Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Julgodis och sånt!

Av Anna Bergman - 12 december 2011 19:54

 

Ännu en helg har passerat och nu har även det tredje ljuset tänts...

 

I fredags såg vi som förmodligen många andra Idolfinalen. Det har enligt mig varit en omgång där inte sååå många idoler fångat mitt intresse. Vet inte om de är att man är less på konceptet eller om deltagarna var lite väl unga. Dock tycker jag att det var rätt person som vann. Amanda har varit en deltagare som stått ut lite och kört sin egen grej. Robin gillade jag också men i finalen kändes han lite avslagen och nervös. Vinnarlåten tyckte jag till en början var väldigt tråkig, men under helgen har jag lyssnat på den en del och jag börjar gilla den mer och mer. Den är rätt bra faktiskt - "Annamusik".



I lördags åkte vi ut till Överby, fortsatte julshoppingen och åkte sedan vidare till Trollhättan för att se då Gripen spelade match. Dock var det inte direkt någon spännande match då Gripen ledde stort i halvtid så vi åkte hem till Vänersborg istället, köpte med oss lite mat och bänkade oss i soffan. På kvällen gjorde vi lite julgodis. I år blev det de klassiska Rocky Road och även en ny variant "Bountybollar" som jag hittade receptet på "Matplatsen" (min älsklingsblogg). Bountybollarna var helt okej men lite söta så man kan inte ta så många åt gången, iofs är det väl bara bra för figuren :)


  


I söndags åkte vi med Malin och Richard ner till Göteborg för att se Frölunda - Luleå. Innan matchen började åkte vi hem till Josse & Robin och blev bjudna på goda lussebullar, pepparkakor och kanelkaffe. Mums. Fick såklart även mysa lite md Love, vilket inte är heeeelt fel det heller :)


 


Idag har jag varit ledig, har städat lite här hemma och försökt hitta pluggmotiavtion. Dock förgäves. Jag känner att julen och ledighet börjar hägra i min hjärna, men än är det lite kvar så det är bara att stå ut! Imorgon är en ny dag:)

 
 
Ingen bild

mamma

12 december 2011 21:14

Och jag som inte tänkt göra julgodis i år,nu blev jag ju sugen att pröva lite nytt:)såg så gott ut.Gillar ocså "Matplatsen".Kram

 
Lotten

Lotten

13 december 2011 08:52

Så du gjorde också Bountybollarna!? Jag har inte smakat på mina ännu, men jag kan tro dom är söta.. Dom var lätta att göra och det är ett stort plus i kanten, tycker jag. Ha det gott /kram :)

http://lottentott.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards