Alla inlägg under april 2010

Av Anna Bergman - 29 april 2010 21:17

Veckan hittils har förutom kalaset bestått av träning och pluggande! Imorgon har vi examination i kursen och examinationsrapporten satt jag i sort sett hela dagen igår och skrev! Varför ska man alltid spara allt till sista minuten?


Dock fast jag förbannar mig själv när jag väl sitter och skriver med kniven mot strupen, så vet jag att jag fungerar bäst under press och hittils har det ju fungerat eftersom jag idag blev 15 hp rikare! Känns väldigt skönt att man klarat alla kurser på en gång!


Träningen går faktiskt också väldigt bra. Har fått med mig Malin på gymet och det är kul att ha någon att gå med. Man får mer motivation då! :)


Imorgon är det som sagt examination på förmiddagen och sedan efter skolan åker jag direkt till tågstationen och tar emot helgens finbesök av Josse och Robin. Ska bli väldigt kul att dom kommer och hälsar på och jag kan nog redan nu säga att helgen kommer bli toppen :)

  


Nu ska jag äta lite kesella med hallon och ta en kopp kaffe och mysa i soffan en stund innan det är dags för sängen!


Trevlig helg allesammans!!

Av Anna Bergman - 29 april 2010 21:12

I måndags fyllde Anders 26 år och jag bjöd in ett par kompisar för ett litet ”överraskningskalas”. Gästerna trillade in kring halv åtta och ungefär kvart i kom födelsedagsbarnet hem. Dock var han inte lika förvånad som jag trodde han skulle bli eftersom ryktet spridit sig och han fått sina aningar om att något var på gång.


Under dagen hade Anders fått blombud, en jättevacker orange bukett från mamma, pappa, bröderna och farmor.


Hursomhelst så blev det en trevlig kväll med mat, tårta, och trevligt sällskap! När gästerna gick hem fick Anders öppna mina paket, som bland annat innehöll en kostym som satt som en smäck på honom. Men allt klär väl en skönhet!


Nästa kalas för Anders med släkten blir nu i maj då vi åker upp till Kalix över en helg, bland annat för att fira svärmor som fyller 55 år!


                  


Av Anna Bergman - 29 april 2010 20:44

I lördags satte vi oss på tåget och åkte mot Göteborg. Där väntade en dag med goa vänner. Marcus hämtade oss på stationen och vi åkte hem till honom.


En stund senare kom Andreas och Amanda från Vetlanda och vi åkte iväg och hämtade upp Jocke, Ida och Leo för avfärd mot bröderna Lysells farmors hus på Björkö. Där fick Kiddan och Leo träffas för första gången och det blev "kärlek vid första ögonkastet". Oj så hundarna lekte, heeeela dagen!

Ute på Björkö grillade vi och hade det trevligt ett par timmar innan vi åkte tillbaka till centrum.


Hemma hos Marcus kikade vi på bilder från hans Thailandsresa och sedan innefattade kvällen lite vin, drinkar,sällskapsspel och några tappra diskussioner :)


På söndagen gick jag och Anders på stan en snabbis, åt lunch tillsammans med Marcus, Ante och Amanda innan det var dags att hämta Kiddan och väskorna och hoppa på tåget mot Vänersborg igen.


                   

Av Anna Bergman - 26 april 2010 07:36

Stort grattis på 26-årsdagen älskling!

  

Love you!

Av Anna Bergman - 20 april 2010 16:09



Inom loppet av tre veckor har två av mina barndomsvänner utökat sin familj med små underverk och det verkar som att det är tjejernas år i år.


Först ut var Linda (och Daniel) som på påskafton fick sin lilla tjej Elina. Och så sent som idag har Sara (och Erik) fått en efterlängtad liten tjej.


Jag tycker det är helt ofattbart att mina vänner som jag känt sen barnsben nu själva har familj och barn. Vart tog tiden vägen? Det var ju nyss VI var fem år gamla och lekte med barbiesar och annat! 


Lilla Elina har jag ännu bara sett på kort, och Saras lille tjej är så ny i denna värld så jag inte ens sett en bild på det lilla underverket. Ska bli väldigt kul att komma hem och träffa de små liven i verkligheten, så ni kan räkna med besök i maj :)


Jag är väldigt glad för de bådas skull och för att allt gått bra!

Ett stort grattis till er alla i familjerna :) 


Ett nyfött barn

skrivet av: SivAndersson

 
Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
-ut kom en liten människa
som ingen förut mött

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar
och de är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma
för ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram

Av Anna Bergman - 19 april 2010 19:58

Helgen har varit lugn och skön. I fredags var jag på exkursion i Uddevalla med klassen hela dagen. Var hemma kring halv fem och kilade då nästan direkt iväg till gymet med Anders. Nu ska jag försöka få träningen till en rutin. Anders har gjort upp ett träningsprogram åt mig som jag nu slaviskt ska försöka följa ett tag framöver! 3 gympass och 1-2 löppass per vecka har jag tänkt mig! Jag vet att jag sagt det förr, men nu känner jag mig taggad så ska ge mig sjutton på att fixa det :) Beach 2010 kommer ju med stormsteg,hmm.........

Fredagskväll var vi bara hemma, åt tacos och såg på tv. På lördagmorgon hoppade jag på tåget till GBG och shoppade litegrann. Presenter åt Anders och lite nytt i vårgarderoben åt mig själv! Alltid roligt med nya och ljusa färger! :)

Igår hade vi BRF-möte, efter det var vi och tränade och sedan var jag tillsammans med Sandra en sväng till skogen och kikade till naturrutan! Söndagskvällen blev väldigt lugn och vi laddade batterierna inför denna vecka!

Idag hade jag föreläsning på förmiddagen. Den handlade om miljön och hållbar utveckling, finns ett och annat att tänka på vad gäller miljön och hur vi påverkar den. Våran lärare frågade oss vad elever av framtiden måste tänka på? Svaren denne fick var att det är vi i nuet som måste börja tänka och inte skjuta problemet framför sig och lita på nästa generation! Ska bli intressant att se om sådär 60 år hur samhället ser ut och hur naturen förändrats!

Efter skolan åkte jag hem, åt lite lunch och när denne landat i magen så tog jag på mig löparskorna och kilade ut på en liten tur! Nu har vi ätit middag, varit och handlat och har nu bänkat oss framför hockeyn på teven! Det är väl ungefär vad vi kommer göra resten av kvällen också!



Det blev en liten uppdatering!

Hoppas ni har det bra alla kära läsare!

Kram från mig och mina två sambosar!


Av Anna Bergman - 15 april 2010 13:48

När vi var på Guadeloupe och hade igång teven om eftermiddagarna så var det en musikvideo som spelades i princip var tionde minut. Kanske beroende på att denna franska ö ligger ganska nära det drabbade Haiti. Kända artister som tillsammans har gjort en cover på Michael Jacksons -We are the world. Tyckte den var rätt bra så här kommer den! Lyssna gärna lite extra på 2,40. Där kommer Celine Dion in med sin fantastiska stämma :)


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards