Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Underbara helg!

Av Anna Bergman - 14 november 2010 22:10

Är inte helger underbara?


Fredagen bestod av vfu på dagen och planering med min handledare då barnen gått hem för dagen. Jag klev in genom dörren hemma efter klockan fyra - aningen trött med ett huvud som värkte. Lade mig och vilade en stund och en timme senare var jag fit for fight igen. Lagade middag och förberedde läsläxa för veckan som kommer innan Idol gick av stapeln. Anders var iväg och tittade på IFK:s match och kom hem efter nio med en liten gottapåse från Hemmakväll. Tyckte vi var värda det efter en veckas slit :) Efter Idol kikade vi på Skavlan och diverse zappande ett par timmar innan läggdags.


På lördagförmiddag städade jag och Anders bytte däck på bilen - eftersom jag på något sätt lyckats med punktering, nåja nu är vinterdäcken på iaf:) Kring ett åkte Anders iväg på samling inför matchen och jag inväntade finfrämmande från GBG. Josse och Robin har nämligen varit och hälsat på oss i helgen. De plockade upp mig och lämnade Ingo och Tyson med Kiddan här hemma innan vi åkte vidare till Trollhättan och Slättbergshallen. Hemmapremiären slutade med vinst vilket var väldigt kul - mindre kul var att Anders blev skadad i slutet. Nu sitter han här hemma med onda revben och svullen arm. Hmm, hoppas det repar sig fort så han är tillbaks på isen igen till nästa helg och match.


Efter matchen åkte vi hem till oss igen, öppnade en flaska vin och lagade middag. Tacopaj med tillbehör vilket blev en bra lördagsmiddag. Hundarna gick från famn till famn och igår var det mycket tassande och lite bus här hemma. Kiddan är helt slut idag :)


Idag åkte de tillbaka till Göteborg. Väldigt kul att dom bor här nere och att man nu har både Amme och Josse så nära :) Bör tilläggas att Robin hade med en present till Anders - Frölundas matchtröja. Gissa om han kommer bli en trogen supporter i vinter? Nästa gång blir den 27e, då det först vankas bandymatch på Heden och Hockey direkt efter i Scandinavium. En sportens dag kommer det bli :)


Jag och Anders har haft en riktig soffdag idag. Sett ett par filmer och hämtat hem Thaumat till middag. Ikväll har jag även förberett lite inför veckan som kommer och nu är det strax läggdags.


Helgen har med andra ord varit väldigt underbar rent ut sagt. Även om den går nooog så fort. Men men, det gör veckorna också och snart är det fredag igen :)


Kram på er!

 
 
Ingen bild

mamma

15 november 2010 05:21

Låter som en toppenhelg!förutom Anders skada får hoppas det går över till nästa match.Ha en bra dag.Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards