Direktlänk till inlägg 29 december 2010

Julhelgen 2010

Av Anna Bergman - 29 december 2010 23:45

Idag kom jag hem till Vänersborg igen efter en jättemysig julvecka i Kalix. Jag åkte upp för en vecka sedan och tiden har gått så fort så man knappt hunnit blinka.


Jag landade i Luleå på onsdagkväll och då hämtade mamma och pappa mig. Så kul att träffa familjen, man ses så sällan nu. I torsdags var jag på den ”årliga” Rajalasvängen med pappa och Peter och inhandlade de sista klapparna. På kvällen kom Sara och Molly förbi och jag fick äntligen kramas lite med den dockan igen. Även moster, Pernilla och Becci kom under kvällen från Stockholm. Vi drack en kanongod hallon/lakritsglögg och satt framför uppsittarkvällen på bingolotto innan det var dags att gå och knyta sig.


På julaftonsmorgon åt vi lite gröt till frukost och åkte sedan till graven för att tända ljus åt farfar och Fredrik. Första julen utan Fredrik och det känns väldigt konstigt och jobbigt. Efter vi vart där åkte vi runt på en liten ”lämna julklapparrunda” innan vi åkte hem igen. När vi var hemma var det dags att förbereda det stundande julbordet och göra sig själv redo för julafton med Kalle Anka i bakgrunden. Vi var arton stycken hemma hos oss och det är kul när det är mycket folk tycker jag- dock saknades några barn och tomten såklart! Efter julbordet blev det kaffe och kaka, julklappsutdelning, Ris a´la malta och julgodis i mängder innan kvällen rundades av och gästerna åkte hem.


Juldagen blev en slappardag på förmiddagen och på eftermiddagen bestämde jag och Alexandra att vi skulle kolla utelivet på kvällen. Vi satt hemma hos mig fram till dess att det var dags att gå ut och surrade om ditten och datten. Finns mycket att prata om när man ses! Valhall var helt okej, kul att träffa folk man inte träffar så ofta och andra hemvändare! Kvällen avslutades på Frasses i vanlig ordning och min snälle kusin Robert agerade taxi åt mig under kvällen!


På annandagen började mellandagsrean så jag, mamma, moster och Peter åkte in till Kalix en sväng, fikade och kikade i affärerna. En grå tunnstickad tröja fick följa med mig hem!  På eftermiddagen åt jag middag hos mormor och morfar och efter det åkte jag förbi Näsbyn en sväng innan jag till slut avslutade kvällen på soffan!


I måndags fyllde jag år – 25 år gammal! En jätterolig dag med finfina presenter och många underbara gäster. Tack för att ni kom!


Igår var jag och mamma på stan igen en sväng, vi fikade lite med farmor och sedan åkte jag, mamma och pappa på Kina och åt min favoritpizza. Lovar att husets specialpizza på Kina i Kalix är kanongod om ni har vägarna förbi – med bearnaisesås!


Som ni förstår har det varit full rulle hela veckan och det är med blandade känslor man åker hem igen. Väldigt tråkigt att lämna alla där hemma men samtidigt kul att komma hem till Anders och Kiddan igen. Dock har Anders bortamatch idag och har ännu inte kommit hem så jag har inte hunnit träffa honom ännu, men han borde vara på ingående snart!


Imorse när jag åkte från Luleå visade termometern – 28 grader, och då jag kom fram till Vänersborg klagade taxichauffören på att det var så kallt idag, hela -11, då kontrade jag med morgonens temperatur och då tyckte han att jag vann den ronden :)


Här kommer lite bilder från min vecka i Kalix och på en del av alla fina julklappar och presenter jag fått. Måste ha varit vääääldigt snäll i år! TACK igen till alla er!


God jul i efterskott från mig :)


                  

   

     

                   

 
 
Ingen bild

Sofia

30 december 2010 09:49

Precis den skylten med texten "gamla vänner å vilda rosor" köpte jag i förrgår till mig själv, så himla mysig skylt/tavla tycker jag.

Gott nytt år på dig! Själv åker jag och Frida en kompis upp till Sälen i eftermiddag!! :)

 
Ingen bild

mamma

30 december 2010 16:54

Helt underbart att få rå om dig,även om det denna gång endast blev en vecka..Vi saknar dig redan.Men mitt som det är dyker jag upp hos er.Förstår att du längtat hem till Anders o Kid,Denna annandagsbandy hm.....Kram till er...

 
Ingen bild

Marie

5 januari 2011 22:15

kanon snygg väska!! Vad är de för märke :)?

 
Ingen bild

Anna

6 januari 2011 17:03

Marie : Det är en Mulberry, Bayswater heter modellen :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards