Alla inlägg den 11 december 2007

Av Anna Bergman - 11 december 2007 11:12

Ja en uppdatering kanske vore på sin plats. Vad har hänt då?


1. Badrummet?


Jooo de går framåt. Väldigt sakta men framåt. Idag kom kakelkillen iaf så i eftermiddag kanske jag kommer hem till ett badrum med vita väggar och svart golv iaf om jag har tur. När ALLT är klart?  2009 kanske, nä skämt å sido. Mest troligt i början på nästa vecka. Har jag tur så hinner jag se det innan jag åker hem.


2. Helgen?


Fredagkväll var det Idolkväll. Med lite rödvin och tacopizza. Anders kom hem från jobbet med 20 flaskor vin som han vunnit i deras fredagstävling. Kan även meddela att han vann 11 flaskor veckan innan. Så nu är hela klädkammaren full med vin. Marie vann Idol 2007. Vilket jag faktiskt tyckte var bra. Låten blir bättre och bättre ju mer man lyssnar på den också.

http://www.youtube.com/watch?v=TdQx3lKMN78


Lördagförmiddag steg jag upp i samband med att Anders åkte iväg på match. Började städa och resultatet såg Ni i förra inlägget. Hann iaf med vardagsrummet och köket. Så liiiiite julkänsla har man nu iaf. Även så har julklapparna under granen ökat något! På kvällen blev vi bjudna till Elin och Skorven på "glöggkväll" där Elin hade fixat en massa godsaker som gjorde att veckans träning varit förgäves. Men det var värt det. Chokladpralinerna var inte att leka med. Trevligt sällskap och sen kväll.


Söndag blev en slappdag. Tog en promenad vid lunchtid med Kid för att hämta bilen hos Jonas och Elin. Efter det en snabbvända på stan där några julklappar inhandlades. Sen blev det en tupplur på soffan till bandyn som visades på tvn och lax med fetaosttäcke till middag. Min favvo just nu. Så himla gott. Griljerade även en julskinka.


3. Närmast?

I veckan är hittils planerna att inskaffa de sista julklapparna. Jobba 8-17 mån-tors, 8-12 på fredag. Julfest. Träning minst 3 ggr. Posta iväg lite julklappar. Städa sovrummet. HOPPAS på att badrummet blir klart. Dricka lite glögg. Mysa med Anders. Tvätta. Packa. Gå på match.  Träffa Karin. Plocka och färga ögonbryn. m.m


Men absolut närmast är lunch kl 12. Då ska jag träffa Cathrine och Marlene. Pralin blir de nog. Mitt favvoställe just nu. Man kan i princip göra vad som helst för deras räksallad. Det är sant. Testa den!

Ciao. Eller HO HO som tomten säger.


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards