Alla inlägg den 3 november 2011

Av Anna Bergman - 3 november 2011 18:32

Jag är en sån människa som hellre har 411 saker att göra på en dag eller en kort period, än att fördela ut småsaker under flera dagar. Jag älskar att göra min lilla "att-göra-lista" och ännu mer älskar jag att äntligen få stryka över punkt för punkt. Jag gillar att känna lite press och att sitta flera timmar i sträck med samma uppgift och bli riktigt insatt i vad man gör, än att skriva lite då och då, det ger mig ingenting och jag blir ofokuserad. Pratade med Mia idag och hon kände likadant. Kändes bra att veta att man inte är ensam om att "jobba bäst under press" eller med andra ord "skjuta upp allt i sista sekund". Så länge man har en självdisciplin tycker jag detta sätt funkar bra. Jag vet att jag kommer bli klar med det jag skall göra om jag så ska sitta till sista sekund.


Idag har jag äntligen kommit igång med skrivandet av uppsatsen. Har knåpat ihop tre sidor nu, vilket var minimum på uppgiften. Känns skönt. Har analysen kvar och den beräknar jag bli cirka en sida så jag kommer nog komma till ett avslut så småningom på denna uppsats också. Imorgon har jag satt som deadline. Innan dagens slut skall den vara färdigskriven, igenomkollad och inskickad.


Förutom pluggande har jag idag varit på stan en sväng. Gick in på Lindex där jag fyndade mig en svart enkel "vardags" långklänning på halva reapriset, som hittat, 75 kr! Även ett rött nagellack fick följa med i påsen hem. Jag har också varit en sväng på Biblioteket och lånat mig ett par skönlitterära barnböcker som vi skall läsa i nästa kurs.


Ha en bra kväll!



Av Anna Bergman - 3 november 2011 18:31

 

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards