Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Tillbaka till verkligheten!

Av Anna Bergman - 18 oktober 2009 18:59

Veckorna bara flyger förbi tycker jag. Vi är snart i slutet av oktober - den månad började ju nyss! Jösses.


Nu är mina två veckors praktik avklarade och nu är det tillbaka till verkligheten som gäller. Praktiken har varit jätterolig och givande på många olika sätt. Känns faktiskt lite tråkigt att man inte skall gå tillbaka dit till veckan igen. Imorgon blir det istället att läsa, läsa, läsa och skriva litegrann på mina vfu-uppgifter. Nu börjar den första kursen dra ihop sig mot sitt slut och examinationerna närmar sig.


Veckan som varit har innehållit olika saker. Mysiga hemmakvällar, musikquiz med brudarna, hundpromenader, fikor, Idoltittande och mycket annat.


Igår var Anders för en gångs skull träningsledig så vi tog först en liten runda på stan här i Vänersborg - men eftersom denna stad inte är alltför stor så gick detta ganska fort och vi styrde kosan mot Överby. BUSS åkte vi. Kollektivt. Man måste ju tänka på miljön Tungan ute. Det som inhandlades var lite ljus och ett hårspray. Vi hann även med en fika tillsammans med Johan och hans tjej Anni som var på besök. Dessa spenderade vi även kvällen med hemma hos oss med lite middag och sånt. Trevligt, trevligt!


Idag tog jag sovmorgon. Anders åkte iväg på samling kring elva och jag mös på i soffan största delen av förmiddagen. Klockan två vankades match mot Villa där IFK tog hem segern i sista sekund med straff. Grattis till det, alltid skönt med vinst! 

 

Nu ligger Anders i soffan och sover. Ska gå och väcka honom nu så han inte behöver vara uppe halva natten! 


Trevlig kväll önskar jag er alla:) 

 

 
 
Therese

Therese

18 oktober 2009 22:45

åh, annie och johan är så mysiga ( :

http://www.tessielessiesdagbok.blogg.se

 
Ingen bild

Mona

19 oktober 2009 14:45

Ja de är bra att ni tänker på miljön, frivilligt ??

Kram på er

 
Ingen bild

Hanna A

19 oktober 2009 15:41

Är det vargönskolan som lär ut miljö-tänk tro??!!
Nu börjar det närma sig onsdag=onsdags mys..ses då. Kram

 
Ingen bild

Anna

19 oktober 2009 19:57

Mona och Hanna: Jaaaa, eller så det faktum att vi inte har någon bil så man MÅSTE ta bussen! haha...Men man kan ju låtsas vara lite miljövänlig också:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards