Direktlänk till inlägg 5 februari 2008

Fettisdag

Av Anna Bergman - 5 februari 2008 09:08


                        


Hej & hå,


Idag är det fettisdag och har iaf tänkt få i mig en semla i varje fall:) Dock tycker jag ju inte om mandelmassa vilket innebär att jag köper "fejksemlor" med vaniljkräm istället, men oj oj så gott det är iaf.


Annars idag så är planerna, jobb, träning, middag och sen inte så mycket mer. En film eller i huvudet på Gynning blir det nog.


Helgen har varit bra, fredagen avslutades med plankstek till middag och film med Stefan och Cathrine. På lördag var jag som sagt hundvakt åt Olympe på dagen, hann även med lite träning och en promenad innan Sofia kom förbi och att göra sig i ordning för middag och fest hos Cathrine stod näst på tur! Harrys var faktiskt riktigt skoj i lördags, bra muusik = mest schlager och annan Anna musik spelades på stora dansgolvet. Efter Harrys tog jag Anders å Ante hem mat från Maestro och sedan var det god natt.


På söndag vaknade vi kring halv tolv, sen gick vi på promenad till Lugnet, handlade lite mat, åt lunch/middag innan vm-finalen i bandyn som jag sov så skönt till. Efter det gjorde jag och Anders en snabbstädning av lägenheten och sen såg vi Guldkompassen:)


Igår var det jobb som vanligt, sen hem och fixa de vanliga bestyren(gå ut med Kid, laga mat). Då allt det var klart så kikade vi på Lost och på Alien vs Predator. En riktigt dålig film faktiskt, men kanske iofs inte hade så höga förväntningar innan den började heller.


Nu är det dags att koka lite kaffe inför dagens första fikarast.


Ha en bra dag alla och hoppas att Ni får äta en massa goda semlor.









 
 
Ingen bild

Stina

5 februari 2008 11:24

åååh va gott det ser ut!! hmm undra om jag ska ta mig ner till nåt konditori och höra om dom har nån glutenfri semla med vanlijkräm?! blev så sugen när jag såg ditt inlägg (och visst ska de va vaniljkräm i!) :)

 
Ingen bild

Sofia

5 februari 2008 14:11

Å ni måste se filmen WE OWN THE NIGHT med Jaqiun Pheonix och Eva Mende, den är riktigt riktigt bra.. såg den i förrgår :) Nu har frida åkt å det är redan tomt! Hon åkte vid sex imorse från Arlanda..! Gu vad roligt dom kommer ha det :-)
Igår var jag upp på innebandyn efter jobbet och kom hem sent och idag ska jag hem till min kompis Jimmy och hans nya sambo:) Fullt upp...imorrn skulle jag träna men då är det bandy så det får bli torsdag istället :) Ses vi imorrn eller?? :)

 
Ingen bild

Rydbergs flickan

5 februari 2008 14:22

Ja nu är jag nöjd =) Puss och kram

 
Ingen bild

Rydbergs flickan

5 februari 2008 14:23

P.s vem säger att det inte är riktiga semlor när det är vanlijkräm i? Riktiga eller ej men goda de är dom =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards