Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna Bergman - 28 oktober 2010 22:12

Har på den senaste tiden funderat lite på om jag ska utöka mina studier och läsa en kvällskurs på halvtid till våren. Tiden för ansökning har gått ut, men jag tror att man kan söka i efterhand de kurser jag kikat på.


De kurser jag fastnat för är Didaktisk engelska för förskoleklass och grundskolans tidigare år (F - 6) II, 15 hp, Barns skriftspråksutveckling II, 15 hp, Grundläggande specialpedagogik, 15 hp eller Tonår, identitet och kultur, 15 hp. Skriftspråksutvecklingen är fördjupningskurs på den delen vi nu läser, vilket kanske vore bra att läsa när man har det lite färskt i minnet. Men även engelska och specialpedagogik låter intressant. Svårt. Sedan vet jag inte ifall jag vill boka upp mig ännu mer på skola, samtidigt som jag vet att jag skulle klara av det. Hmm tåls att tänka på :)


Idag har vi haft skola hela dagen. Föreläsningen om tematiskt arbete på förmiddagen var väldigt inspirerande. Tänk vilken lyx det skulle vara om man kunde arbeta fullt ut med olika teman tillsammans med sina klasser och kollegor när man är färdigutbildad. Utan att det ska vridas och vändas på varje krona på grund av besparingar och liknande. Samtidigt finns det väldigt mycket man KAN göra tillsammans med eleverna som inte kostar pengar. Om cirka en vecka går vi ut på VFU. Då ska vi hålla i ett projekt som vi ska detaljplanera och hålla i kontinuerligt under tid. Har ikväll suttit och funderat ut VAD man kan göra och har fått en idé som jag ska kläcka åt min LUV till veckan. Hoppas hon nappar bara, annars får jag ta plan 2! :)


Så, det blev ett väldigt långt "skolinlägg" idag

- men det får ni ta, det är min vardag :)

 

Ha en trevlig kväll!

Av Anna Bergman - 27 oktober 2010 21:35

Idag har jag varit ledig. Har trotsat min förkylning och städat lägenheten eftersom dammråttorna börjat bli nog så stora! Har även tvättat och pluggat lite inför morgondagen.

Anders har varit träningsledig idag, trevligt att ha honom hemma en eftermiddag för ovanlighetens skull :) Har precis ätit kvällsfika. En kopp te och två smörgåsar med leverpastej och smörgåsgurka. Väldigt gott - varför äter man inte det oftare? 


Tidigare idag fick jag världens sötaste film skickade till mig på mobilen. Det var från Sara med en film där Molly skrattade gott när pappa Erik busade med henne. Lilla söta skruttan. Lite jobbigt att Sverige är så himla avlångt. Har faktiskt köpt en julklapp till lillen idag - men vad de är kan jag ju inte skriva här eftersom mamma till Molly läser denna blogg :)

Nu ska jag snart bädda ner mig i den nybäddade sängen - härligt - och läsa lite i Elle, innan John Blund kommer på besök. Imorgon har jag heldag i skolan så det blir en hyffsat tidig kväll iaf för att orka en ansträngande dag ;)


Sov gott!

Av Anna Bergman - 27 oktober 2010 21:30

Dessa foton har min kusin Peter fotat på min familjs gård hemma i Kalix. Så vackra bilder och så vacker utsikt va? Vilken tur man har haft som vuxit upp på detta sätt!




Vill ni se fler fina bilder som Peter knäppt kan ni kika in på http://stilpeter.blogg.se.

Av Anna Bergman - 25 oktober 2010 17:26

Wiie, som ett litet barn på julafton känner man sig just nu. Idag när jag kom hem från skolan så möttes jag av ett finfintpaket hemifrån. En blommig tunika, en svart klänning och ett par leggings. Tack så hemskt mycket :) Alltid kul med paket.


  

En del av paketet från norr :)


Och inte nog med det. Även Anders kom hem med ett paket som skickats till honom med produkter till oss båda. Ett helt hårvårdskit som kommer räcka huuur länge som helst. Olika slags schampoon, balsam, hårinpackning, wax, fibervax, värmespray, saltvattenspray, hårgele, stylinggel, ja listan kan göras lång. Kul att testa lite nya produkter iaf :) 


  

Av Anna Bergman - 25 oktober 2010 17:20

Idag är ingen vanlig dag för det är Erlings födelsedag! Hurra hurra hurra!

Grattis på födelsedagen! :)

Stor kram från Vänersborg!

  

Av Anna Bergman - 24 oktober 2010 14:36

Igår var det som sagt match som slutade med stor vinst för Gripen. Efter matchens slut skjutsade jag Amme till tågstationen och åkte sedan och hämtade upp Anders innan vi åkte hem till Vänersborg igen. När vi kom hem lagade vi middag och resten av kvällen kikade vi på lite film och slutet av programmet "Så mycket bättre" på tv4. Ett program som jag tyckte verkade rätt bra faktiskt.

Söndag igen då. Helgerna rusar förbi verkligen. 24 oktober idag och två månader kvar till julafton. Dags att börja fundera på julklappar nu :)

Vad hittils denna söndag innehållit är brf-möte, soffhäng och intag av (ugns!)pannkaka. Anders sitter nu och spelar lite Fifa och jag funderar på att lägga mig i sängen och läsa lite. Inga storslagna planer! En vilosöndag!

  

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards