Alla inlägg under augusti 2008

Av Anna Bergman - 26 augusti 2008 23:09

Här är ett nytt tips som jag fått av Elin som jag gjorde idag till middag.



Du tar denna kryddblandning Santa Marias Bifteki, låter den svälla i en halv deciliter vatten några minuter, dock tillsatte jag lite extra timjan och vitlök och salt, och rör sen ihop med köttfärs. Sen formar Du biffar och steker dem. Serverade med klyftpotatis, sallad och tzatziki. Blev verkligen suuupergott. Och suuuuperenkelt att göra. Kanon helt enkelt=)

Av Anna Bergman - 26 augusti 2008 19:01

Idag har jag hämtat ut ett paket på posten från världens bästa mamma. I detta paket fanns det ett överkast från Ikea som jag suktat efter länge men varje gång jag skulle köpt det så har det varit slut.


 


Så nu kastade jag in sängkläderna i tvättmaskinen för renbäddning och imorgon ska jag premiärbädda med det nya överkastet=)

Taaaaaaack mammsi! =)


Blev ingen Mamma Mia för mig ikväll,fanns så dåliga platser kvar på bion, men Lollo kommer hit istället så det blir film, What happends in Vegas och lite karameller! Inte fel det heller. 

Av Anna Bergman - 25 augusti 2008 20:51

.....det är matteboken. Iaf idag. Har i stort sett suttit hela dagen med näsan i matteboken. Nu sjutton ska detta gå bra. Skolan startade i förra veckan och nu är det bara att ge järnet.


Imorgon är det historian som blir min vän. Och en sväng på staden. Senare på kvällen blir de mest troligt bio med Lollo. Äntligen får jag se Mamma Mia, och på onsdag blir de kanske bio igen, men då ARN. Ååååh så mysigt. Bio är något man går på alldeles för sällan nuförtiden, därför får man lov att njuta lite extra de få gånger man får tillfället att gå=)


Nu kom Anders just in genom dörren så vi ska ta oss något i magen och se en film i våran gigantiska mysiga och framför allt mjuka soffa, haha.


Pusso hej 

Av Anna Bergman - 25 augusti 2008 20:49

Den här gången är det Ammes tur att bli grattad!=) Hoppas du får en kanooondag :) Pussar och kramar!


Av Anna Bergman - 19 augusti 2008 22:15

Har just legat i soffan och med blandade känslor kikat på Sex and the city filmen. Filmen är så sjukt bra enligt mig, men samtidigt så får man komplex över sin garderob. Kläderna i den filmen, JAG VILL HA ALLT. Efter man kikat på den så känns ens egna garderob som någonting man kunde skänka till Röda korset, haha. Sorgligt men sant.


Nåväl, hamnade framför datorn och hittade dessa sköningar, Acne, endast 3 500 kr. Hmm inte en studerandes budget för skor, men drömma får man ju iaf.


 Fina va?=)

Av Anna Bergman - 17 augusti 2008 20:44

...men idag till Peter och Nicklas som fylller hela 13 år:) Hoppas ni har haft en bra dag:)

Av Anna Bergman - 15 augusti 2008 13:57

Polisen:
- Ni körde alldeles för fort!

Kvinnan:
- Oh,   jag förstår.

Polisen:
- Kan jag få se körkortet!

Kvinnan:
- Jag skulle gärna ge er det,men jag har inget.

Polisen:
- Har ni inget?

Kvinnan:
- Jag har förlorat det fyra gånger,  för att ha kört onykter.

Polisen:
- Kan jag i stället få se registreringsbeviset!

Kvinnan:
- Tyvärr inte.

Polisen:
- Varför inte?

Kvinnan:
- Jag har stulit bilen.

Polisen:
- Stulit den?

Kvinnan:
- Jaa,   och jag har dödat ägaren och styckat honom i bitar.

Polisen:
- Vad har ni gjort sa ni ?

Kvinnan:
- Delarna av honom ligger I plastpåsar I bagageutrymmet,   ifall ni vill kolla.

Polisen tittar på kvinnan, backar långsamt därifrån, och ringer efter förstärkning.
Inom några minuter kommer ytterligare fem polisbilar,
och ett polisbefäl närmar sig med dragen pistol.

Polis 2:
- Kan ni gå ur bilen!

Kvinnan:
- Är det något problem?

Polis 2:
- Min kollega har sagt att ni har stulit den här bilen,   och mördat ägaren.

Kvinnan:
- Mördat ägaren?

Polis 2:
- Ja, kan ni vara snäll och öppna bagageluckan!

Kvinnan öppnar luckan,men där finns inget.

Polis 2:
- Är det här er bil?

Kvinnan:
- Naturligtvis,här är registreringsbeviset.

Polisen är alldeles tyst.

Polis 2:
- Min kollega säger också att ni inte har något körkort.
Kvinnan gräver I handväskan,
tar upp sin plånbok,och räcker sedan över körkortet.

Polis 2:
- Jag måste medge att jag är konfunderad.
Min kollega har berättat att ni inte har något körkort,
inget registreringsbevis,att ni har stulit bilen,och mördat ägaren!

Kvinnan:
- Jaha,   och snart påstår han väl att jag körde för fort också ? ? ?

Av Anna Bergman - 15 augusti 2008 10:43

för det är Elins födelsedag, HURRA HURRA HURRA:)


 


 Stort grattis gumman:)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards