Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Tar det aldrig slut?

Av Anna Bergman - 25 februari 2010 19:30

Snön fortsätter falla här i vårt kära Västra Sverige, och i synnerhet i kära Vänersborg. Efter min Kalixvistelse möttes jag av så mycket snö att jag, som faktiskt är norrlänning och van med mycket snö, blev förvånad. Under en helg har det kommit så fruktansvärt mycket snö. Helt otroligt!

 

        

 

Nåväl, nog snöprat. Det är ett hett samtalsämne här i trakterna kan jag meddela. Denna skolvecka har varit i redovisningarnas tecken. Våra grupparbeten är avklarade i skolan och nu väntar det tre veckors praktik med start på måndag.

Men först ska jag njuta av helgen! Imorgon ska jag städa och grejja här i hemmet. Det har förfallit på sistone känns det som och nu vill jag ha fräscha lukter och dammråttorna bort inför helgen! Anders har match borta i Kungälv imorgon så kvällen kommer nog vara ganska lugn som det verkar för min del, inga planer med andra ord.


Jag längtar efter sol, värme, sand mellan tårna och en skön semester just nu, så  sitter och kollar runt lite på resor. Planen är att åka iväg i slutet på mars cirka två veckor. Vart vi vill åka, och vart det passar att åka den tiden är dock problemet. Västindien, Thailand, Mauritius, Isla de Margarita, Goa och Mexico har varit på tapeten. Dock känns Thailand lite tråkigt eftersom vi var där förra året.

 

Har ni några förslag på vart vi skall åka? :) 

Tips mottages tacksamt!



 
 
Cathrine

Cathrine

25 februari 2010 22:08

Visst är det roligt att man kan snacka så mycket om vädret? =) Oj, det finns ju så många ställen att åka till. Jag älskar Grekland, men dit åker man nog inte i Mars, annars vet jag inte. =) Kramar!

http://cathrinekattens.blogg.se

 
Peter

Peter

26 februari 2010 08:24

vad mycket snö trodde inte ni hade så mycket!och traktorerna herregud!!!!

http://peterbeergman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mona

26 februari 2010 15:10

Va är de för fel på Kalix, solen skiner här oxså, hehe
Trevlig Helg

 
susanne

susanne

27 februari 2010 20:53

Zanzibar en ö utanför Tanzania det är visst en sagoö har jag hört. Dit skulle jag fara om jag var ni.

http://www.123minsida.se/susings

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards