Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Hemma igen!

Av Anna Bergman - 26 augusti 2009 20:18

Dagarna går så fort och tiden räcker nästan inte till för mig att blogga! Har hänt mycket sedan sist jag bloggade och tänkte nu uppdatera er litegrann om vad det är som fyllt upp mina dagar!


Har bland annat hunnit med en härlig kräftskiva hos familjen Wallin för snart två helger sedan som man kan sammanfatta med fantastiska kräftor, roliga lekar, tipsrundor och härliga människor!



Även en Kalixresa blev hastigt inplanerad efter ett tråkigt besked hemifrån. Ingenting som jag i detalj vill gå in på här, men kände att jag ville åka upp och tillbringa lite tid där uppe med familjen! Har haft en underbar liten "minisemester" där uppe igen. Alltid skönt att komma hem till Kalix och bara ta det lugnt! Har hunnit med att fira mina kusiner som fyllde fjortisålder;), umgåtts familjen och med far-och morföräldrar och träffat vänner jag inte sett på ett tag och allt möjligt annat.



Igår åkte jag iaf hem hit till Vänersborg igen (många olika "hem" nu,haha) men innan jag satte mig på tåget från Göteborg mötte jag upp Amelia som dagen till ära fyllde år och hade en mysdag med henne inne i stan. Vi åt lunch och tog en fika på en mysig uteservering och innan det var dags att åka iväg så hann vi även med en liten shoppingtur.


Var hemma i Vänersborg igen kring sextiden och då kom gulliga Matilda och hämtade mig på tågststaionen och skjutsade hem mig eftersom min väska vägde ton kändes det som. Hann med lite shopping uppe i Kalix också ;) Strax efter att jag kommit hem så kom även Anders hem från träningen och resten av kvällen spenderade vi i soffan och kikade på "Män som hatar kvinnor". Jag har ju sett den tidigare men tycker att andra gången var minst lika bra. Även Anders tyckte filmen var riktigt bra och han är annars en riktig "Svenskfilm"-hatare!


Idag har jag lunchat med min käre sambo och sedan i stort sett bara varit hemma. Pysslat på med lite rensning i diverse skåp och så vidare. Skulle egentligen ha städat och grejat med lusten for ur mig så det får bli helgssysslan istället:) Malin kikade även förbi en sväng och hade med sig goda Chokladbollar från Nordfeltds så vi fikade lite och uppdaterade varandra om vad som hänt den senaste veckan :)


Nu sitter jag i soffan och bara tar det lugnt och väntar på att Anders ska komma hem från träningen. Eviga väntan! Skulle tro att även denna kväll kommer spenderas i soffan framför teven!


Imorgon får vi finbesök av Amelia som kommer och hälsar på! Lunch på Quality och sedan en sväng till Överby för lite kylskåps och fryspåfyllning står bland annat på schemat.


Nu blev det en lång uppdatering men det är vad som hänt sedan sist i stora drag. Hoppas ni inte börjat gäspa ännu:)


Ha det så bra där ute och ta hand om varandra!

 
 
Ingen bild

B

26 augusti 2009 21:06

dom där kräftorna såg inte alls bra ut! är alla friska? ingen matförgiftning?

 
Ingen bild

Jag

26 augusti 2009 21:36

Nix ingen förgiftning. Alla är friska och krya och kräftorna var goooa:) Färska havskräftor, de är lite blekare än de frysta:)

 
Ingen bild

Sofia

27 augusti 2009 10:15

Hej vännen! Ja det är en hektisk vecka, låter som du också har haft det! Hoppas allt är bra iaf!!! Nu ska jag jobba vidare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards