Alla inlägg under januari 2009

Av Anna Bergman - 31 januari 2009 11:30

Igår innan after worken tog vi oss ett glas vin här hemma hos oss och mös på lite. Fick även ett snabbesök av Malin och Matilda innan vi gick till Teatergränd för tacobuffén som serverades under kvällen. Trevligt sällskap och god mat. Satt där till halv sju ungefär innan det var dags att gå hem och byta om till lite varmare kläder. Sara skjutsade ner oss till bandyn, tack för det, och precis lagom till nationalsången hittade vi våra platser och kikade sedan på matchen som slutade 6-2 till Vänersborg! Härligt med vinst=)


Malin, Matilda, Elin och Sara på Teatergränd


Efter matchen promenerade vi hem igen och resterande av kvällen spenderade jag, Anders och Elin i soffan!


Just nu är Anders ute med Kid, Elin står och plattar håret och jag sitter i morgonrocken:) Anders åker iväg med laget ikväll efter träningen för att vara pigga och alerta imorgon då dom har bortamatch mot Broberg. För oss tjejer blir det vin- och ostkväll med kanske lite spel och mys!


Hoppas alla får en trevlig lördag-och lördagskväll!

Av Anna Bergman - 30 januari 2009 14:49

Igårkväll mötte vi upp Amme på tågstationen kring sjutiden och tog en promenad hem. Vi lagade hemmagjorda hamburgare, väldigt gott med egen dressing och en massa goda tillbehör, som vi åt då Anders kom hem från träningen.


Efter middagen bestod kvällen mest av att surra ikapp vilket vi gjorde fram till just före tvåtiden. När man inte träffas så ofta så tar samtalsämnena inte direkt slut, utan nya diskussioner uppstår hela tiden:) Även fick vi oss ett gott skratt då vi konstaterade att vi nog hade de nyaste- och flashigaste mobiltelefonerna just nu. Lånade och avdankade är orden man kan beskriva skönheterna med :)



Idag åt vi lunch hemma innan vi gick ner på stan en sväng, köpte lite vin och fikade på Nordfeldts innan det var dags att vinka hejdå åt Amme som åkte iväg med tåget tillbaka hem mot Göteborg. Jag och Elin började våran färd hemåt och nu sitter vi i soffan och ser på tv och laddar för kvällen!


Anders kom just hem från jobbet. Match ikväll mot Örebro, denna ska vi självklart gå och kika på men innan den så är det After work med tacobuffe på Teatergränd som gäller med ett par tjejer!


 

Av Anna Bergman - 29 januari 2009 15:11

Nu har jag och Elin just kommit hem från lunch med Anders och en shoppingtur både här i Vänersborg och Överby! Elin fyndade sig en blårutig skjorttunika och jag en småblommig blus från Vero moda. Det var dagens fynd.


Vi stannade på Nordfeldts innan vi åkte hem och inhandlade lite eftermiddagsfika som vi nu ska avnjuta med en kopp te.



En till glad överraskning påväg hem från Överby var att Amme ringde och berättade att hon kommer och hälsar på oss ikväll och stannar tills imorgon. Så ikväll blir det ännu en myskväll med mycket tjatter :)


Av Anna Bergman - 28 januari 2009 21:55

Vid tolvtiden skjutsade jag iväg Anders till samlingen. De har haft match i Västerås idag som tyvärr slutade med förlust, men nya tag på fredag! Hursomhelst, efter det så åkte jag ut till Överby och tog bort mina akrylnaglar. Mina egna naglar var efter det väldigt fina och långa - i cirka en timme. Efter det hade tre stycken redan gått av. Haha, är lite för våldsam i mina rörelser! Ute på Överby hann jag även med en storhandling på Ica Maxi för 2000 kr. Himla roliga pengar, men det är ju gott med mat så det är nog värt det i slutändan:)


När jag väl kommit hem och packat upp alla mina varor och vikt in den sista tvätten var det hög tid för att ta en promenad med Kid innan det var dags för att åka iväg på tågstationen och hämta upp Elin.


Vi bestämde oss för att åka på Italia och äta middag på en gång, en pizza blev resultatet, mycket gott! Efter det åkte vi hem och satte oss i soffan och halvkikade på teve samtidigt som vi uppdaterat varandra om våra liv och myst vilket vi gjort framtill nu och kommer väl göra resten av kvällen också!


En trevlig kväll har vi iaf och hoppas att även du som läser detta har det också:)


Av Anna Bergman - 27 januari 2009 18:06

Motivationen kom tillslut och städningen blev avklarad. Alltid lika skönt då man är färdig. Nu håller jag på och tvättar bort den överfulla tvättkorgen och sedan är det bara till att renbädda sängen innan vi går och lägger oss så är ALLTING klart :)


Efter städningen åkte jag iväg till Motionspalatset och körde både mitt konditionsprogram och gymprogrammet, så cykelfärden hem var inte lika lätt som färden dit. Men nu känns det väldigt skönt i kroppen iaf. På vägen hem stannade jag till på Interflora och inhandlade lite blommor som fick sätta pricken över i:et på städningen. Jag ÄLSKAR vita blommor.  


     


Har just duschat och nu sitter jag och tar igen mig framför teven. Maten är i ugnen och potatisen kokar på spisen för fullt. Anders har tidig träning idag så borde vara hemma vid sjutiden. Så ikväll kanske man orkar se en film innan andra delen om Victoria Silvstedt börjar å teven.


Känner mig liiiite duktig idag faktiskt så ska fortsätta njuta en stund i soffan nu innan det är dags att börja vika ihop den tvättade tvätten. Vilket är såååå roligt ;)

Av Anna Bergman - 27 januari 2009 17:10

Fick ett mail av Sofia nyss. Det enda jag kan säga är att här är beviset till varför biltvättning är mannens ansvar. Släpps vi kvinnor in i det ansvaret kan det gå hur som helst.


Ungefär såhär? :)



Av Anna Bergman - 27 januari 2009 13:10

Sitter just nu i soffan och försöker söka och ladda lite motivation för att ta tag i veckostädningen! Känns som att den kommer smygandes lite så om en stund ska jag sätta igång med det. Måste ju få bort dammråttorna tills imorgon då Elin äntligen kommer hit:)


Idag har jag som vanligt varit på promenad med Kid då vi steg upp, efter det cyklade jag iväg till skomakaren med tre par av Anders skor som behövde renoveras upp litegranna!


Ikväll blir det även träning för min del! Har varit lite lat nu så idag och imorgon ska jag gå på gymet så jag får ihop iaf två pass denna vecka :)


Av Anna Bergman - 26 januari 2009 21:41

Nu är Kiddan nybadad och leker för fulla muggar med allt han kommer åt. Han blir en stund skvatt galen efter man badat honom sen faller han in i "myskoman" då han helst vill sitta inlindad i filten i famnen hela kvällen lång och värma sig lite! 

 

Kiddan nybadad och frusen 


Kvällen har till stor del bestått av tv-tittande. Har bl.a kikat på Bonde söker fru- Bröllopet och konstaterar att man kan fälla en tår för okändas lycka också. Vackert var det i alla fall :)


Kvällsmaten är även uppdukat på bordet så nu väntar jag bara på att Anders skall komma hem, vilket borde vara vilken sekund som helst!




Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards