Alla inlägg den 9 september 2009

Av Anna Bergman - 9 september 2009 22:00

Så börjar även denna dag lida mot sitt slut!


Det har varit full rulle hela dagen känns det som! Har hunnit läsa en av tre böcker iaf, har kvar reflektionen på den boken och den tänkte jag ta tag i imorgon efter skolan. Så får jag jobba vidare med de andra under helgen.


När Anders kom hem från jobbet så promenerade vi raskt iväg till Motionspalatsen för lite träning. Spinning blev det för mig och det var faktiskt riktigt skoj att köra det igen nu när man haft lite ledigt- eller helt enkelt varit hemskt lat. Dock kände man av träningsvärken rätt bra så vissa "stå"-partier blev rätt tunga. För att inte tala om stretchningen efteråt. Puh.


Nåväl, efter det gick vi hem och lagade lite middag. Anders hade köpt med sig hem två kilo färska kantareller från någon som sålde detta på jobbet så vi gjorde lite "smörstektakantarell-och kyckingtoastar" till middag som vi åt framför fotbollen. Riktigt gott. 


  


Nu har vi nyss kikat på Idol och hittils har det inte varit någon som jag fastnat för så på en gång. Men det är ju många auditions kvar och sedan får man ju heller inte se alla som går vidare i sändningen.


Dags att avrunda och lägga sig i sängen och fortsätta tevekvällen tror jag. Heldag i skolan imorrn - IGEN!

Sov så gott!

Av Anna Bergman - 9 september 2009 12:23

Hej hopp!


Anders var just hem på lunch och med sig hade han en supergod sallad som innehöll bland annat räkor, fetost, avokade m.m Väldigt smarrig - och trevligt med lite matsällskap :)


Nu ska jag däremot inte ha så trevligt sällskap en stund framöver. Skall lägga mig i sängen med min nya bästa vän - Lärare av imorgon! Bara titeln låter väl väldigt trevligt, inte sant? Jag har iaf dryga hundra sidor framför mig som jag hade tänkt att avklara innan eftermiddagen är slut! Kan tänka mig att det blir några pauser så de är lika bra att köra igång!

  


Av Anna Bergman - 9 september 2009 09:03

  


Sitter i soffan och skall snart avnjuta denna härligt uppdukade frukost. Hmm, i verkligheten en hårdbrödsmörgås med makrill och lite juice. Kan ju få drömma lite iaf!


Har stigit upp för en liten stund sedan. Ska strax gå iväg med Kid på en promenad, sedan äta frukost och efter det ta tag i allt skolarbete som jag har framför mig idag! Två och en halv bok skall läsas till på måndag och tisdag och även skriva lite reflektioner från dessa så jag har det jag gör! Tänkte få gjort bort det mesta innan Anders kommer hem från jobbet för han har ingen träning ikväll och då kan det ju vara trevligt att jag också kan vara lite ledig :)


Kan även meddela att bodypumpen från i måndags har satt sina spår. Har sjuk träningsvärk i ben, armar och rumpa för tillfället! Har bokat spinning i eftermiddag och det kan nog vara en pina att ta sig igenom passet men jag tror det kommer göra underverk för mina stackars ben iaf!


Nu ska jag slita mig från denna dator och ta en promenad i det gråa trista vädret som nu är utanför fönstret!

- Vart tog sommaren vägen egentligen??


Presentation


Take the time to smell the roses...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

3 besvarade frågor

Gästbok

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards