Alla inlägg den 15 april 2012

Av Anna Bergman - 15 april 2012 11:55

Så var det söndag och en större del av helgen har förflutit.


I fredags var Anders ute med sina kolleger och åt, så jag tog en hemmakväll framför teven, stekte mig lite kyckling och tog ett glas rött till det i min ensamhet :). Igår började dagen med en liten promenad med hela "familjen". Efteråt satte sig både jag och Anders och pluggade. Jag fick gjort bort en del i refelktionsjournalen samt påbörjade läsa en bok som vi har seminarium på till veckan. Då hjärnan snurrade på helvarv efter några timmars plugg, kände jag att jag var klar för dagen. Hoppade i duschen och åkte och handlade lite mat inför veckan.


På kvällen fick vi finfina middagsgäster vid namn Malin och Richard. De har varit på resande fot i två veckor så det var trevligt att få träffa de igen och höra om deras resa och kika på lite bilder. Det gjorde ju inte ens egen reslängtan mindre direkt. Åh vad jag längtar till Rom nu - bara 10 dagar kvar :) 


Idag har jag varit på en långpromme, tog på mig alldeles för mycket kläder så fick upp värmen fort :) Ska strax sätta mig och läsa lite, mitt mål är att ha läst ut boken samt skrivit uppgiften till den innan dagen är slut.



Anders ska iväg och jobba på bomässan här i Vänersborg under eftermiddagen och efter det så kommer hans arbetskamrat hem till oss och ska äta middag. Vi kommer nämligen träffa henne i Rom då hon bor där några månader om året. Det ska bli trevligt! Porterstek kommer stå på bordet. En klassisk söndagsstek :)  


Ha en fin dag allesammans!

Stor kram från mig.

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards