. Tids och idéer har sprudlat kring hur vi kan arbeta med engelskan och med detta frångå det traditionella lärandet från "läroboken". Efter skolan gick jag på en promenad med Kid och nu snart ska jag sätta igång med middagen då Anders på tisdagar har tidig träning och hemma relativt tidigt för en gångs skull :)


Ha en fin eftermiddag!



Av Anna Bergman - 26 september 2011 11:19

Idag är ännu en stor dag, ett nytt liv - och en ny liten bebis skall födas.Varje gång min telefon gör något ljud ifrån sig så fryser jag till. Tankarna är i Uppsala idag!

 

I fredags hade jag städdag här hemma. Trist, men skönt att få det gjort. På kvällen var jag och Anders på Teatergränds after work tillsammans med ett par lagkamrater till Anders. Efter det avslutade vi kvällen med att gå förbi Hemmakväll och köpa med lite fredagsgodis som intogs i soffan framför diverse zappande.


 

I lördags hade Anders lagfest/inkilning och jag fick fint besök av Malin, Hanna och Sofia. Agerade även taxi under kvällen så det blev tre svängar t/r till Trollhättan innan kvällen var slut :)


  

Gårdagen började för min del med ett bostadsrättmöte och efter det under eftermiddagen åkte vi och handlade lite, lagade middag och kikade på film.


Middagen vi lagade var "Italienskt bjudbröd" som jag hittat på min favoritmatblogg - Matplatsen. Det var väldigt gott och receptet hittar ni här:


http://www.bloggfamiljen.se/matplatsen/?p=59869



Av Anna Bergman - 23 september 2011 14:00

Fick ett mms av Sara i veckan. Molly växer så det knakar och det är så trist att man träffas så sällan. Nu har iaf "lillan" börjat på dagis och det känns lite konstigt, då det var som igår jag kommer ihåg när jag höll henne i famnen för första gången som en liten bebis.

Söta lilla Molly - vad glad jag är att du finns.

 

Av Anna Bergman - 23 september 2011 13:51

Äntligen fredag!



Skulle enligt schema ha fältstudiedag idag men har kommit överens med min LUV om andra dagar istället vilket passar bättre. Så istället har dagen börjat med en långpromenad och ett långsamtal med Mia. Sedan har jag påbörjat helgstädning och är snart klar med detta. Kände bara för att ta ett litet avbrott i kampen med dammsugaren. Är det något i städväg som kan få mig lite ur balans (läs arg) så är det när dammsugaren inte gör som jag vill, tragiskt men sant :)


Ikväll ska vi fira in helgen med att äta middag på TG. Annars har helgen inga speciella planer för min del. Lite plugg kanske vore på sin plats :)


Avslutar med ett låtklipp men en text som jag tycker är väldigt fin.

 

Sometimes in our lives, we all have pain, we all have sorrow.
But if we are wise, we know that there's always tomorrow.
Lean on me, when you're not strong and I'll be your friend.
I'll help you carry on, for it won't be long 'til

I'm gonna need somebody to lean on.

   

 


Trevlig helg allesammans.

Av Anna Bergman - 22 september 2011 21:53

Har länge letat efter ett par bruna skor - och i måndags hittade faktiskt Anders ett par som föll mig väldigt mycket i smaken. Snabbt klickade jag hem ett par och nu finns dom gladeligen med i min skosamling eftersom dom satt som en smäck.


  

Igårkväll hade vi kvällskursen i matte och idag har jag haft heldag i skolan. Ett av två seminarium är avklarade och vi hade allt en del intressanta diskussioner angående om man ska ha skoluniform, läxor, mixade klasser m.m Ett givande seminarium! På eftermiddagen hade vi en "föreläsning/workshop" kring hur man kan arbeta med engelska utomhus eller med hjälp av olika lekar och liknande.


Nu sitter jag i soffan och väntar på att Anders ska komma hem. Ikväll hade de teori efter träningen så det blir inte mycket kvalitetstid idag. Tur jag har Kiddan :)


Hoppas ni har en trevlig kväll!



Av Anna Bergman - 21 september 2011 09:49

Det har varit dålig aktivitet på bloggen på sistone. Tiden har inte riktigt räckt till och bloggkänslan har inte infunnit sig. Men, jag tänkte iaf dra en snabbgenomgång av vad vi pysslat med de sista veckorna.


Skolan har satt igång och igår skickade jag in första tentan för terminen. I engelska och momentet fonetik. Inte det lättaste man gör - men jag känner mig nöjd med det jag gjort, och räcker det inte till så är inte det hela världen, då får man väl göra om det helt enkelt eller komplettera (vilket är ett fint ord i vår utbildning). Annars  känns kursen helt okej. Imorgon har vi seminarium i Communication, vilket jag ska läsa in mig på under dagen. Ikväll är det dags för föreläsning i mattekursen, vilket även den känns bra - än så länge. Då den går på halvfart så känns det inte som att den stressar upp en så mycket i nuläget. Det är väl när tentani januari börjar närma sig som man undrar om man tagit sig vatten över huvudet :)


Vi har även under desas bloggfria veckor haft fint besök av Anders föräldrar, Erling och Mona. Den helgen var det även första delen av Svenska cupen i bandy, vilket IFK tog sig vidare från, så några bandymatcher hann det bli, även bland annat en snabbsväng till Göteborg, promenader, shopping och räkfrossa.


      

Helgen efter fick vi besök av Marcus från lördag till söndag vilket även var trevligt då man inte träffar honom lite ofta längre då han flyttat till Stockholm.


I helgen var vi som jag redan skrivit på bröllop i Uppsala. En fantastisk dag med underbara människor. TACK IGEN för en finfindag kära Stefan och Cathrine, ni är så underbara människor och jag tänker på er jämt och ständigt.

 

             

I veckan har jag som sagt pluggat på min tenta och det fortsätter i pluggandets tecken dagen ut. Först läsning och sen kvällskurs. Regnet öser ner ute och vad passar då bättre än att i soffan krypa upp med en kaffekopp och lite läsning.


Det var en liten uppdatering iaf.

Hoppas ni får en bra dag alla där ute!

kram från mig



Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards