Alla inlägg under april 2009

Av Anna Bergman - 17 april 2009 19:00

Eftersom pixbox ligger nere just nu så dröjer det lite tills ni kan se alla våra underbara bilder. Därför bjuder jag nu på ett litet smakprov från våran resa:)

Av Anna Bergman - 17 april 2009 12:26

Påsken har vi firat uppe i Kalix med familjen. Det var väldigt skönt att komma hem dit och "vila" upp sig lite efter Thailand. Blev lite som en semester på semestern, haha.

Vi har i alla fall, trots lite tråkigt väder, hunnit vara ute på isen med skotrarna, grillat och haft det skönt. Typiskt att den dagen vi åkte hem skulle ha bästa vädret bara. Vi har även hunnit med påskmiddag och på lördagkväll blev det utgång med tjejerna. På söndag var vi tillsammans med min och Anders familj på Kina och åt. Världens godaste Kinamat. Efter det lite kortvisning från Thailand.

Är i alla fall alltid väldigt kul att komma hem och träffa alla igen. Även om man inte hann med allt man ville under den korta tid vi var hemma. Får bli mer av den delen till sommaren då man är hemma lite längre.

Vi lämnade ett snöigt Kalix på måndagen och anlände till ett vårlikt Vänersborg. Här har det börjas knoppas i träden och blommor har slagit ut i gräset. Lite kontraster minst sagt, men charmiga på båda sätt.

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Kan meddela att det var VÄLDIGT skönt att få sova i sin egen säng igen!

Det känns som att det var nyss jag skrev att det var dags för avresa och nu är vi redan hemma igen, så ordspråket "Tiden går fort när man har roligt" stämmer in fantastiskt bra just nu! =)

Av Anna Bergman - 17 april 2009 12:10

Väl framme i Koh Samui möttes vi av regnoväder som höll i sig hela fredagen och lördagen. Inte direkt det väder man önskar sig på semestern men inte mycket man kan göra åt. Vi fördrev dagarna med kortspelande sittandes på Starbucks.

På söndagen visade sig solen igen och dagen spenderades ute på stranden. Lätt rödbrända satte vi oss på Starbucks igen på eftermiddagen innan det var dags för middag som denna kväll blev på en mexikansk restaurang. Måndagen hade också lite sol att ge, men kring tvåtiden gick den i moln och det var sista solen vi såg på resan! På måndagkväll kom Vänersborgarna till Koh Samui och på kvällen hade vi en sista fest tillsammans allihopa innan det var dags för oss att resa vidare till Bangkok.

Under tisdagen låg vi någon timme på en halvmulen strand och försökte leta efter solen som inte riktigt ville visa sig. På eftermiddagen tog vi flyget till Bangkok och kvällen där spenderades med middag på hotellet vi bodde på. Alla var trötta och skulle ladda inför en dags shopping på MBK :)

På onsdagen ställde vi klockan på åtta, åt frukost och packade ihop väskan innan vi tog en Tuk Tuk ner till MBK. Jäklar vilket varuhus det är, våningarna och shoppingen tar aldrig slut där känns det som. Dock blev det inte så mycket shopping för min del. Den biten stod Anders däremot för :) Han hittade sig klockor, piketröjor, t-shirtar, skor osv. Jag fick mig iaf två par skor och lite smink, och lite presenter hann vi också med att inhandla :)

Tolv timmar senare, åtta på kvällen alltså, hämtade våran taxi oss för avresa mot flygplatsen och resan hem mot Sverige igen. Flygresan gick väldigt bra hem och både jag och Anders sov i stort sett hela resan! Klockan sju på morgonen svensk tid landade vi i Stockholm och sedan åkte vi direkt upp mot Luleå för påskfirande i Kalix.

Sammanfattningsvis kan jag säga att våran Thailandsresa har varit hur underbar som helst. Kunde ha varit bättre väder men annars är jag kanon nöjd. Skönt att komma ifrån vardagen en stund och umgås med Anders och med alla andra sköna människor vi tillbringat semestern tillsammans med. Bäst gillade jag Phi Phi Island och Koh Pah Nang. På Phi phi fanns allt man behövde, fina stränder, mysig natur, shopping m.m. och på Koh Pah Nang hade vi det lugnt och skönt och där upplevde man mer det "paradis" som Thailand verkligen är.

Kommer med all säkerhet åka tillbaka till Thailand igen någon gång:)

Av Anna Bergman - 3 april 2009 03:18

Nu har vi avklarat nagra dagar i Koh Pah Nang och idag bar det av for mig och Anders till Koh Samui dar vi kommer tillbringa vara sista dagar i solen till pa tisdag da vi aker vidare till Bangkok for lite shopping och hemresa. I Koh Samui ar aven Marcus, Andreas och Osten sa det ska bi skoj att traffa dom lite ocksa innan vi aker hem.

Igar hade vi halvtaskigt vader. Borjade med regn och slutade med att vara halvmulet hela dagen, sa vi far hoppas att vadret blir lite battre de sista dagarna nu. Pa eftermiddagen hyrde vi vespa och akte runt litegrann. Vanstertrafik har de i detta land,sa det kandes lustigt att kora pa fel sida, men det gick bra iaf:) Sedan var det dags for middag pa en av strandrestaurangerna och kortspel innan laggdags.

Nu har vi just atit frukost och ska packa ihop lite pa rummet och gora oss redo for avresa.

Tiden gar sa fort har nere. Snart ar det hemresa som galler. Fast det ska pa sitt satt bli roligt eftersom vi aker och avslutar varan semester i Kalix nagra dagar. Kul att traffa alla dar hemma och Kiddan forstas som langtan har borjat bli stor till nu:)

Ha det sa bra alla sa lange. Vet inte nar nasta uppdatering blir av. Har haft fri internet har pa hotellet under dessa dagar.

Pusssss och kraaaam

Av Anna Bergman - 1 april 2009 13:04

Idag borjade dagen med regn och lite askovader men efter lunchtid sa sprack det upp och det blev soligt och fint.

Vi valde idag att ligga vid hotellets pool istallet for stranden. Killarna har spelat lite olika grejer vid poolkanten och jag och Malin har last och flytit runt pa madrasser i poolen.

Nu ar det dags for massage och middag nere vid stranden och solnedgangen. Inte helt fel......

Take the time to smell the roses...