Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Anna Bergman - 6 januari 2012 14:13

De som känner mig vet att jag gillar att laga mat. Därför tänkte jag ägna vår nyårsmeny ett eget inlägg eftersom den enligt mig blev väldigt lyckad!


Till förrätt gjorde vi gratinerad hummer.


  

Det var första gången jag ätit hummer och kan verkligen rekommendera detta. Sjukt gott.

Receptet hittade jag som vanligt på favoritbloggen och det hittar ni här


Varmrätten blev Oxfilé Wellington med madeirasås. Till den serverade vi en potatis- och jordärtskockskaka.

 

 

Receptet till detta hittar ni här och här. Även det väldigt gott!


Efterrrätten blev Leilas varma chokladbakelser, serverade med Mojito ananassalsa och vaniljglass.

 

 


Och recepten till det finns här och här.

Av Anna Bergman - 6 januari 2012 13:42

Då jag inte bloggat på ett tag nu så passar jag på att börja årets första inlägg med att önska Gott nytt år till er alla och god fortsättning på det nya året. Hoppas ni alla haft en underbar jul -och nyårshelg.


De två senaste veckorna har gått i rekordfart. Julen spenderade jag uppe i Kalix med nära och kära. En mysig julafton hade jag tillsammans med de närmaste och sedan dagar följt av fest med vänner, födelsedagsfirande och fina besök. Tiden går dock alldeles för fort, och man har knappt hunnit komma upp innan det är dags att åka hem igen.


Mammas fina julbordsdukning :)

 

Tomten med sin ren var på besök i Bredviken :)

 

Mysig julstämning :)

 

I väntan på maten 

 

   

 

 

Granen med lite klappar

  Min födelsedagstårta :) 


Nyårsafton firade vi hemma hos oss tillsammans med Anders föräldar, Josse, Robin och lille Love. Även det blev en väldigt trevlig kväll med god mat och dryck.



 


 


  


 


 


 


 


 

Kvällens sötaste :)


 

Bubbel till tolvslaget!


   

 Gott nytt år från oss :)


I veckan har vi haft Erling och Mona på besök till på onsdagmorgon, och igår tog vardagen fart igen och pluggandet sattes igång. Har nu iaf skickat in min grammatiktenta vilket känns väldigt skönt att kunna släppa den och fokusera på den stundande matematiktentan istället.


Nu ska jag strax hoppa i duschen och göra mig i ordning för dagen. I eftermiddag är det matchdags. Idag möter IFK Villa på hemmaplan. Hoppas det blir samma resultat som i tisdags då det blev två pinnar mot Sandviken. Inte illa :)


Ha en bra dag:)



Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards