Alla inlägg den 12 december 2007

Av Anna Bergman - 12 december 2007 10:08

Kvinnan tar sig en titt i spegeln när hon  är:


3  år: Tittar på sig själv och ser en Drottning


8 år: Tittar på  sig själv och ser Askungen eller Törnrosa.


15 år: Tittar på sig själv och ser  Askungen, Törnrosa eller Hejaklacksledaren - om hon inte har PMS  och ser en fet, finnig och FUL tjej. (Mamma, jag KAN inte gå  till skolan och se ut så här!).


20 år: Tittar på sig själv och ser  'Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt hår - men  bestämmer sig för att gå ändå.


30 år: Tittar på sig själv och  ser 'Jag är för smal/tjock, för kort/lång, för stripigt/lockigt  hår - men bestämmer sig för att hon inte har tid att fixa till sig  själv så hon går ändå.


40 år: Tittar på sig själv och ser  'Jag är för smal/tjock, för kort/lång,för stripigt/lockigt hår”  – men säger 'Jag är åtminstone ren' och går  ändå.


50 år:  Tittar på sig själv och ser 'Jag är' och går vart hon  vill.


60 år:  Tittar på sig själv och påminner sig om alla människor som inte  ens kan se  sig själv i en spegel längre. Går ut och återvinner  världen.


70 år: Tittar på sig själv och ser visdom, skratt,  förmåga - och går ut och njuter av  livet.


80 år:  Bryr sig inte om utseendet. Sätter bara på sig den lilla hatten  och går ut  för att ha kul i den här världen.


Kanske skulle vi alla ta på den där lilla  hatten tidigare.


Min framtid ser ljus ut iaf om man tittar på dessa tre vackra kvinnor!


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards