Alla inlägg den 1 september 2009

Av Anna Bergman - 1 september 2009 21:03

Ja, då var den första officiella skoldagen för mig passerad.


Igår hoppade jag på bussen mot Trollhättan, lite spänd och förväntansfull över vad som skulle hända! På busshållplatsen träffade jag på en gammal "kurskompis" från Komvux så redan där föll en liten sten från mitt hjärta när jag fick veta att vi skulle till samma ställe och läsa samma kurs dessutom. Alltid lättare att vara två när man ska göra något nytt! Att vi sedan på lunchrasten träffade på ännu en gammal kursare som även hon skulle läsa samma kurs som oss gjorde ju saken ännu bättre!


Dagen bestod av vääldigt mycket information. Inte så mycket om själva lärarprogrammet. Mest om skola och hur dittan och datten går till. Korvstoppning påhög nivå men gick ändå därifrån med en bra känsla i magen! 


Idag har jag suttit framför datorn mestadels. Försökt hitta all information som behövs, studieanvisningar, skrivit ut material, beställt läroböcker. Listan kan göras lång över alla måsten och sånt som behöver ordnas innan alla bitar är på plats! Men nu har jag bearbetat det mesta iaf och morgondagen kommer innebära en viss läsning inför torsdagens första föreläsning :)


På torsdag sätter allvaret som sagt igång på riktigt och då kan jag tänka mig att stenarna blivit större och tyngre i magen! Men men, jag lever på hoppet och tron att detta kommer gå GALANT!! :)

Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards