Alla inlägg den 18 april 2012

Av Anna Bergman - 18 april 2012 20:52

Nu har jag skrivit ut seminarieuppgiften och packat väskan inför morgondagens heldag i skolan. Kan verkligen kalla det heldag då dagen börjar kl 9.15 och slutar klockan 20.00. Imorgonkväll kan jag bocka av två examinationer vilket känns väldigt skönt, dock är det väldigt många kvar innan terminen är klar. Men men, en sak i taget :)


I eftermiddags då Anders kom hem från Göteborg så åkte vi ut till Överby en sväng. Jag köpte mig ett par moccaskor, ett par loafersliknande i beige på Nilsons som nyöppnat. Hade kunnat handla flera par till, men jag hejdade mig då den stundande resan kanske erbjuder inköp av några skor också. På H&M fick jag trevlig användning av mina presentkort som jag fick i julklapp då jag hittade ett par gråbeiga chinos, en jeansjacka och en vit kofta. Innan vi åkte hem så bjöd jag Anders på middag på Briggen som grattis till licensen. Jag tog min favorit - Wokade grönsaker med kyckling och fetaoströra och Anders tog en Caesarsallad.


    

Nu har vi precis checkat in oss på flyget i nästa vecka och skrivit ut boardingcarden. Nedräkningen har börjat. Det ska bli sååå himla skönt att slippa tänka på allt vad skolarbete heter och bara njuta av semester i en vecka :) Dock kan jag inte börja njuta ännu då de dagar som är kvar innan resan kommer bestå av skola, plugg, praktik och lite mer plugg :)


Idag fick vi ett finfint kort i brevlådan. Ett tackkort från det vackra brudparet Stefan och Cathrine :)


   Tack snälla NI för att vi fick vara med och ta del av er underbara dag :)


De resterande vakna timmarna av detta dygn ska jag nu iaf tillbringa i soffan framför teven.

Ha en trevlig kväll!


Av Anna Bergman - 18 april 2012 12:30

I måndags hade vi fälstudiedag och jag besökte min vfu-klass. Det var en mysig dag och jag längtar lite nu till nästa vecka då vi går ut på en längre period. Känner att det ska bli skönt att slippa föreläsningar och sånt och bara lära i verkligheten för ett tag :)


Igår var det heldag i skolan. Vi hade föreläsning och grupparbete om IUP. Individuell utvecklingsplan. Lite av ett mörker att förstå och lära sig hur dessa skall formuleras. Vad får man skriva, vad ska man inte skriva. Hoppas övning ger färdighet :) Efter skolan åkte jag hem, pluggade lite, lagade middag och sedan gick vi på en kvällspromenad runt Skräcklan. Där låg det två svanar ganska nära strandkanten som jag fick lite bilder på. Det är härligt med soliga kvällar - hoppas de ljumma kvällarna också vill visa sig snart.


      Kiddan påväg att bli släppt i det fria ;)


Idag är jag ledig. Har varit på promenad och pluggat lite under förmiddagen. Nu har jag precis ätit lunch och ska fortsätta plugga en stund till. Anders har varit i Göteborg idag och gjort sin tenta på Swedseclicensen och klarade den - så stort grattis till dig älskling :)


Hoppas ni har en bra dag!

Kram från mig.




Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards