Alla inlägg den 5 december 2011

Av Anna Bergman - 5 december 2011 18:42

Snart är veckans första dag avklarad och jag har inte riiiiiiktigt fått gjort det jag hade på agendan. Nämligen att skriva en kartläggning på en elevs läsning. Har iaf börjat och tänkte skriva lite ikväll då Anders ändå är i Göteborg för match mot GAIS. Jag hade idag som min deadline, men är ledig imorgon också så jag skjuter upp det till morgondagen istället :) Uppsatsen skall inte vara inne förrän på fredag så tid finns det iaf!


Vad jag pysslat med istället för skrivandet är egentligen ingenting. Jag har varit på långpromenad, pysslat lite här hemma och fortsatt med julklappsinköpen. Listan blir bara kortare och kortare nu. Skönt! Även fast det är lite tjusning med "sistaminuten julklappar".


Nu ska jag tina upp lite bröd och värma mig en kopp te som får bli min kvällsmat framför elitrapporten på datorn :)

Ha en trevlig kväll allesammans.

Av Anna Bergman - 5 december 2011 18:32

Många barn och ungdomar idag utsätts för det ena och det andra. Det är en tuff värld att växa upp i med omgivningens alla krav. Mobbning är en av många saker som tyvärr är alltför vanliga i dagens samhälle. Det är även något som jag i min blivande yrkesroll kommer ha NOLL TOLERANS mot och som jag kommer arbeta fullt ut med att försöka förebygga. Det är bland det värsta jag vet att se barn och ungdomar fara illa.


Idag när jag satt och läste några bloggar så kom jag över detta youtubeklipp. Det berörde mig och jag vill därför visa detta för er. Tänk på att DU kan göra skillnad i andra medmänniskors liv, genom bara ett litet hej, ett leende eller bara genom att visa att DU ser personen. Det lilla gör så mycket.


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards