Direktlänk till inlägg 13 augusti 2009

Myshelg med svägerskan=)

Av Anna Bergman - 13 augusti 2009 17:37

Hej hopp!


Glest med inlägg på denna sida men fick en liten lucka i mitt fantastiskt stressiga schema just nu så kan väl slänga in ett eller två små inlägg!


Vad har hänt sen senast då?


Ja, i helgen var jag och hälsade på Mia i Göteborg eftersom Anders skulle ha så kallat träningsläger hela helgen! Kom iaf kring femtiden på fredagen och då mötte Mia upp mig på centralen. Vi tog oss en liten promenad hem till henne på avenyn. Lämnade väskor och Kiddan och gick vidare en sväng och inhandlade lite vin, godis, chips, kex (ost hade jag med mig från VBG), Thaimat och en massa godsaker innan vi äntligen kom hem igen och slängde oss i soffan där vi tillbringade hela kvällen. Fick även besök av Amme under kvällen vilket var väldigt skoj att få träffa henne lite också.Vi träffas alltför sällan, trots att vi numera bor väldigt nära.


 


På lördagen vaknade vi kring halv elva och efter en liten frukost vid soffbordet så traskade vi ner på stan igen för att inhandla lite smått och gott inför kvällens kräftskiva. Köpte även med oss lite lunch från subway innan vi gick hem, som vi sedan avnjöt liggandes i en park en bit ovanför Mias lägenhet i den heta värmen och förbättrade på brännan litegrann.



Efter några timmar i solen började vi känna oss aningen nöjda så vi promenerade hem igen och började förbereda oss inför kvällen. När vi var klara och fixade bestämde vi oss för att ta en taxi hem till Erik och Carro eftersom värmen höll i sig och vi hade en och annan påse att bära på! Efter oss ramlade det in ett par nya ansikten för mig och efter en stund satte vi oss till bords och påbörjade den efterlängtade kräftskivan. Jag och Mia köpte färska havskräftor och kan meddela att de verkligen är att rekommendera. Supergoda!!



Efter maten förflyttade vi oss till vardagsrummet där förfesten fortsatte ett par timmar och fler människor dök upp. Lekar, shotar, musik,dans och en massa surr kan man sammanfatta förfesten med.



Sedan knallade vi ner hem till Mia igen för att lämna Kiddan innan vi gick ner på utestället Parken. En supertrevlig kväll var det iaf=)



Söndagen däremot var lite tyngre. Vi låg mest i soffan hela dagen. Dock regnade det ute så vi hade inte mycket till val men det var skönt iaf. Kring sextiden åkte jag hem mot Vbg igen tillsammans med Anders, Micke och Pekka som hade varit och kikat på fotboll i storstaden!


Sammanfattningsvis kan jag väl säga att helgen varit mycket trevlig och mysig =)

Tack till Mia och alla jag spenderat den med från mig och Kiddan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards