Alla inlägg under februari 2010

Av Anna Bergman - 8 februari 2010 22:11

Ett gift par i 60-års åldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en lugn, romantisk liten restaurang. Plötsligt dök en liten vacker fe upp på deras bord.

  

 Hon sa:
"För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är kärleksfulla mot varandra, Så kommer jag ge er båda varsin önskan."
Hustrun svarade:

"Åh, jag vill resa runt i världen med min älskade make." 

Den lilla feén viftade med trollspöt och - poof!  

- Två biljetter till Queen Mary II dök upp i hennes händer.
Mannen tänkte efter en stund:

 "Ja, detta är väldigt romantiskt, men ett tillfälle som detta, kommer aldrig igen. Jag är ledsen min kärlek, men min önskan är att ha en hustru 30 år yngre än jag."

Hustrun, och feén blev djupt besvikna, men en önskan är en önskan. Så feén viftade med trollspöt igen och poof! ...

 - Mannen blev 93 år gammal. 

 

  Sensmoralen i denna historia:

Män som är otacksamma jävlar ska komma ihåg att även feér är kvinnor  

Av Anna Bergman - 8 februari 2010 22:00

Detta recept var lördagens middag som jag och Mallan slängde ihop och serverade till klyftpotatis, tzatziki och sallad. Hittade det på bloggen Kalasgott och det var precis vad det var - Kalasgott!


Fläskfilé fylld med salami, soltorkade tomater i vitlöksolja, chevre och basilika


    


4 portioner


Medelhavsinspirerad fylld Fläskfilé
500g putsad Fläskfilé
50g delikatess Salami
50g Chevre
75g hackade Soltorkade Tomater i Vitlöksolja

½ kruka strimlad färsk Basilika
Smör


Gör så här
1. Skär upp fläskfilén.
2. Fördela salami, chevre, sol. tomater och basilika över fläskfiléen.
3. Rulla ihop och bind med matlagnings snöre eller fäst filéen med tandpetare.
4. Bryn rullen i smör och stek sedan klart i ugnen, 180°c ca 20 min.



Bild: Kalasgott

Av Anna Bergman - 8 februari 2010 21:31

Min första vfu-vecka är avklarad. Klassen välkomnade mig bra och i fredags tyckte dom inte jag skulle sluta och längtade tills jag skulle komma tillbaka igen! Kändes bra:) Mina uppgifter jag hade att göra under veckan gick också bra. Intervjuerna fick intressanta svar och kanske inte direkt de svar man väntat sig alltid. De är allt roliga de små barnen!

Helgen har bestått av mycket bandy. Tyvärr har det blivit två förluster och det är ett par väldigt tuffa och viktiga matcher kvar av serien. Sista säsongsmatchen blir nästa fredag den 19e i Haparanda. Då kommer jag vara på plats och det ska bli väldigt skönt att komma hem till Kalix en sväng och träffa alla underbara människor där uppe.

Förutom bandy så var vi en sväng till Överby i lördags tillsammans med Malin och Richard på dagen och på kvällen lagade vi mat tillsammans och kikade på Melodifestivalen innan det var dags för oss att gå hem och sluta ögonen för kvällen.

Idag har jag tillsammans med Sandra varit iväg till Göteborg för Kids återbesök på djursjukhuset. Blodproverna visade att alla värden var normala och det kändes väldigt skönt, då kan vi äntligen stryka det från listan. Tyvärr verkar han fortfarande ha ont i sin rygg och i högra bakbenet. Reflexerna i tassen hänger inte riktigt med på samma sätt som de andra tassarna, så veterinären ville kolla upp det lite till. Hon skulle skicka en förfrågan till försäkringsbolaget om de står kostnaderna angående en skiktröntgen på honom, för att kolla så det inte ligger något gammalt diskbråck och gör ont, eller någon kota som ligger fel eller att det är någon nerv i kläm eller liknande. Tyvärr är det en ganska kostsam röntgen så vi får invänta svar från Folksam innan vi kan ta något beslut i den frågan. Veterinären trodde det skulle ta cirka en vecka och ordinerade fortsatt vila för Kid. Korta promenader och inget bus. Det positiva var iaf att han verkade ha mindre ont än förra veckans journal så det kändes bra! Hon sa även att ifall han skulle få tillbaka det märksamma onda med skrik osv, så kunde jag ge honom av de smärtstillande tabletterna jag har kvar hemma ett par dagar.

Jag är väldigt nöjd med Blå stjärnans djursjukhus. De är proffsiga och man märker att de verkligen vill veta vad de är för fel på honom. Kiddan är i goda händer :)

 

Efter besöket på djursjukhuset åkte jag och Sandra förbi en snabbis på Ikea där jag inhandlade ett par lampor, glas och ljus. Man kan inte gå ut tomhänt därifrån:)

Har just städat lite här hemma, plockat,grejat och satt fram mina nya små lampor med lite mysbelysning. Nu sitter jag vid datorn och fördriver tid tills Anders kommer hem från träningen.

 

  

Knubbig bordslampa, Ikea

 

Det blev ett väldigt långt inlägg denna gång. Hoppas ni orkat ta er så här långt:)

Ha en trevlig kväll!

Av Anna Bergman - 8 februari 2010 10:24

...på bemärkelsedagen. Jag har den äran, jag har den äran att gratulera!

 

  

 

Stort grattis farmor på födelsedagen (och namnsdagen)

Hoppas du får en kanondag!

Puss och kram från oss!

Av Anna Bergman - 4 februari 2010 19:18

Nordpolen, Antarktis eller Vänersborg? Man ser knappt skillnad!


-Pappa kom och hjälp oss,

det är bedrövlig snöskottning här nere!   

 

                              

(klicka på bilderna för att få dem större)

Av Anna Bergman - 1 februari 2010 20:00

Idag började min VFU. Det har varit en väldigt bra dag. En mysig klass och en trevlig handledare! Imorgon ska jag börja med mina uppgifter som skall göras i veckan. Det blir övningar och intervjuer med ett par barn med fokus på matematik. Ska bli spännande!


Dock kan jag tillsammans med andra studiekamrater konstatera att arbetslivet är hårt. Det är lätt att vara student :) Jag kom hem kring halv fem med en dunkandes huvudvärk och efter ett par samtal senare så märkte jag att jag inte var ensammen om detta, full fart och hög ljudnivå är man inte van vid :)


Efter middagen lade jag mig i soffan med Kiddan en stund och somnade till ett par minuter. Välbehövligt :)


Kiddan verkar må bra idag iaf. Dock strular han helt plöstligt lite med medicinen, han har märkt att det inte bara är leverpastej vi ger honom, utan spottar ut det och ruskar på huvudet och fnyser! Kräsen liten rackare! Får göra ett nytt försök lite senare ikväll.


  


Nu ska jag kolla igenom uppgifterna som skall göras imorgon och förbereda mig på dem. Anders har sen träning ikväll så kommer nog inte hem förrän kring tiotiden!


Ha en trevlig kväll :)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards