Alla inlägg den 26 november 2010

Av Anna Bergman - 26 november 2010 20:06

Imorse var det fortsatt snöande och blåst. Snörök och dålig sikt. Min dag började inte de bästa. På väg till praktiken vara jag nära på att krocka. Jag kom körandes på huvudled då jag på långt håll ser att den bilen som är på väg mot en korsning med väjningsplikt inte kommer stanna, börjar jag sakta in och bromsa i god tid. Dock var det bara en meter ifrån att det small. Bilen körde rakt ut och både hon och jag fick tokbromsa och styra in i snökarmen. Som tur är så är denna snö väldigt mjuk och ingenting blev skadat på bilen. Man får ta det lugnt i trafiken. Även om man har koll på läget själv - så vet man inte med de andra förarna!


Inte nog med det, när jag väl kommer fram till min praktikplats och är påväg in till skolan så halkar jag och slår en vurpa så det står härliga till. Landade i den nykomna snön och blev aningen blöt! Nåväl, som om inte det vore nog så när jag kommer in och ska kolla efter min telefon så märker jag att den är borta. Hmm min första tanke är att den ligger nog i snön- och mycket riktigt. Fick traska ut i snön och leta efter mobilen som fint låg långt under en snöhög. Får se hur länge till den mobilen kommer hålla efter den snöduschen, men än så länge verkar den fungera iaf :)


Nåja, det var min morgon - resten av dagen har varit bättre :) Min aktivitet med barnen gick väldigt bra och dom verkade tycka det var en rolig uppgift! Vi har även varit i kyrkan och haft pulkaåkning under dagen. En mysig dag på praktiken!


Efter dagens slut så åkte jag och handlade lite middagsmat och min första julblomma. Älskar vita julstjärnor!



Väl hemma var det bara att ta på sig ytterkläder och gå ut och skotta. Anders var i full fart så jag gick och hjälpte honom. Shit, vad det har kommit mycket snö alltså. Helt galet.


Nu sitter jag i soffan, mätt och belåten efter middagen och kikar på Idol. Anders har åkt och tittat på Vänersborgs match och jag valde att stanna hemma istället. Imorgon åker vi till Göteborg för bandymatch, hockeymatch och mys hemma hos Josse & Robin! Väldigt trevligt ska det bli :)


Hoppas ni får en trevlig helg!  

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards