Alla inlägg den 25 november 2010

Av Anna Bergman - 25 november 2010 20:41

Imorgon börjar julfirandet i skolan. 1a adventsljuset tänds och julsagan påbörjas. Vi ska på morgonen även besöka kyrkan och lyssna på adventfirande och sånger. Mysigt! Älskar denna tid i grundskolan, synd bara att det endast återstår en vecka av praktiken. I min skola blir det däremot inte lika mysigt - mest julstressigt.


Ska på morgonen ha en aktivitet med barnen i julens tecken och självklart med fokus på instruktioner. Denna gång skall barnen själva få skriva av ett julgodisrecept och sedan göra någon fin bild eller bakgrund till detta. Själv har jag suttit och knåpat ihop ett exempel ikväll. Anders skrattade lite åt min tomte, men jag tyckte den allt blev lite fiffig, haha.

  


Idag har vi ätit en riktig torsdagsmiddag. Ärtsoppa och ugnspannkaka. En varm soppa var perfekt en dag som denna. Blåst och snö, dock pudersnö som virvlar runt överallt. Snön är bra - så länge den ligger på backen :)


Ikväll har Anders sen träning, den började först halv nio så jag tänkte ta en dusch och sedan krypa ner under filten i soffan och kanske slå på en film eller liknande.


Puss och kram från mig!



Av Anna Bergman - 25 november 2010 20:34

För er där hemma som inte har möjlighet att gå på Anders matcher. Här får ni en liten titt på hur matchprogrammet ser ut iaf :)

  


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards