Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Påskresumé!

Av Anna Bergman - 13 april 2012 17:40

Då var vi hemma igen efter en härlig påskhelg uppe i norr.


I torsdags åkte vi tidigt från Vänersborg och landade på eftermiddagen på Kallax. Där mötte mamma och pappa oss och innan vi åkte hem till Kalix så åkte vi in till Luleå, åt lunch och shoppade lite. Kvällen kom att bjuda på festligheter hemma hos Mia och Robert och avslutades på Valhall.


  

Fredagen började med en skön promenad på isen till Näsbyn för lite fika. På eftermiddagen åkte vi och hälsade på min farmor som är på avlastningshem då hon för några veckor sedan ramlat och gjort sig illa och inte klarar sig själv hemma. Även ett snabbesök till Molly blev av för att överlämna tösens påskägg :) På kvällen åt vi middag på Näsbyn tillsammans med Anders familj och släkt.


 

Lördagen bjöd på vacker väder så denna dag spenderades ute på isen med bland annat hamburgergrillning, solning och bobåkning med Molly. Skönt med lite friluftsliv :) På kvällen var min farbror och familj hemma hos oss på middag.


            

På påskdagen var jag med min mormor och morfar ut och åt, och sedan var det två kalas på gång under eftermiddagen. Det första till Rebecka som firade sin 18-årsdag lite i förväg och efter det så åkte vi hem till Sara och Erik och firade Molly i förväg på hennes tvåårsdag.


  

Under måndagen var det dags för ännu ett "låtsaskalas". Eftersom vi är i Rom då Anders fyller år så passade vi på att fira honom lite i förväg också med familj och vänner. På kvällen fick vi även ett snabbesök av Josse, Robin & Love :) I tisdags var det avresedag hem mot Vänersborg igen.Med nöd och näppe hann vi med anslutningsflyget i sthlm mot Göteborg då det var föresningar från Luleå. Vi hade i detta fall väldigt tur, då piloterna på Luleåplanet även skulle flyga planet mot Göteborg. Hemma i Vänersborg var vi igen på kvällen, passade på att packa upp väskorna direkt för att slippa detta dagen efter. I onsdags var vi båda lediga. Anders pluggade till sitt stundande prov och jag pluggade lite mindre än vad jag borde ha gjort. Igår var det skola på dagen och på kvällen lade vi oss i soffan och kikade på film. Idag har jag däremot varit ganska duktig i pluggandets tecken, så snart ska jag ta ledigt denna "fredagskväll".


Detta blev ett väääldigt långt - och kanske lite träligt inlägg, men men!

Hoppas ni har en trevlig fredag och haft en härlig påskhelg!

Kram från mig



 
 
Ingen bild

mamma

13 april 2012 20:04

Det har varit så roligt att ha er hemma och få rå om er lite..Det är bara synd att det går alldeles för fort:(.Men snart är det midsommar och då syns vi igen:).Kram

 
Cathrine

Cathrine

14 april 2012 08:41

Ser ut och låter som ni har haft en väldigt trevlig påsk! Synd att ni inte tog vägen förbi Falun. :-) Saknar ju er! Kramar!!!!

http://cathrinegardlund.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Bergman - 11 november 2012 13:47

Ett stort grattis till min underbara älskade pappa idag.           Tack för att du är du. Älskar dig    ...

Av Anna Bergman - 5 november 2012 23:12

Nu har äntligen den fruktade dagen sedan länge passerat! Tentan är skriven och om allt går som jag önskar så var det även den sista tentan på vääääääldigt länge som jag skrev! Ska dock inte säga den sista någonsin, för mittiallt sitter jag och läser ...

Av Anna Bergman - 4 november 2012 19:59

Hej! Nu har helgen passerat och huvudet är fullproppat med det ena och det andra från kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder och olika teorier! Om det räcker får jag svar på imorgon då det är dags för tentan! Känner att jag gjort det jag k...

Av Anna Bergman - 31 oktober 2012 22:37

Nu var det ett tag sedan jag skrev! Har varit en rätt hektisk tid och jag känner att tiden eller lusten inte riktigt räckt till för att blogga! Denna vecka är det plugg och lite mer plugg som gäller för fröken Bergman då det vankas tenta på måndag...

Av Anna Bergman - 16 september 2012 21:09


Idag har jag pluggat största delen av dagen! Jag har precis skrivit ut uppgiften och nu orkar jag inte tänka på den längre. Tycker det är nog trist att åka ifrån vfu:n mitt i allt då man är inne i undervisningen och ännu tristare är det då frågorna t...

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards