Alla inlägg under mars 2008

Av Anna Bergman - 7 mars 2008 10:36

Hej hej,


Fredag igen. Helgen kommer bli rätt lugn. Anders har tenta imorgon så ikväll är de tentaplugg för honom och förhör för mig som gäller:) Ska även hinna med ett gympass tror jag så jag slipper imorgon:)


Imorgon efter Anders tenta, blir de först att åka ut till Sågmyra en sväng, på Lager 157 och Scorett-outlet som tydligen öppnat där. Efter det fortsätter färden till Rättvik där vi ska kika och heja på Karlsborg som har match mot Rättvik. På kvällen blir de nog lite melodifestivalen där jag ska heja och rösta på One love!..Kanske lite ost och kex. Blev sååå sugen på det just nu. Och ett glas vin kanske till det. Kanske två. Men sen är det stopp!


Som rubriken lyder är det idag en vecka tills vi är hemma i Kalix igen på en drygt 10 dagarsvistelse. Ska bli sååå sköööönt och framförallt såååå kul och träffa alla efterlängtade personer där hemma!!.Har beställt sol, så man kan åka ut med skotern och mysa på dagarna.


Nu ska jag jobba vidare.


CIAO!



Av Anna Bergman - 4 mars 2008 10:21

Vad hände detta år?


- Sveriges första kvinnliga poliser börjar tjänstgöra.

- USA:s första lyckade konstgjorda satellit, skjuts ut.

- Sverige deltar för första gången i Eurovision song contest, där Alice Babs sjunger Lilla stjärna.

- Svensk TV:s nyhetsprogram Aktuellt sänds för första gången.

- Det första IKEA-varuhuset öppnas i Älmhult.

- Hamburgaren har premiär i Sverige.


- Och det viktigaste, den 4 mars, föddes min pappa vilket innebär att han idag firar 50 år!!



STOOOORT GRATTIS TILL VÄRLDENS BÄSTA PAPPA!...HIPP HIPP HURRAA

Av Anna Bergman - 3 mars 2008 11:13

Dessa brustabletter är de tabletterna jag skrev om i förra inlägget. Värt att testas. Funkar faktiskt:)



lite info:

Lös upp två brustabletter i ett stort glas vatten (4 dl) och drick innan du lägger dig efter alkoholintag. En dos Bakis innehåller en kombination av vätska, salter och socker som hjälper till att återställa den vätskebrist kroppen utsätts för när du konsumerar alkohol.

Bakis har en fräsch smak av citron-lime.

På köpet: C-vitamin!

Som en liten bonus innehåller Bakis även ett dagsbehov C-vitamin.


Finns att köpa på bla Teknikmagasinet=)


Av Anna Bergman - 3 mars 2008 10:38

Det finns gånger då jag önskat för mig själv att jag skulle bli sådär riktigt sjuk. Så sjuk att man bara får ligga ner och göra absolut INGENTING i flera dagar. Totalt orkeslös. Känner Ni igen Er?


Förra veckan så fick jag det!


Det hela började med att på lördagen vaknade jag med huvudvärk och kände mig allmänt hängig. Inget mer med det tänkte jag. Åkte och solade, tog en Treo, åkte på skidspelen, vilade lite och sedan på kvällen blev det fest. Väldigt trevligt. Förfest hos Anders och Marlene och sedan Harrys. BIG MISTAKE.


På söndag var jag totaaaaaalt utslagen. Ja ja tänker ni du var bakis. Men icket. För det första hade jag tagit två Bakis-tabletter på natten(ni vet brustabletterna som hjälper till att återställa den vätskebrist kroppen utsätts för när du konsumerar alkohol, starkt tips!) och för det andra så höll denna utslagenhet i sig heeela veckan. Så hela min förra vecka spenderades i stort sett liggandes i soffan knaprandes på värk- och halstabletter med en röst liknande den grövsta whiskeyrösten Du kan föreställa Dig. Det var min vecka det.


Så för att gå tillbaka till första meningarna så kan jag säga så mycket som att jag ALDRIG mer kommer önska dom tankarna. För det är jobbigt, Såååååå jobbigt att vara riktigt sjuk. Önskar inte min värsta fiende det ens. Eller jooo lite då kanske ;)


Nu har förhoppningsvis tankefabriken börjat producera igen och jag är tillbaka på jobbet. Dags att ta igen en förlorad arbetsvecka!

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards