Direktlänk till inlägg 20 april 2010

It´s a girl!

Av Anna Bergman - 20 april 2010 16:09



Inom loppet av tre veckor har två av mina barndomsvänner utökat sin familj med små underverk och det verkar som att det är tjejernas år i år.


Först ut var Linda (och Daniel) som på påskafton fick sin lilla tjej Elina. Och så sent som idag har Sara (och Erik) fått en efterlängtad liten tjej.


Jag tycker det är helt ofattbart att mina vänner som jag känt sen barnsben nu själva har familj och barn. Vart tog tiden vägen? Det var ju nyss VI var fem år gamla och lekte med barbiesar och annat! 


Lilla Elina har jag ännu bara sett på kort, och Saras lille tjej är så ny i denna värld så jag inte ens sett en bild på det lilla underverket. Ska bli väldigt kul att komma hem och träffa de små liven i verkligheten, så ni kan räkna med besök i maj :)


Jag är väldigt glad för de bådas skull och för att allt gått bra!

Ett stort grattis till er alla i familjerna :) 


Ett nyfött barn

skrivet av: SivAndersson

 
Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
-ut kom en liten människa
som ingen förut mött

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar
och de är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma
för ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram

 
 
Cathrine

Cathrine

20 april 2010 16:23

Du är såååååå välkommen på en macka med ost på. =) Ja, det var tider det när vi bodde nära varandra. Får vi se till att göra igen!!!!! Saknar ju dig! Kramar!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
Cathrine

Cathrine

20 april 2010 17:25

Jag ska fundera, haha! Du är ju en underbar vän! Men jag ska fundera ändå, hahahaha! Kramar!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
Cathrine

Cathrine

21 april 2010 21:25

Hade inga fler bilder på mig, var ju jag som knäppte alla som vanligt. =) Kramar!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
Ingen bild

mamma

22 april 2010 05:58

ja, ett jätte grattis o lycka till får vi ju säga till Linda o Daniel o Sara o Erik...vilken fin dikt.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards